2024-03-27, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De kvinnliga kraven du yrar om brukar för det mesta handla om utseendet.

Är killen tillräckligt snygg glöms allt annat bort.

Stämmer inte på mig.
Citera
2024-03-27, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Punkt 1 är så jävla dum så jag vet inte vad.

Gillar jag nu ett utseende så gör jag och varför i h-e ska jag prata med killar vars fysiska attribut inte tilltalar mig alls? Har hört detta x antal gånger från killar på nätdejting och det är så patetiskt. "Du begränsar dig" - Ja tacka fan för det, jag begränsar mig från att slösa tid på killar som inte tilltalar mig alls utseendemässigt.
Att du tycker det är "orimligt" att jag ska låta killar jag upplever som oattraktiva få en chans ändå talar om vilken jävla tomte du är.

För att det avslöjar dig som ytlig. Du ska väl göra mer än att bara knulla med karln. Vill man ha en partner för livet så är personlighet bland annat en viktig attribut och gemensamma intressen.

Du hade själv blivit sur om en dröse med killar nobbade dig för att du inte var blond, stora bröst, etc. Nu har inte ni tjejer det problemet men det är ett problem för killar.
Citera
2024-03-27, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut90
Det vore kul med om du radar upp "skillnaden" för män för att utvärdera din självinsikt också

Kan jag väl göra. Många killar ler inte på bilderna. Le är så viktigt.

Sedan snackar väl för många killar om sex för tidigt? Inte vet jag det var aldrig mitt problem.

Något mer som saknas?
Citera
2024-03-27, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fysiska attribut
1. Man måste ju ändå sålla någonstans och just de fysiska attributen kan man ju vara mer generös med om dejtingen går dåligt. Någonstans måste man ju dock dra en linje och vissa typer som man inte attraheras av är det ju lönlöst att dejta, efter första dejten vet man med säkerhet iaf.

Chatta med flera
2. Helt klart bör man chatta med många samtidigt så här har du helt rätt. Dock är det ju viktigt att etablera vad man är ute efter i en relation då många framförallt killar mer är ute efter ett ligg medans tjejer ofta vill ha en djupare relation. Det är ju också viktigt att "pröva" runt lite så att man lär sig vilken typ man passar ihop med och vilket utbud som finns i verkligheten vs i fantasin.

3. Bilder

Bilder är ju ändå ett ganska så viktigt ursållningsmoment och om en kille inte kan få fram några bra/intressanta bilder tyder det ju på en nonchalans/bekvämlighet i personligheten.

1: Till en viss del. Jag tycker ändå att tjejer dömmer för hårt på utseendet. Sedan håller jag med dig att gå på en dejt och ge en kille en chans är helt rätt väg att gå.

3: Min poäng är att killar ser sämre ut på bild än i verkligheten generellt. Jag fastnar inte alls på bild och får ta väldigt många innan jag hittar en smickrande vinkel. Att sålla efter bilder är också fel, bättre att matcha med intressen och personlighet.
Citera
2024-03-27, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag tycker inte det är lämpkigt att flörta med flera män eller kvinnor samtidigt. Manne och kvinnan som vet vad de vill går efter det och håller inte på med på med polydejtande på randen till otukt.

Gör rätt för er män. Valet är enkelt, äktenskap eller celibat.

Varför är det olämpligt?
Citera
2024-03-27, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Att få reda på att den man dejtar också dejtar andra samtidigt är den största dealbreaker det inledande förhållandet kan ha..

Nej. Helt okej för min del. Har dejtat flera samtidigt själv.
Citera
2024-03-27, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Misstaget är ju att man använder nätdejting alls. Totalt puckat att tro att man kan träffas på det sättet. Kanske för en KK (om man nu måste ha det…), men sådant funkar inte för att träffa en partner. Man kommer bara råka ut för klängiga killar.

Stämmer inte. Visst finns det ensamma och desperata män men det går att sålla bort. Alla mina förhållanden har kommit från nätdejtandet och jag är en bra kille. Finns många andra som träffas så.
Citera
2024-03-27, 08:34
Medlem
Triremers avatar
Att de skriver ”söker endast seriöst”. Detta ger mig riktigt dåliga vibbar. Har hon åkt kukkarusellen tills den stannade pga ålder?

Vill ingen attraktiv/trevlig kille dejta henne seriöst är det red flag. Då är det något fel på henne garanterat. Jag tror ingen man inte skulle försöka få något seriöst om de dejtade en riktig drömtjej.

Att de bara söker seriöst är också någon omskrivning för att de inte vill ligga direkt.
Har de haft ONS eller inte genomgående väntat, så skulle jag aldrig acceptera att vänta.

Det kan också vara så att de är för lättknullade och skäms över det och därför ”söker något seriöst”. Hur som helst blir det vänster på dessa. Och helt ärligt har jag aldrig sett en riktigt söt tjej skriva det.

Ett annat misstag är att de försöker hitta minsta gemensamma nämnare med killen. Det är naturligt att försöka bonda. Men när det tar slut är det ofta pga saker som de kunnat få reda på tidigt om de var ärliga med vad de söker och ställt frågor. Är hon radikalfeminist och han SD:are så blir det lätt bråk.

Sista misstaget jag kommer på är att länka till instagram. Det signalerar attention whore. Framförallt om hon bara har selfies. Ge ut den först när ni chattat och lägg inte bara upp selfies.
Citera
2024-03-27, 09:58
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
För att folk måste lära sig att relationer är inte allt i livet.
Är du arbetslös eller vad gör du om dagarna?
Citera
2024-03-27, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Är du arbetslös eller vad gör du om dagarna?
Sjukskriven just nu efter en operation. Börjar snart jobba.
Citera
2024-03-27, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Stämmer inte. Visst finns det ensamma och desperata män men det går att sålla bort. Alla mina förhållanden har kommit från nätdejtandet och jag är en bra kille. Finns många andra som träffas så.
Ja klängiga killar brukar vilja träffas på det sättet. Redan efter första daten vill de bli ihop och flytta ihop. Jag anser inte att man blir ihop på det här sättet. Man känner ingenting för varandra och det är skrattretande med killar som påstår att de älskar tjejen redan efter första daten, eller ibland ens innan daten.

Genom nätdejting har man redan förstört allting.
Citera
2024-03-27, 10:18
Medlem
Overminds avatar
Ett fruktansvärt irriterande misstag är de här kvinnorna som använder nätDEJTING sidor/appar som något jävla chatt och tidsfördriv! Sett alldeles för många kvinnor som "är här för att chatta" och till råga med det så är många i ett förhållande också! Håll er till nån jävla facebookgrupp istället om ni inte är ute efter att dejta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in