2024-03-26, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Finns mycket att säga om detta. De saker du tar upp TS kan jag instämma i. Framförallt det om utseende. Kvinnor är betydligt mer utseendefixerade än män.

Andra misstag som görs är bl.a.

- Fastnar för små detaljer och har svårt att se helheten. En man kan uppfylla alla krav hon har förutom ett och då väljs han bort pga av det.

- Väljer bort en man redan efter 1 till 2 dejter som även om det varit bra och trevligt, inte fanns någon kemi eller pirr. Ingen förståelse för att sådant kanske måste växa fram.

- För snabbt känslomässigt involverad. En kvinna kan verkligen tro på att hon träffat "mannen i sitt liv" efter att ha träffat honom 2-3 ggr. Det går fort upp men även fort ned.

- Väljer samma typ av man om och om igen utan att inse att det kanske förklarar varför det går som det går för dem.

- Tror att de har samma värde som 20-25 när de är 35-40.

- Tror att bara för att de en gång hamnade i säng med någon som är långt över deras liga, förtjänar en sådan man och kan få en sådan, trots att åren går.

// CC
Det gör inte det. Det växer inte fram. Inte ens om man blir ihop med någon man inte känner något för. Vet man med sig själv att det inte gör det så är det ingen idé.

Och du ska veta att de är vanligt att män också tror att de har träffat kvinnan i sitt liv bara efter en gång.
Senast redigerad av EgyptiskKatt 2024-03-26 kl. 15:33.
Citera
2024-03-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Tycker du har så rätt. Speciellt på 3. Vissa är ju riktiga puddingar när man väl ses irl.

Jag dejtar dock alltid en liga under mig själv, är mest bekväm med det. Vill vara den snygga av mig och min dejt.

Haha det där stämmer inte.
När det gäller nätet och ligga sätter man sin liga efter matchningarna.
Där tror jag att många kvinnor går fel.
Citera
2024-03-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hej jag är inte längre ute på marknaden men har spenderat många av mina bästa år på olika hemsidor och appar. Efter alla mina år av erfarenheter har jag kommit fram till tre vanliga misstag kvinnor gör när de är ute på internetdejtning vilket delvis förklarar hur svårt det är för bra killar att hitta en vettig tjej.

1. Begränsar sig till en kroppslig typ.
Fick detta som feedback en gång av en användare att jag verkade trevlig men var inte hennes "typ". För kvinnor kan detta vara otroligt nischat såsom att killen ska ha en viss typ av skägg eller ögonfärg. Killar har också typer som vi föredrar men vi begränsar inte oss till en viss kroppslig typ för att vi har inte det utbudet att välja och vraka. Tycker det är tråkigt att ni sållar bort bra killar för en sådan orimligt ytlig anledning.

2. Chattar med bara en kille i taget.
Många intressanta killar fallar bort för att tjejer inte tycker det är lämpligt att de chattar och träffar flera killar i taget. Att bara låsa upp sig med en kille så pass tidigt är ett misstag som gör att kvinnan missar många bättre potentiella partners. Man behöver inte ligga med två killar samtidigt bara för att man går ut och träffas ett par gånger. Man kan faktiskt gå ut med fler samtidigt utan att vara slampig om man bara sitter på ett fik eller går en promenad. Träffar man någon fler än fem gånger kan det vara bra att tala om exklusivitet.

3. Dömmer ut killens bilder
Killar ser sämre ut på bild än tjejer och i verkligheten ser killar oftast bättre ut.

Vad tycker ni om ovan?

Fysiska attribut
1. Man måste ju ändå sålla någonstans och just de fysiska attributen kan man ju vara mer generös med om dejtingen går dåligt. Någonstans måste man ju dock dra en linje och vissa typer som man inte attraheras av är det ju lönlöst att dejta, efter första dejten vet man med säkerhet iaf.

Chatta med flera
2. Helt klart bör man chatta med många samtidigt så här har du helt rätt. Dock är det ju viktigt att etablera vad man är ute efter i en relation då många framförallt killar mer är ute efter ett ligg medans tjejer ofta vill ha en djupare relation. Det är ju också viktigt att "pröva" runt lite så att man lär sig vilken typ man passar ihop med och vilket utbud som finns i verkligheten vs i fantasin.

