Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Nu handlar både trådstart och mitt svar om hundar kan lukta sig till sjukdomar inte om likheter eller skillnader mellan hund och varg.
Jo hund samt varg och säkerligen flera andra djurarter kan reagera på doften av sjukdom och avvikande rörelse mönster mm hos människor
Ja hundar kan göra det men de attackerar inte människor eller börjar morra åt dem hur som helst då de är domesticerade och majoriteten av människor isåfall har något som är "annorlunda" med dem.
Jag sa inte att det inte stämde, jag sa mellan raderna att det är befängt att komma dragandes med vargattacker som exempel. 1821 menas vara senast en varg dödades av en människa. Varg vill inte vara omkring oss förstår du och därför är vargar i fångenskap och deras beteenden helt irrelevanta för trådens ämne.
Du behöver inte svara något då jag nog är insatt och förstår tillräckligt väl utan någon meningslös diskussion i ämnet. Vi ska ha varg i Sverige, men de som börjar röra sig omkring människor ska skjutas av eftersom de är en fara för alla människor eller särskilt lättare byten men de skulle inte välja efter doft eller rörelsemönster utan
tillgänglighet om sådana vargar skulle bestämma sig för att försöka ta människa.
En hund som morrar, vill bara ha avstånd. Det är snarare som så att de piper, och blir ängsliga kring sjuka människor. De vill inte äta/döda dem.