2024-04-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja när det gäller just Ukraina så är det så pinsamt att jag aldrig läser i de trådarna längre.

Jag hopas att det är AI som skrivit mycket av det värsta NAFO-dravlet för annars skäms man både som svensk och som människa å deras vägnar.

När det gäller rasism och skillnad på Sverige och andra länder så kan jag tänka mig att åsiktskorridoren här varit extra smal och repressionen extra hård, vilket skapat behovet av en säkerhetsventil där man kan säga öppet vad man tycker och tänker.

På senare tid kan jag dock bli lite bedrövad även över det rent blinda hat mot muslimer som många svenskar tydligen känner nu.

Och jag kan förstå att invandrare som läser på flashback och förstår att detta är vad många av de tysta, vänliga killarna de träffar i fikarummet på jobbet varje dag egentligen tycker upplever det som fegt.

I deras kultur löser man motsättningar med att gapa och skrika på varandra och sedan kanske till och med kunna försonas. I Sverige säger vi inget och ger dem därmed heller aldrig chansen att kunna försvara sig. I stället blir de utfrusna...
Därför att i Swedistan hamnar svensken i tingsrätten om hen råkar säga något negativt om den hudfärgshandikappade. Det är sådant som sådana som du har svårt att ta till er. Med stor sannolikhet tillhör du gruppen som "aldrig kan uttrycka dig rasistiskt" och därför har svårt att förstå den andra sidan.

Det är personer som aldrig kan stå upp för sig själva när de är ensamma, utan som använder våld och aggressivt beteende i grupp, som är fega. Personer som inte vet att bete sig normalt bland folk och som tror det är normalt att ljuga och bedra.

Varför ska vi ge dem "chansen att försvara sig"? Vad är det de ska försvara? Jag vill inte se dem, inte höra dem, inte ha dem i min närhet. Bara åsynen av dessa hudfärgshandikappade skapar stress och en sänkt levnadsstandard.

Ni vänsternissar som älskar muslimer och andra utomeuropeer, välkomna att umgås helhjärtat med dessa personer. Jag har inget emot det. Ni får leva som ni vill, men ge fan i att tvinga mig att leva på ett sätt som du vill och som går emot min fria vilja.
Citera
2024-04-29, 07:54
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det räcker att åka till Lettland eller Litauen så är man i ett land där vanliga människor får bära pistol. Att det framstår som så overkligt för de flesta svenskar är ju för att de är så totalt hjärntvättade av staten och media att tro att Sverige på något sätt är normen för hur saker ska vara och att de blundar för att vapen var helt okontrollerade också i Sverige för bara några generationer sedan. Att det skulle vara "omöjligt" att riva upp vapenlagen är en självuppfyllande profetia.

Stämmer för Litauen, däremot inte Lettland som har ungefär samma lagar som Sverige, om jag får tro min förmåga att googla iaf.

Sedan tror jag inte att man ska överskatta problemet med att skaffa sig vapen i Sverige när det gäller "förtrycksaspekten" av det hela. Ifall det skulle komma till en konfrontation mellan statsmakten och folket så är det inte pistoler för självförsvar som lär fälla avgörandet då det inte slår igenom polisens kroppspansar. Vilket jaktvapen .308 och uppåt däremot gör med helmantlad ammunition.

Vad gäller vapen för självförsvar mot kriminella däremot är ju pistoler bättre. Och det är lite intressant att notera att det dödliga våldet i Litauen sjönk med 85 procent mellan 1995 och 2018 och skjutvapenvåldet med 98 (!) procent, ifall man får tro Wikipedia. Utvecklingen i de andra två baltländerna är inte fullt lika positiv, och hur det ser ut i Sverige vet vi ju alla.
Citera
2024-05-03, 21:51
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Svenskar borde organisera sig som en egen etnisk maffia i det här samhället för våldsgrejer så länge tokigheter råder för att skapa någon form av terrorbalans öga för öga tand för tand sådana grejer.

Gå emot svenskar du får problem vi har också hårda grabbar här offervilliga så hade vi hållit alla andra folkslag i schack mer. Samt utöva hedersvåld blodsfejder som andra folkslag när skiten kräver. Dom går på oss för vi är individskadade och svaga medans dom är motsatsen dom flesta folkslag.

Ser ingen annan lösning på problemen.
Lite tragiskt att det är det man får sätta hoppet till eller uppmana till.

Vi har byggt detta land och samhälle under tusentals år, en extrem maktfaktor inom vårt geografiska område som långt överstiger en maffias makt. Stater bankar maffior, inte omvänt. Att vi faktiskt funderar på liknande lösning som just en lösning är (ännu ett) tecken på extremt dålig förvaltning av vårt land.

Som att Kamprad skulle köpa trisslotter om han blivit av med IKEA, i hopp om att kunna köpa några bokhyllor hos Jysk för att inte ge mer pengar till IKEAs nya ägare.
Citera
2024-05-05, 00:46
Medlem
Alla hyser nog aversion och hat i någon grad. Kan tycka det är okej att yttranden får komma fram någonstans. Och tycker det är dumt, att man direkt klumpar samman hot(på brottslig nivå) och hat(som om allt vore hets mot folkgrupp).

