2024-03-29, 07:07
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlClOUS
Är det inte rätt uppenbart vad som har hänt?
Ung kille från landet spenderar hela livet med att spela fotboll, träffar och blir ihop med söt tjej i unga år.
Blir framgångsrik och älskad av hela folket, livet är fantastiskt. Pengarna på kontot ökar, liksom privatmeddelandena på instagram från hundratals attraktiva kvinnor och latent ligger en önskan om att leva ett extravagant liv bortom småbarnsförälderlivet.
Han vill för ett ögonblick få uppleva ungkarlslivet som han aldrig fick uppleva tidigare, men som konflikträdd norrlänning så har han det inte i sig att bara erkänna sina känslor för sin fru då hans impuls är, på ren svenska, sviniga. Istället för den gemensamma flytten tillsammans drar han en rövare om att det är så mycket med det nya jobbet och att han måste få lite egentid. Han flyttar dit själv, fortsätter att prata och facetime:a hem till familjen men håller sig undvikande om diskussionen kring när de ska göra den där gemensamma flytten tillsammans och upprepar att han inte vet vad han ska säga/behöver mer egentid. Veckorna går, frun blir allt mer upprörd och Emil slutar att svara på samtalen och de allt längre sms:en. Shanga får tillslut nog och inser det uppenbara. Som en desperat 'revansch' lägger hon ut meddelandet.

Tror att de inom en månad eller två kommer att ha ett samtal tillsammans, Emil kommer att be om ursäkt att han inte kunde vara rakryggad med att säga som det var, Shanga tar bort inlägget och lägger ut en ny text om att de har diskuterat hur de känt och de ändå kommer att vara goda vänner för att de älskar sina barn.

Tycker du beskriver det rätt bra faktiskt. Sedan finns det saker som kanske inte stämmer helt men absolut …,
Citera
2024-03-29, 07:10
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Nej, men han borde tänkt till innan han satte barn till världen om han nu skulle överge dem. Det minsta barnet är inte ens ett år.

Barn kommer och det sker saker i livet. Allt som händer vet man inte om och att spå framtiden när man skaffar barn är omöjligt.
Att sluta leva bara för att man har barn är inget jag förespråkar.
Res lev jobba och ha kul…. Det fungerar utmärkt!
Citera
2024-03-29, 07:13
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Barn kommer och det sker saker i livet. Allt som händer vet man inte om och att spå framtiden när man skaffar barn är omöjligt.

Skaffa inte barn. Snälla.
Citera
2024-03-29, 07:23
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Exakt - problemet är ju inte att han vill fimpa henne utan att han struntar i sina barn. Utöver att de inte kan träffa honom så har han bidragit till att deras enda närvarande förälder pushats över en gräns så att hon lägger upp inlägget på insta. Just Emil borde ju ha gjort allt för att kommunicera med henne / familjen med syfte att göra situationen så bra som möjligt barnen.

OT vore det intressant att veta hur det fungerar med delad vårdnad om en är på andra sidan Atlanten och man inte pratar. Ganska mkt som kräver att båda vårdnadshavarna godkänner i samhället.

Det är många barn som har föräldrar i olika länder. Barn som är små och pendlar mellan olika länder. Det går utmärkt. De får hjälp på flygen och assistans som det heter.
Många företagsledare som tidvis bor i andra länder medans mannen/kvinnan och barn bor kvar i Sverige.
De har ju sin skola i något land.
Folk här gör detta till en jättegrej. Det kanske handlar om erfarenheter eller att man inte ser möjligheterna som finns.
Många som tror att kärnfamiljen är ett måste.

Delad vårdnad kan fixas med olika fullmakter och att man är tydlig med tex skolan att man bor i olika länder. Det handlar mycket om kommunikation.
Brukar inte vara något problem så länge föräldrarna är överens.

Jag tror absolut inte han ghostar barnen men om de har bråkat och ligger i skilsmässa förstår jag att han ghostar henne.
Självklart är hon kränkt och ledsen.
Jag tror tyvärr detta hon gjort ligger henne ner dåligt till tyvärr.

Årets äktenskapsdrama. Halleluja!
Någon måste ju stå för underhållningen.
Jag älskar drama men tycker så synd om barnen som dras in i något som de inte kan styra.

Vad sägs i landslaget?

