Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
*Du har inte barn va? Ja det spelar faktiskt roll, för det ger en inblick hur du är mot dina barn. Och hur du tycker att andra vuxna ska få bete sig mot dina barn.
Absolut kan du ha åsikter om barn, även om du inte har barn. Tex jag har åsikter om djur, men det betyder inte att jag vet något om djur. Men jag kan ju tycka saker...
*På vilket sätt är en örfil en bra lösning?
*Vad lär sig ungen av att en vuxen slår?
Försök utveckla din otroligt obegåvade åsikt, om du kan! Troligtvis kan du inte, nej du kommer inte vara i närheten av en logisk och förnuftig förklaring av din åsikt.
Väntar med spänning...på hur du kommer undvika att besvara mina tre frågor.
Frågorna finns i meningarna som har ett frågetecken i slutet. Markerade med *
Konstigt att du heter mr.. för du verkar ju inte veta hur pojkar beteer sig alls.
Antagligen så växte du upp i ett övre medelklass hem me båda föräldrar som satt o gjorde läxor ne dig efter skolan. O du gjorde såklart alltid som de sa.
Nu är ju inte alla barn uppväxta i den miljön.. o då blir man ofta utåtagerande om man inte har en stark manlig förebild som får en att veta hut.
Nä de e såklart bättre om en lavett inte behövs.. men om ett barn inte haft en bra miljö o sen helt plötsligt slängs in i en skola vid 6-7 års ålder.. ja då är de lite sent o då behövs hårdare metoder.
För att inte tala om vid 12 års ålder o senare. Jag pratar helt av egna o vänners erfarenhet. Om en lärare smällde till en så skötte man sig i fortsättningen. Om en lärare var en mes o inte gjorde nåt du försvann all respekt o man betedde sig därefter!
Du verkar inte ha testosteron i kroppen.. hade du haft de så hade du haft ett frigörelsebeteende i tonåren där man gör uppror mot auktoriteter.. speciellt de man anser som lätta mål. I såna fall behöver man bli mött med hårda gränser o klara konsekvenser, den största missen man kan göra är att vara mesig med konsekvenser!
Du kanske vet hur man uppfostrar ett skötsamt barn, jag vet hur ett icke skötsamt barn behöver hanteras.. för jag vet vad jag hade behövt.