3. Bilder

Bilder är ju ändå ett ganska så viktigt ursållningsmoment och om en kille inte kan få fram några bra/intressanta bilder tyder det ju på en nonchalans/bekvämlighet i personligheten.
Citera
2024-03-26, 18:08
Medlem
Citat:
Hej jag är inte längre ute på marknaden men har spenderat många av mina bästa år på olika hemsidor och appar. Efter alla mina år av erfarenheter har jag kommit fram till tre vanliga misstag kvinnor gör när de är ute på internetdejtning vilket delvis förklarar hur svårt det är för bra killar att hitta en vettig tjej.

Fick detta som feedback en gång av en användare att jag verkade trevlig men var inte hennes "typ". För kvinnor kan detta vara otroligt nischat såsom att killen ska ha en viss typ av skägg eller ögonfärg. Killar har också typer som vi föredrar men vi begränsar inte oss till en viss kroppslig typ för att vi har inte det utbudet att välja och vraka. Tycker det är tråkigt att ni sållar bort bra killar för en sådan orimligt ytlig anledning.

Många intressanta killar fallar bort för att tjejer inte tycker det är lämpligt att de chattar och träffar flera killar i taget. Att bara låsa upp sig med en kille så pass tidigt är ett misstag som gör att kvinnan missar många bättre potentiella partners. Man behöver inte ligga med två killar samtidigt bara för att man går ut och träffas ett par gånger. Man kan faktiskt gå ut med fler samtidigt utan att vara slampig om man bara sitter på ett fik eller går en promenad. Träffar man någon fler än fem gånger kan det vara bra att tala om exklusivitet.

Killar ser sämre ut på bild än tjejer och i verkligheten ser killar oftast bättre ut.

Vad tycker ni om ovan?
Jag tycker inte det är lämpkigt att flörta med flera män eller kvinnor samtidigt. Manne och kvinnan som vet vad de vill går efter det och håller inte på med på med polydejtande på randen till otukt.

Gör rätt för er män. Valet är enkelt, äktenskap eller celibat.
Citera
2024-03-26, 18:14
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Haha det där stämmer inte.
När det gäller nätet och ligga sätter man sin liga efter matchningarna.
Där tror jag att många kvinnor går fel.

Jo vad fan vet du om hur jag dejtar?
Citera
2024-03-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Jo vad fan vet du om hur jag dejtar?

98% att du får lite hybris.
Det får de flesta, inkl mig själv
Citera
2024-03-26, 18:23
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
98% att du får lite hybris.
Det får de flesta, inkl mig själv

Tala för dig själv.
Citera
2024-03-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Ja helt rubbat.
"Ett fel ni kvinnor gör är att inte ge MIG en chans trots att jag är lika attraktiv som en rostig cykelkärra! Man ska se HELHETEN och i den ingår att jag är en snäll och fin kille. Det har nämligen min mamma sagt"

Såna jevvla losers så man baxnar.

Det kanske är den typen av män som skriver "spela inte svår" när man väljer bort dom? Så patetiskt. Att man ska behöva förklara för vuxna människor att man inte spelar svår utan faktiskt har lite krav på vem man träffar.
Citera
2024-03-26, 18:48
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

- Tror att de har samma värde som 20-25 när de är 35-40.

Vad en människa har för "värde" är en märklig måttstock. Skönhet är subjektivt och även om alla är inte ute efter att avla så är det i regel fullt möjligt även efter 35. En 20-åring har inte mycket att tillföra rent intellektuellt och de är i allmänhet inte speciellt stabila heller. Men det är klart, vissa av oss måste sikta lågt för att hitta en bra nivå.
Citera
2024-03-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Vad en människa har för "värde" är en märklig måttstock. Skönhet är subjektivt och även om alla är inte ute efter att avla så är det i regel fullt möjligt även efter 35. En 20-åring har inte mycket att tillföra rent intellektuellt och de är i allmänhet inte speciellt stabila heller. Men det är klart, vissa av oss måste sikta lågt för att hitta en bra nivå.

Bara vissa män som sitter och gissar sånt. Jag har inte hört någon av mina vänner eller bekanta klaga över utbudet. Jag tycker det bara blivit bättre med åren.
Citera
2024-03-26, 19:38
Avslutad
Citat:

Vad tycker ni om ovan?

Känns ju som att du har noll koll på nätdejting och ännu mindre koll på kvinnor
Citera
2024-03-26, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det kanske är den typen av män som skriver "spela inte svår" när man väljer bort dom? Så patetiskt. Att man ska behöva förklara för vuxna människor att man inte spelar svår utan faktiskt har lite krav på vem man träffar.
Killar gillar spel och tror att man spelar fast man bara agerar som känslan säger en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in