2024-03-23, 20:34
Medlem
Har en viss känsla av att denna tråd är trollande.
Citera
2024-03-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Tog alla möjliga lån jag kunde, köpte saker på avbetalning osv..
Sparade pengarna, och investerade dom.
Lever idag jävligt bra på räntor och bidrag.

En fråga, det är väldigt svårt att få blancolån på mer än sin årsinkomst, hur fick du loss stora summor utan säkerhet?
Citera
2024-03-23, 20:35
Medlem
Citat:
Nej jag tänker inte gå djupare på exakt hur jag fick lånen. Men det är vanliga blanco utan säkerhet, även fakturaköp. Jag blev utslängd från A-kassan, men då nyttjade jag den precis så långt det var möjligt.

Självfallet svarar jag på frågor som inte kan bindas till mig, rätt enkelt att knyta ihop säcken om tråden blir lång annars

Oftast fåglar.

Det var inte mina frågor. Så vad är du i för program nu och hur länge har du varit det? Hur många sanktioner har du fått? Du verkar inte förstå skillnaden mellan a-kassa och ersättning i form av aktivitetsstöd.

Jo det är vanligt med blankolån och faktura utan säkerhet men inte så stora, det finns ett tak. Det väldigt osannolikt att du lyckas få så mycket pengar utan säkerhet om det inte handlar om ett bedrägeri. I sådana fall handlar om såpass stora summor att det borde ha resulterat i ett fängelsestraff.
Citera
2024-03-23, 20:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Man kan ha försörjningsstöd, a-kassa, sjukpenning osv osv.... Finns många olika typer av bidrag i Sverige, förtidspensionering är kanske det bästa om jag skulle peka någonstans. Jag träffar aldrig någon, har ingen motprestation idag.
Tack för att du berättar. Jag har länge hävdat att bidragsparasitismen i ett slag kan raderas ut genom just en motprestation. Vill du ha socialbidrag, varsågod att utför lite beredskapsarbete.
Citera
2024-03-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ungefär 8 år har jag varit grovt skuldsatt. Jag insåg att det var det absolut bästa och lättaste alternativet att leva ett gott liv. Jag är smart och har noll intresse "att göra rätt för mig"
Vilket jävla TROLL!!!!!!
Rent jävla skitprat!!!!!
Citera
2024-03-23, 20:43
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Hur känns det att vara en parasit?
Citera
2024-03-23, 20:47
Bannlyst
Tills du behöver bostad, hyra något, leasa något, köpa en bostad osv osv

Du befinner dig på ett sjunkande skepp och lirar dig själv till och tro att allt är under kontroll.
Citera
2024-03-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tack för att du berättar. Jag har länge hävdat att bidragsparasitismen i ett slag kan raderas ut genom just en motprestation. Vill du ha socialbidrag, varsågod att utför lite beredskapsarbete.

Det finns krav på motprestation, i alla fall om individen bedöms kunna arbeta. Detta gäller för såväl ekonomiskt bistånd som a-kassa och aktivitetsstöd. Sen går det nog att under en kortare period slingra sig lite men jag skulle ta det TS skriver med en nypa salt.
Citera
2024-03-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Tills du behöver bostad, hyra något, leasa något, köpa en bostad osv osv

Du befinner dig på ett sjunkande skepp och lirar dig själv till och tro att allt är under kontroll.

Med hans upplägg kan han hyra "sin egen bostad" , "sin egen bil" med hjälp av släktingar, nära vänner olika företag m.m

Det här har många gjort som hamnat på obestånd, gett bort allt till ungarna när det börjar krisa och sen ha olika avtal.
Citera
2024-03-23, 20:59
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Det brukar ju oftast vara så. Målvakter känns så felaktigt då jag inte anser mig som kriminell. Korthuset står!

Nej jag skryter självfallet inte om min situation. Absolut ingen förutom den närmsta kretsen vet om det. I ett land som Sverige med all avundsjuka, moralkakor hade det aldrig någonsin fungerat. Bara se hur jävla hemskt det är här på Flashback och då är vi också anonyma

Vidare är det bra att du får skriva av dig. Tyvärr biter det inte på mig. Men ja..
Inget som skall ”bita”, du har din syn och jag min. Men din går inte motivera i ett logiskt perspektiv för skulle en större mängd personer göra som dig så faller samhället. Allt du gör är att ljuga dig till medel avsatta till långt viktigare saker, om du inte känner något över det så har du inget vidare människovärde. Allt bara kall fakta enkelt uppbackat om du kräver det.
Citera
2024-03-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Med hans upplägg kan han hyra "sin egen bostad" , "sin egen bil" med hjälp av släktingar, nära vänner olika företag m.m

Det här har många gjort som hamnat på obestånd, gett bort allt till ungarna när det börjar krisa och sen ha olika avtal.

Absolut, kul, om man tycker det är roligt och kul att behöva leva något slags parallellt låtsasliv med rädslan för fogden osv

Dom kan dessutom ta grejer idag om du exempelvis sålt bort saker extremt billigt och skrivit över saker på släktingar.

Detta är ingen livsstil som är hållbart i längden, kommer bli problem.
Citera
2024-03-23, 21:02
Medlem
Gontars avatar
Jag känner en som lever som du. Han har inga nära vänner och är allmänt föraktad. Ljuger fortare än jag talar sanning.
En sann egoist vars moralkompass slutade fungera i mellanstadiet. Havererade kärleksrelationer och dålig kontakt med barnen.
Vet inte om det stämner på fler, stämmer det på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in