2024-03-21, 23:36
Medlem
Blir så förbannad på hur mjöl- och havregrynspåsarna är designade eftersom limdutten som vikningen i överkant hålls ihop av alltid river med sig väggen och skapar ett hål. Idag trodde jag att jag hade överlistat pappershelvetet genom att klippa upp vikningen i överkant men kände mig snabbt besegrad då detta skapade tre hål i påsen och jag tappade det fullständigt.
Har ni några tips på hur man öppnar dessa med lugnet i behåll?
Citera
2024-03-21, 23:46
Medlem
Anonymfs avatar
Alla såna förpackningar måste vara konstruerade av fascister…
Önskar jag hade ett vettigt svar på hur man öppnar mjölpåsen men tror ärligt talat cancer kommer att lösas före de paketeras korrekt.
Citera
2024-03-21, 23:52
Medlem
TheBusters avatar
Har inte kommit på något sätt så häller över det i sådan här https://www.ikea.com/se/sv/p/ikea-36...-vit-80066723/
Citera
2024-03-22, 00:02
Medlem
Galejans avatar
Man river upp mjölpåsen och häller ner mjölet i en glasburk som sedan försluts och ställs i skafferiet. Det håller mjölet torrt och fräscht och påsen kan du kasta.
Citera
2024-03-22, 00:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Det är synd att det blir Tårtan när man håller på med deras produkter. Bäst vore om du gjorde en youtube tutorial (kan man inte lösa limmet försiktigt med tex aceton), alternativt ett upprop, kanske demonstrerade utanför deras HQ också. Varför kliver inte en konkurrent in och utnyttjar denna vinnarlucka?

Citera
2024-03-23, 09:45
Medlem
Sladdarens avatar
Give me steam ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Ctz9WtvhQFs

Klappa på toppen av påsen för att undvika spill, använd sedan en smörkniv för att glida längs undersidan av det första vecket. När vikningen är öppen bör du enkelt kunna öppna förpackningen utan att skapa ett hål. Detta fungerar för mig 95 procent av tiden.

Nja, använd reptejp, frystejp, tejp som är hudvänlig efter rivet om inte annat.. smärre bekymmer typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in