Någon som har insyn och törs delge lite
Senast redigerad av Krickedixan 2024-03-29 kl. 07:50.
Citera
2024-03-29, 07:27
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Skaffa inte barn. Snälla.

Haha… lite sent nu. Jag har barn och har bott i olika länder. Har haft olika jobb och rest flera gånger i veckan.
Ingen har tagit stryk eller haft det svårt.
Mina barn jag klarat sig fint och sett mycket av vad som händer i världen.
Har nog mer erfarenhet än de som bott i Åmål hela sitt liv.
Det är bara du själv som sätter begränsningarna.

Alla bor inte i samma stad hela sitt liv och jobbar på samma jobb hela livet.

Vi gör alla val och det är inget som är rätt eller fel.
Senast redigerad av Krickedixan 2024-03-29 kl. 07:47.
Citera
2024-03-29, 07:33
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Nu skiljdes ju dock Elin och Tiger några månader innan Instagram ens lanserades

Ja så kan det vara men jag är ganska säker på att pressen I USA jagade henne om ett uttalande angående förhållandet golfklubban och alla tjejer han träffade.
Tror inte de lämnade henne ifred och lät henne chilla.
Citera
2024-03-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Emil är född och uppvuxen i Sundsvall vilket knappast kan kallas landet. Han är också en ödmjuk och genomtrevlig person och jag tror det kommer fram mera i den här såpan.
Sundsvall (50 k) är väl landet i sammanhanget? Han flyttade till Malmö (300 k invånare) 2013 och Leipzig (500 k invånare) 2014. Det får väl också ses som landet om du lägger nästa anhalt New York med nästa 20 miljoner invånare. Det är en annan skala.

I familjekonflikten tycker jag det är förvånande att man inte förstått att spelare flyttar runt och inte kan "välja" arbetsgivare. Det är väl nedstidan med att vara fotbollsfru/medföljande?

Sedan skulle jag tycka det var mer spännande med en karriär i USA än Turkiet, Dubai, Saudi,...

New York är inte helt off i världen. Det är ganska enkelt att ta sig dit, inte så mycket svårare än att lägga ett långt, genomtänkt inlägg på Instagram.

Om man har ett 20-årigt förhållande i potten.
Citera
2024-03-29, 10:07
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Haha… lite sent nu. Jag har barn och har bott i olika länder. Har haft olika jobb och rest flera gånger i veckan.
Ingen har tagit stryk eller haft det svårt.
Mina barn jag klarat sig fint och sett mycket av vad som händer i världen.
Har nog mer erfarenhet än de som bott i Åmål hela sitt liv.
Det är bara du själv som sätter begränsningarna.

Alla bor inte i samma stad hela sitt liv och jobbar på samma jobb hela livet.

Vi gör alla val och det är inget som är rätt eller fel.

Stackars barn.
Citera
2024-03-29, 10:48
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
De flesta av oss som är föräldrar menar att det totalt motsatta råder.
Dvs man lever enbart för sina barn den dagen de föds.
Citera
2024-03-29, 13:08
Medlem
mrmiltons avatar
Han är väl trött på hennes familj fylld av terrorister. Kan fatta att man väljer en snyggare och mer problemfri individ när man har möjligheten. Han lär väl få betala så det blöder ur näsan för att bli av med kurden/iraniern. Ett grovt misstag att gifta sig det lär han ångra i många år framöver.
Citera
2024-03-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sundsvall (50 k) är väl landet i sammanhanget? Han flyttade till Malmö (300 k invånare) 2013 och Leipzig (500 k invånare) 2014. Det får väl också ses som landet om du lägger nästa anhalt New York med nästa 20 miljoner invånare. Det är en annan skala.

I familjekonflikten tycker jag det är förvånande att man inte förstått att spelare flyttar runt och inte kan "välja" arbetsgivare. Det är väl nedstidan med att vara fotbollsfru/medföljande?

Sedan skulle jag tycka det var mer spännande med en karriär i USA än Turkiet, Dubai, Saudi,...

New York är inte helt off i världen. Det är ganska enkelt att ta sig dit, inte så mycket svårare än att lägga ett långt, genomtänkt inlägg på Instagram.

Om man har ett 20-årigt förhållande i potten.

Kan det inte vara så enkelt att man efter 20 år är jävligt less på varandra?
Citera
2024-03-29, 13:49
Medlem
Svennehuras avatar
Ja, det blir nog fan inga sexiga underkläder, avsugningar eller ansiktssprut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in