Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Det var nog årets sämsta jämförelse! Nog för att DDR var ett av de värsta länder som funnits, Sovjetstyrt som det var, men de hade ju absolut noll invandring, med mur runt landet för att hindra invånarna att fly. Ett bråkigt barn i DDR straffades och troligen också föräldrarna.
I det här fallet måste man göra skillnad på människor, vilket tydligen är förbjudet idag. En sådan pojke som beskrivs ska inte umgås med vanliga barn. Hur man löser det vet jag inte, men det viktigaste är att han INTE ska vistas bland andra barn. På samma sätt som man inte låter en sjuk människa med smittsam sjukdom vistas bland friska.
Haha
På ett sätt gillar jag DDR, har faktiskt varit mycket där till skillnad från många brats (men var såklart hemskt att leva i systemet)
Det jag menade var att Sverige blivit totalitärt när det gäller skola dvs ALLA måste inkluderas eftersom det finns så många elever som inte kan svenska språket och seder och bruk när de börjar skolan
Har MÅNGA anekdoter när jag pratat med icke svenska barn från lågstadieskola _ man kan säga att de inte vet vad basic kunskaper är i samhället.
Därför MÅSTE ALLA med för annars märks det ännu mer klyftan mellan olika barn det har gjort att även de med diagnoser ska med på tåget. Vem som kom på detta i läroplanen vet jag ej men tror det var 2010-11 under Reinfeldt åren.
Att en bråkig separeras från klassen kan man bara drömma om idag