Att det pyser ut på internet, är liksom inte samma sak som, att det är något som folk går med hela tiden, eller att det föranleder ett visst beteendemönster. Det(hatet) kan ju också bara finnas i den stund som det skrivs.
Vad skulle hända om folk började skriva "ogillar mycket kraftigt" istället för "hatar"?

Säkert finns det många som aldrig uttrycker hat, är hur artiga och trevliga som helst, men som ändå gör sig skydliga till hat-motiverande brottsliga gärningar.

Kanske bidrar själva yttrandefriheten till att locket av, inte skapar en tryckkokare?

Hur ska man kunna lösa sådant som uppfattas som gemensamma problem, om man inte till en helhet(eller så nära det går) kan undersöka dem? T.ex. hatiska yttranden. Ska hat-experterna, och hat-sakkunniga, efterfråga frivilliga hatare för undersökningar? Är lösningarna endast repressiva? (förbud)

Känns som en rätt stark gräns också, mellan att, å ena sidan uttrycka aversion eller hat, och att angripa någon. Det senare är ju i stort sett alltid olagligt, icke allmänt accepterat, och ociviliserat. Dom flesta mänskor har nog rätt bra spärrar och konsekvenstänk, över lag.

Uppfattningen(varför är svenskar så hatiska på internet) påverkas säkert av den höga grad av yttrandefrihet som Sverige har, jmfr med grannländer och att flashback ju är svenskspråkigt i högsta grad.

Sedan blir väl urvalet ganska skevt, om man från "svenskar" utgår och vad som skrivs på flashback.
Facebook, youtube, m.m. är väl numera rätt fritt från hat.

Flashback ses nog inte av svenskar i allmänhet som någon gemensam folklig röst direkt. Snarare tvärtom.

Har svårt att tro att utlänningar ser flashback som rättvisande bild av hur hatiska svenskar är.
Tror i så fall mer dom påverkas av handlingar som sker i det offentliga rummet eller får uttrymme i media.
Citera
2024-05-07, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Lite tragiskt att det är det man får sätta hoppet till eller uppmana till.

Vi har byggt detta land och samhälle under tusentals år, en extrem maktfaktor inom vårt geografiska område som långt överstiger en maffias makt. Stater bankar maffior, inte omvänt. Att vi faktiskt funderar på liknande lösning som just en lösning är (ännu ett) tecken på extremt dålig förvaltning av vårt land.

Som att Kamprad skulle köpa trisslotter om han blivit av med IKEA, i hopp om att kunna köpa några bokhyllor hos Jysk för att inte ge mer pengar till IKEAs nya ägare.
Själv ser jag det som en stark dynamisk lösning på problemet men krävs offervilja, ryggrad, mod och tänk kollektivet över individen. Etnogenes måste uppstå bland svenskar och vi måste tuffa till oss under rådande omständigheter om vi ska klara oss som folk.

Pappa Mikael (R.I.P) dödas brutalt framför sin son för att han säger till ett gäng invandrarligister som leker balla i hans område med skarpladdade pistolen. Tommie Lindh, Adriana med fler i närtid. Det är många som helt utan motiv råkat ut för det barbariska våldet dom importerade folkslagen håller på med.

Tyvärr jag har inte röstat för den här skiten fick bara uppleva skiten och värre det blir att känna sig som en främling i sitt eget land när man stryker längs gator och torg hör folk prata alla andra språk förutom det svenska eller sådan rinkebysvenska.

Snäll mot dom snälla hård mot dom hårda inte tvärtom ska råda!
Citera
2024-05-07, 19:41
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Snäll mot dom snälla hård mot dom hårda inte tvärtom ska råda!
Detta är nog en ganska bra sammanfattning av problemet.

Snäll mot dom snälla, och faktiskt ganska snäll även mot dom hårda, var Sveriges väg. Å det fungerade väldigt bra.
Men för att det ska fungera krävs en ganska homogen kultur, där alla spelar på samma instinkter, känslor, och logik.

En rödklöver och en skogssnigel kan leva i symbios, snigeln behöver inte äta upp rödklövern, och rödklövern behöver inte förgifta snigeln. Fredlig lösning fungerade. Tusentals/miljontals år för den symbiosen. Men så kom den invasiva mördarsnigeln, som käkar upp varenda rödklöver den ser. Den kommer utrotas eller behöva utveckla gift eller taggar för mördarsnigeln. Utvecklar den det kommer det tyvärr inte vara en rödklöver längre. Inte direkt något du sätter i midsommarkransen.
Samma gäller med Sverige, Svensk kultur, och invasiva kulturer.

Vi behöver nog evolvera gift eller taggar för att inte utrotas - men samtidigt så avslutar vi självmant vår kulturella svenskhet, blir något annat.
Sånt sker väl hela tiden. Mest att det är självförvållat som är störande, trots höga varningsrop om och om och om igen.
Citera
2025-04-15, 18:35
Medlem
Malovakrazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vi är civiliserade men vi hade kunnat utrota er på en vecka om vi ville, tro inget annat.

Mycket snack lite verkstad. Skillnad på att vara civiliserad och att vara en fjolla.
Citera
2025-04-23, 23:14
Medlem
Generalkosmoss avatar
Keyboard krigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in