Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Emil är född och uppvuxen i Sundsvall vilket knappast kan kallas landet. Han är också en ödmjuk och genomtrevlig person och jag tror det kommer fram mera i den här såpan.
Småstad, landet. Du förstår vad jag syftar på. Det är en kille med rätt så anspråkslös bakgrund.
Jag tror att varken du eller jag känner honom. Men vi känner nog människor med liknande bakgrund.
Det är en fördom å min sida att personer som prioriterar Patek Philippe-klockor och Gucci-kläder (som Emil) tenderar att ha vissa tankar om vad ett bra liv är och inte är. Rent krasst så är det inte särskilt osannolikt i min värld att han helt enkelt kände att det fanns ett val mellan att vara småbarnförälder eller att leva livet som en playboy i New york som (låt oss vara helt ärliga) så många killar drömmer om - glamoröst lyxliv med fester, dyra bilar, modeller, guldklockor, designerkläder.
I slut ändan vet vi inte vad som pågår bakom kulisserna, alla sitter och gissar (många efter vem man tycker om/identifierar sig med). Men om jag hade en pistol mot huvudet så tror jag att det här är vad som hände(r). Kan ha fel, återstår att se.