2024-03-25, 14:38
Medlem
boomkins avatar
Kan det vara M*mm* O*sson?
Citera
2024-03-25, 14:48
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boomkin
Kan det vara M*mm* O*sson?

Det finns en 24-åring med det namnet i regionen. Men hon är rätt biffig och håller på med Body Building, inget naket eller sex vad jag kan hitta. Tror inte man drar in en miljon/år på muskelknutte-videor. Men vad vet jag?
Citera
2024-03-25, 14:51
Medlem
boomkins avatar
Nä kanske inte, men finns ju en till som bodde i Sundsvall för flera år sen, som har över 1 miljon följare på Instagram som definitivt gör det. Dock inte hemmahörande i Sundsvall längre, men bara muskel och bodybuilding.

Melind* Lindm*rk
Citera
2024-03-25, 15:28
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är det nog. Eftersom det inte handlar om kontanter på Onlyfans sniffar nog Skatteverket upp de flesta Onlyfanstjejerna med några intäkter att tala om, rätt snabbt.
Ska inte säga jag är insatt men när man såg UG om bedragarna så slogs det ju av att det inte var skatteverket som var efter dom, likadant med swishbedragare och folk med OF, läste om i USA att många satt ditt OF tjejer där och camhoror till deras motsvarighet IRS, stör väl en del att folk kan leva loppan medans andra får betala skatt
Citera
2024-03-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
MG som nämns är född 1998.

Dömdes för bokföringsbrott december 2023.

https://finansnytt.se/twitchprofilen...kforingsbrott/

Sysslar MG med hästar?

Svar nej och i övrigt är du lika fel ute som alla andra
i tråden. Så fabulera vidare och häng ut fel person.
Citera
2024-03-27, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Expressen skriver om den unga kvinnan som fajtas med en statlig myndighet.

"Kvinnan lever lyxliv i ett kustland i Mellanöstern med sin pojkvän som försörjer henne. Hon vill inte avslöja exakt var, och hos Skatteverket står hon registrerad som utvandrad.

Hon är 23 år, växte upp i norra Sverige och hon har alltid vetat att hon inte vill leva ett liv som innebär att ”jobba på Ica, dela 50/50 på hyran och sedan gå i pension”.

– Jag har alltid velat vara en lyxhustru, säger hon på telefon.

Innan hon träffade sin nuvarande pojkvän var hon aktiv på Onlyfans, en sajt där man kan lägga upp bilder och videor på ett låst konto och få betalt av följare. Ofta är materialet av sexuell karaktär "

"– Massor med killar har följt mig och vill supporta vad jag gör. Det innebär inte att jag har gjort något för att få pengarna, hävdar hon"

"– Jag trodde inte jag behövde betala skatt eftersom det är gåvor. Jag har haft pojkvänner och sugar daddies, de har skänkt mig pengar.

– Jag kan gå på middag med dem, och få 10 000. Mina pojkvänner har alltid gett mig pengar – för att de vill det.

Hon tycker att Skatteverket ska ta hänsyn till att hennes livsstil med resor och skönhetsprodukter kostar"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...r-att-de-vill/

Frågan är hur många "pojkvänner" en ung kvinna kan ha och varför alla dessa pojkvänner inte krävt något i gengäld när det gett henne "gåvor"? (enligt kvinnan)

Helt uppenbart har hon utfört uppdrag (middagar tex) som hon inte hade fått pengar för annars?
.
Citera
2024-03-27, 02:45
Medlem
Så staten agerar hallick och vill ha skatt. Påminner mig om horan i Varberg som anmälde Göran Persson för hennes horier. 😆
Citera
2024-03-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Så staten agerar hallick och vill ha skatt. Påminner mig om horan i Varberg som anmälde Göran Persson för hennes horier. 😆

Tydligen även skatteverket https://sverigesradio.se/artikel/231443
Citera
2024-03-27, 09:16
Medlem
LojtnantWerners avatar
Man betalar skatt på sin OnlyFans https://www.doola.com/sv/blog/onlyfans-taxes/
så att hon går på middagar med folk och får gåvor är inte samma sak, leder mig till att misstänka hon har fått en summa från Onlyfans och en annan från sitt horeri, eller middagar oavsett så är skattesmällen från Onlyfans inte, från hennes swish, men hon är en samvetslös kossa som tror att hon kan dölja sin skatt genom att hävda allt var gåvor, så ja hon förtjänar att åka dit enligt mig
Citera
2024-03-27, 12:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Man betalar skatt på sin OnlyFans https://www.doola.com/sv/blog/onlyfans-taxes/
så att hon går på middagar med folk och får gåvor är inte samma sak, leder mig till att misstänka hon har fått en summa från Onlyfans och en annan från sitt horeri, eller middagar oavsett så är skattesmällen från Onlyfans inte, från hennes swish, men hon är en samvetslös kossa som tror att hon kan dölja sin skatt genom att hävda allt var gåvor, så ja hon förtjänar att åka dit enligt mig

På Onlyfans är det väl fråga om prenumeranter som har betalat för att se henne lägga upp filmer och bilder på sig själv?

Det är alltså inga gåvor hon fått utan betalning för vad hon har levererat till sina prenumeranter.

Vad gäller middagar osv som hon fått betalt för så har hon utfört en tjänst. Männen har alltså inte "kastat" pengar på henne utan de har betalat henne för en tjänst. Hade hon inte medverkat i alla dessa olika "aktiviteter" så hade hon inte fått betalt.
Citera
2024-03-27, 13:26
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
På Onlyfans är det väl fråga om prenumeranter som har betalat för att se henne lägga upp filmer och bilder på sig själv?

Det är alltså inga gåvor hon fått utan betalning för vad hon har levererat till sina prenumeranter.

Vad gäller middagar osv som hon fått betalt för så har hon utfört en tjänst. Männen har alltså inte "kastat" pengar på henne utan de har betalat henne för en tjänst. Hade hon inte medverkat i alla dessa olika "aktiviteter" så hade hon inte fått betalt.
Ja vi håller väl med i sak egentligen, men slår mig lite konsekvenstänket att hon anser hon är för fin för att betala skatt som vissa andra influensers som fått skattesmällar dom tror dom ska komma undan och lägga sina pengar på meningslösa middagar och väskor
Citera
2024-03-27, 13:32
Medlem
Bra att hon betalar in skatt, den går åt i Sverige så gärna att någon annan betalar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in