Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-03-26, 02:04
  #49
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Riktmedel skiljer mellan AK12 och AK74M3, kornet (det främre om jag fuckat upp minnet) sitter längre fram på AK74, på pipan.

Du kommer ihåg rätt, men den satt längre fram på de första versionerna. År 2015 kom en version där den satt längre bak.

Handskyddet som jag nämnde tidigare är faktisk identisk med AK-12 som kom år 2015.
Citera
2024-03-26, 10:22
  #50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ja vad sköt de med och är det något konstigt med mynningsflammorna ...
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
AK-12 ...
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Det är ... mynningsbromsen ... oförbrännt krut.
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Varför detta märkliga gnistregn?
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Undermålig krut, helt enkelt.
Jag försökte begripa hur det kan se ut i normala fall, här ett screenshot från en som skjuter med första generationens AK12 (det stänker bara lite, knappt alls). Vad kan "undermåligt" vara, blött? Eller har de valt kulor som är för vida för mynningsbromsen?
Citera
2024-03-26, 19:13
  #51
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag försökte begripa hur det kan se ut i normala fall, här ett screenshot från en som skjuter med första generationens AK12 (det stänker bara lite, knappt alls). Vad kan "undermåligt" vara, blött? Eller har de valt kulor som är för vida för mynningsbromsen?
Har du twitter kan du titta i denna tråd, filmen en bit ner visar att det även kan ses i dagsljus (men naturligtvis mycket mer inomhus eller i mörker):
https://twitter.com/NiemandMika/stat...679776/photo/1
Citera
2024-03-26, 19:22
  #52
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Har du twitter kan du titta i denna tråd, filmen en bit ner visar att det även kan ses i dagsljus (men naturligtvis mycket mer inomhus eller i mörker): https://twitter.com/NiemandMika/stat...679776/photo/1
Aha där nämns "stål av dålig kvalitet", vilket jag uppfattar som kulor av fel legering.
Citera
2024-03-27, 23:37
  #53
Medlem
Jordgubbes avatar
Här nämns AK-101 av Jake Broe (youtube, framkört).
Citera
2024-03-28, 00:43
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Här nämns AK-101 av Jake Broe (youtube, framkört).

Nej, vapnet vi har diskuterat här är inte en AK101. Däremot tycks vapnet i kaliber 7,62 som användes vara en AK103

Edit: vapnet med de amatörmässiga jägarmagasinen om jag minns rätt
__________________
Senast redigerad av WP52 2024-03-28 kl. 00:47.
Citera
2024-03-28, 11:28
  #55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag försökte begripa hur det kan se ut i normala fall, här ett screenshot från en som skjuter med första generationens AK12 (det stänker bara lite, knappt alls). Vad kan "undermåligt" vara, blött? Eller har de valt kulor som är för vida för mynningsbromsen?

Vapnet är troligen överhettat så att kulorna river loss flisor ur pipan.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback