2024-03-26, 20:21
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hej jag är inte längre ute på marknaden men har spenderat många av mina bästa år på olika hemsidor och appar. Efter alla mina år av erfarenheter har jag kommit fram till tre vanliga misstag kvinnor gör när de är ute på internetdejtning vilket delvis förklarar hur svårt det är för bra killar att hitta en vettig tjej.

1. Begränsar sig till en kroppslig typ.
Fick detta som feedback en gång av en användare att jag verkade trevlig men var inte hennes "typ". För kvinnor kan detta vara otroligt nischat såsom att killen ska ha en viss typ av skägg eller ögonfärg. Killar har också typer som vi föredrar men vi begränsar inte oss till en viss kroppslig typ för att vi har inte det utbudet att välja och vraka. Tycker det är tråkigt att ni sållar bort bra killar för en sådan orimligt ytlig anledning.

2. Chattar med bara en kille i taget.
Många intressanta killar fallar bort för att tjejer inte tycker det är lämpligt att de chattar och träffar flera killar i taget. Att bara låsa upp sig med en kille så pass tidigt är ett misstag som gör att kvinnan missar många bättre potentiella partners. Man behöver inte ligga med två killar samtidigt bara för att man går ut och träffas ett par gånger. Man kan faktiskt gå ut med fler samtidigt utan att vara slampig om man bara sitter på ett fik eller går en promenad. Träffar man någon fler än fem gånger kan det vara bra att tala om exklusivitet.

3. Dömmer ut killens bilder
Killar ser sämre ut på bild än tjejer och i verkligheten ser killar oftast bättre ut.

Vad tycker ni om ovan?

Det vore kul med om du radar upp "skillnaden" för män för att utvärdera din självinsikt också
Citera
2024-03-26, 20:45
Medlem
Separatistens avatar
Ytterligare misstag:

De skriver...jag är Vänster (som om inte det syntes på din näsring och lila hår)

De skriver...att de är politiskt ointresserade, och raddar sedan krav på vissa politiska partier som inte får höra av sig.

De dikterar...krav för förhållandet.

De vill ha...barn - fast de är 45 år och uppåt.

De använder filter på alla bilder.

De lägger enbart ut ansiktsbilder från exakt samma vinkel. Har de en blåtira på andra sidan?

Enbart ansiktsbilder betyder en sak, enligt min betydligt mer vane vän, att de är feta och inte vill visa sin figur.
Citera
2024-03-26, 21:17
Bannlyst
Känns ganska misogynt att bara sitta och beskriva vad tjejer gör för fel. Det bästa är självreflektion och fundera över vad man själv gör, eller har gjort, för misstag.
Citera
2024-03-26, 21:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Det gör inte det. Det växer inte fram. Inte ens om man blir ihop med någon man inte känner något för. Vet man med sig själv att det inte gör det så är det ingen idé.

Och du ska veta att de är vanligt att män också tror att de har träffat kvinnan i sitt liv bara efter en gång.

Jag länkade till en långtidsstudie i en annan tråd som visade på att de par som höll ihop längre, var de par som från början sa att de inte hade det där pirret och kemin medan de par som sa sig hittat sin "soulmate" var de som inte höll ihop. Studien visade också att folk ljög (eller förskönade / kom ihåg fel) om det.

Visst händer det att även killar blir störtförälskade men det sker i betydligt mindre omfattning än vad som är fallet med kvinnor.

// CC
Citera
2024-03-26, 21:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Vad en människa har för "värde" är en märklig måttstock. Skönhet är subjektivt och även om alla är inte ute efter att avla så är det i regel fullt möjligt även efter 35. En 20-åring har inte mycket att tillföra rent intellektuellt och de är i allmänhet inte speciellt stabila heller. Men det är klart, vissa av oss måste sikta lågt för att hitta en bra nivå.

I detta fall kan du byta ut värde mot attraktiv. Säger inte att kvinnor 35+ eller 55+ inte har värde eller inte är attraktiva. Jag själv föredrar mogna kvinnor bara de inte har för mycket känslomässigt bagage. Dock, generellt talat, äldre kvinnor har inte samma värde som yngre men värde har de, absolut. Ingen människa saknar helt värde.

// CC
Citera
2024-03-26, 21:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Känns ganska misogynt att bara sitta och beskriva vad tjejer gör för fel. Det bästa är självreflektion och fundera över vad man själv gör, eller har gjort, för misstag.

Går utmärkt att starta en tråd om vilka fel män gör. Jag kommer kommentera i den tråden med om den skulle dyka upp.

// CC
Citera
2024-03-26, 21:29
Medlem
Separatistens avatar
Citat:

Tråkigt att du kände dig träffad.

Du är välkommen att starta en sådan tråd.
Citera
2024-03-26, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Tråkigt att du kände dig träffad.

Du är välkommen att starta en sådan tråd.
Nej då, känner mig inte träffad alls. Jag varken dejtar eller nätdejtar, är totalt ointresserad av någon slags relation. Jag bara konstaterar den saken. Att sitta och försöka komma med ”tips” så där blir sällan bra, när man istället kan Reflektera över sina egna brister och göra något åt det
Senast redigerad av EgyptiskKatt 2024-03-26 kl. 21:40.
Citera
2024-03-27, 01:13
Medlem
Att man inte förstår att tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2024-03-27, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det kanske är den typen av män som skriver "spela inte svår" när man väljer bort dom? Så patetiskt. Att man ska behöva förklara för vuxna människor att man inte spelar svår utan faktiskt har lite krav på vem man träffar.

De kvinnliga kraven du yrar om brukar för det mesta handla om utseendet.

Är killen tillräckligt snygg glöms allt annat bort.
Citera
2024-03-27, 04:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
EgyptiskKatt är väldigt aktiv på relationsforumet och jag vet inte hur många inlägg hon har gjort där det poängteras att hon inte är intresserad av en relation.
Det får mig att grubbla, är det något hon saknar eller varför denna ständiga proklamering om att leva singel?
För att folk måste lära sig att relationer är inte allt i livet.
Citera
2024-03-27, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av engrabbjaevel
de e till ecksempel som att va på ett cyckel forum fast man e totalt o intresserad av cycklar ? ?

de känns lite som att du e nyfiken & kåt på relationer du me & de e ok . 🤭

// eGJ
Ja och en rolig grej är att jag fett intresserad av cyklar men tittar aldrig in där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in