2024-03-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Finns fler såna barn som skolan inte kan hantera. Vet på nära håll
Är det så j-a farligt att låta ungen börja ett år senare??Då kan lite mognad komma. Förr gjorde man så men inte nu för Sverige har blivit ett DDR land pga invandringen!
Det var nog årets sämsta jämförelse! Nog för att DDR var ett av de värsta länder som funnits, Sovjetstyrt som det var, men de hade ju absolut noll invandring, med mur runt landet för att hindra invånarna att fly. Ett bråkigt barn i DDR straffades och troligen också föräldrarna.

I det här fallet måste man göra skillnad på människor, vilket tydligen är förbjudet idag. En sådan pojke som beskrivs ska inte umgås med vanliga barn. Hur man löser det vet jag inte, men det viktigaste är att han INTE ska vistas bland andra barn. På samma sätt som man inte låter en sjuk människa med smittsam sjukdom vistas bland friska.
Citera
2024-03-25, 20:28
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Ja, det är lätt att sitta på ett forum.

Men om jag någonsin hamnar i en situation där jag moraliskt ställs inför ett liknande dilemma så kommer jag alltid följa det som är rätt och riktigt. Jag kommer inte skyffla undan saker under mattan för jag vet att det kommer och hemsöka mig för resten av livet.

Alla är inte psykopater som kan leva ett liv i lögn och böja på verkligheten för att mätta ens egna kortsiktiga behov. Jag tror att en ledare, en chef, en rektor som gör det som är moraliskt rätt blir uppskattad av sina medarbetare och vinner mer i det långa loppet av att göra det som är rätt snarare än det som känns rätt för stunden eller för att rädda sin egna skinn.

Folk fattar inte att de som gör en bra ledare i en organisation är att man tar rätt beslut som är jobbiga. Flytta på ungen och förankra beslutet vilar på en moralisk grund så har du alla kollegor bakom din rygg.
Såklart du kommer att göra.. Tror du man måste vara psykopat för att vilja slippa fängelse? Det räcker med att värna sina nära och kära, sluta titta på sagan om ringen, Karl-Bertil Jonsson eller vad som tydligen driver dig. Men du är tydligen Jesus återfödd, få personer som skulle agera på det sättet du hävdar att du skulle (även om väl ingen tror på dig).
Citera
2024-03-25, 20:28
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Konstigt att du heter mr..
Googla Mr.Mxyzptlk
Men du är säkert född på 00talet eller 90talet...så vad förväntar man sig? Nej nej du är ju för fan lastgammal. Född på 50 eller 60talet
Sorry
Senast redigerad av Mr.Mxyzptlk 2024-03-25 kl. 20:33.
Citera
2024-03-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det var nog årets sämsta jämförelse! Nog för att DDR var ett av de värsta länder som funnits, Sovjetstyrt som det var, men de hade ju absolut noll invandring, med mur runt landet för att hindra invånarna att fly. Ett bråkigt barn i DDR straffades och troligen också föräldrarna.

I det här fallet måste man göra skillnad på människor, vilket tydligen är förbjudet idag. En sådan pojke som beskrivs ska inte umgås med vanliga barn. Hur man löser det vet jag inte, men det viktigaste är att han INTE ska vistas bland andra barn. På samma sätt som man inte låter en sjuk människa med smittsam sjukdom vistas bland friska.
Haha
På ett sätt gillar jag DDR, har faktiskt varit mycket där till skillnad från många brats (men var såklart hemskt att leva i systemet)

Det jag menade var att Sverige blivit totalitärt när det gäller skola dvs ALLA måste inkluderas eftersom det finns så många elever som inte kan svenska språket och seder och bruk när de börjar skolan
Har MÅNGA anekdoter när jag pratat med icke svenska barn från lågstadieskola _ man kan säga att de inte vet vad basic kunskaper är i samhället.

Därför MÅSTE ALLA med för annars märks det ännu mer klyftan mellan olika barn det har gjort att även de med diagnoser ska med på tåget. Vem som kom på detta i läroplanen vet jag ej men tror det var 2010-11 under Reinfeldt åren.

Att en bråkig separeras från klassen kan man bara drömma om idag
Senast redigerad av popll 2024-03-25 kl. 21:01.
Citera
2024-03-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
OK Staffanstorp som styrs av Moderaten Sonesson
känd för mcket men mest för resor på mässor
Han verkar iof riktigt bossig. Kanske skulle ta några besök på sina egna skolor också
Citera
2024-03-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Vissa barn är hemska. Hur tycker du att man skyddar andra barn mot de hemska barnen?
Flytta bort de till nån speciell skola och samla alla skitungar där. Sen får de bråka med varandra och smaka på sin egen medicin.
Citera
2024-03-25, 22:28
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12631Avsluta
Flytta bort de till nån speciell skola och samla alla skitungar där. Sen får de bråka med varandra och smaka på sin egen medicin.

Ja, till en speciell skola i deras hemländer.
Citera
2024-03-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ja, till en speciell skola i deras hemländer.
Var ska de ta vägen din dåre. Det är andra generation av invandrare som är födda här så sverige är deras land. Sluta koka på de din luffare.
Citera
2024-03-25, 22:49
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Var ska de ta vägen din dåre. Det är andra generation av invandrare som är födda här så sverige är deras land. Sluta koka på de din luffare.

Sluta koka på?
När rutet!

Andra generationens invandrare spelar ingen roll. Famlijerna har inte uppfostrat barnen till goda medborgare och nu är det dags att tacka nej till sånt här degenererat beteende.
De utvisas med sina familjer till Tchad eller Irak. Allra helt sub-sahara så att drägget kommer riktigt långt bort.

Vi måste agera kraftfullt för att undvika att de kriminella förstör tryggheten och det som gör Sverige till ett fantastiskt land.
Citera
2024-03-25, 22:54
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
På min tid gick såna ungar i särskoleklass. De hade en stor manlig lärare som höll koll på dem. Han tryckte upp dem mot väggen om de spårade ur. Det funkade bra.

Men nu finns väl inte särskolan kvar?

Minns detta mycket väl, minns en sådan lärare som bar fickkniv i skolan och i klasserna
Citera
2024-03-25, 23:00
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:

Sverige är inte deras land, dem är här för att deras föräldrar fick en möjlighet till ett bättre liv, tyvärr ville dem inte ge något tillbaka utan förväntade sig enbart bidrag, och deras 14 barn har fått samma skit mentalitet. Skicka hem dem dit deras föräldrar kom ifrån.

Eller har du en förklaring till varför Sverige ska ta hand om andra länders skit? Finns det något land vi kan skicka vårat skit också? Eller är det enbart Sverige som ska bli utnyttjat tycker du?
Citera
2024-03-25, 23:25
Medlem
HighwayDelights avatar
Typiskt jävla SKITFÖRÄLDRAR att inte uppfostra sina jävla skitungar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in