Citat:
Ursprungligen postat av
Panzershreck
Det är absolut nödvändigt att skapa ett etniskt ryskt territorium för att neutralisera etniska spänningar och avsluta ryssens avundsjuka törst på grannfolks territorium.
Etniska spänningar kan vara positivt. Se på Bosnien, som fortfarande är en knappt fungerande stat, pga etniska spänningar.
Det vore bra om man kan bygga in sådana etniska spänningar, i de många småstater som uppstår vid Rysslands splittring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Panzershreck
Ryssarna trivs ju trots allt bäst med de egna, även om de spritt sig som kackerlackor. De hatar och ser ner på alla andra folk och tvingar på dem förryskning. Genom att samla dem i en etniskt ren rysk nation så kan de härja vilt sinsemellan när andan faller på. Komissionens uppgift är egentligen bara att se till att utbildning och rättsväsende är fritt från rysk historiebeskrivning och rysk praxis.
Om det bildas många småstater, där ryssar kommer att vara minoritet i många av dem, så blir ryssarna inte numerärt tillräckligt många för att genomdriva någon förryskning. Istället kommer de själva att bli förturkade, om de bor i ett område med turkfolksmajoritet, som ju finns i många ryska regioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Panzershreck
Jag skrev ju redan att en total demilitarisering av detta territorium ska ske. Ingen armé, inget flygvapen, ingen flotta (området skall inte ha en kust). Säkerhetszonen på 50km är ett förslag. Kan lika gärna vara 100km och minerad. Skitsamma. Huvudsaken är att denna ondska och mänskliga cancer skall inkapslas.
Det viktigaste är att de många nya småstaterna inte har kärnvapen. Ryska småstater med konventionella vapen, och utan stora råvaruintäkter att finansiera upprustning med, blir inget hot mot Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Det var en av ”Ryssland”-experterna som satt i SVT, dagarna efter att kriget startade.
Han var i 35-45års åldern gissar jag. Kommer fn inte ihåg namnet men återkommer om jag kommer på det.
Följer inte SVT, så det vet jag inget om.
"Expert" kan vem som helst vara. Till och med Vladimir Vladimirovitj Putler, som är outbildad amatörhistoriker, men ändå tror sig vara "expert" på rysk historia.
Det är en dålig idé att utnämna en amatörhistoriker till diktator, det har Hitler och Putler visat med tydlighet.