2024-03-21, 21:15
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Vet inte om tråden ligger rätt, flytta gärna!

Var på barnkalas idag och vi stannade kvar efter kalaset och åt mat tillsammans med två andra familjer.

Kyckling och ris, både klubbor och små filéer. Ena familjen gav sin treåriga son en kycklingklubba han satt och åt på själv. En person i en av dom andra familjerna blev helt rosenrasande och klämde ur sig -

"Men för i helvete, du kan ju inte ge en kycklingklubba till ett litet barn!!! Kan ju få ett ben i halsen eller vad som helst"

Blev ett mildare krig runt bordet och jag undrar nu vad ni tycker? Överreagera den personen? Eller är det rentav ansvarslöst att ge en treåring en kycklingklubba?
Tänk om folk kunde sköta sina egna jävla affärer istället för att lägga sig i hur andra hanterar sina barn. Barn mår bra av att utforska saker. Där ingår att äta och prova och peta. Det är inte meningen att mamma ska tugga maten åt barnen först.

Trams och dumheter.
Citera
2024-03-21, 21:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Var på barnkalas idag och vi stannade kvar efter kalaset och åt mat tillsammans med två andra familjer.

Kyckling och ris, både klubbor och små filéer. Ena familjen gav sin treåriga son en kycklingklubba han satt och åt på själv. En person i en av dom andra familjerna blev helt rosenrasande och klämde ur sig -

"Men för i helvete, du kan ju inte ge en kycklingklubba till ett litet barn!!! Kan ju få ett ben i halsen eller vad som helst"

Blev ett mildare krig runt bordet och jag undrar nu vad ni tycker? Överreagera den personen? Eller är det rentav ansvarslöst att ge en treåring en kycklingklubba?
Det finns ju rekommendationer om vilken storlek som är olämpligt för små barn. Utan att kunna dessa utantill är min känsla att en treåring ju inte är något spädbarn längre, så det låter som en överreaktion.
Citera
2024-03-21, 21:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Berätta mer om det sista stycket.
Nja, det finns en viss poäng i det. För att ta en motsvarighet: äppelbitar är farligare än ett helt äpple. Du kan inte sätta ett helt äpple i halsen, men en lite för liten (och lite för stor) äppelbit kan ett litet barn få ner i luftstrupen. Kanske var det som mamman for efter.
Citera
2024-03-21, 21:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Edit: varit på barnkalas där tvååringar fått klubbor, tuggummi och hårda stora karameller att springa omkring med i munnen. Då har jag faktiskt sagt till. Det är direkt livsfarligt.
Tuggummi är väl ändå inte livsfarligt för en tvååring?
Om du inte menar tuggummikulor alltså.
Citera
2024-03-21, 21:36
Medlem
DroneXR7s avatar
Vissa barn lär sig fortare än andra. Så är det bara. Bara för att deras barn inte klarar av det betyder inte att ingen annans unge gör det heller.
Citera
2024-03-21, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tuggummi är väl ändå inte livsfarligt för en tvååring?
Om du inte menar tuggummikulor alltså.
Tuggummi är farligt för fullvuxna män. Vad fan pratar du ens om?
Citera
2024-03-21, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nja, det finns en viss poäng i det. För att ta en motsvarighet: äppelbitar är farligare än ett helt äpple. Du kan inte sätta ett helt äpple i halsen, men en lite för liten (och lite för stor) äppelbit kan ett litet barn få ner i luftstrupen. Kanske var det som mamman for efter.

Skillnad på ett äpple och en jordgubb. Bara tuggar inte bara. Han kan med enkelhet stoppa in hela i munnen eller halva.

Farsan hade rätt. Det är små, små delar som ska ges till barnet.
Citera
2024-03-21, 21:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
S
Farsan hade rätt. Det är små, små delar som ska ges till barnet.
Curlingfarsa, lyllo.
Citera
2024-03-21, 21:43
Medlem
kraftfoders avatar
Har inte EU ett märke som beskriver detta?
-Att man inte ska ge små barn farliga grejor, kanske inte beskriver kycklingklubbor men liknande?

Kolla på "sad onion"-märkningen:
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=sad...%2C070%2Cf.jpg
Citera
2024-03-21, 21:53
Medlem
nittinies avatar
Det goda, och nyttiga, sitter ju i märgen.
Gnag på ungjävel men skinnet som är godast, det ska jag ha!
Knaprigt kycklingskinn är riktigt gott!
Eller hönsskinn .
Allt från kalkon till struts fungerar.

Ja, jag gillart.
Lär ungarna rätt från början!
Spring med ✂️
Slicka på 🔋
Lek med 🐍
Citera
2024-03-21, 21:59
Medlem
Min unge åt kyckling vingar, man visar vad dom kan äta och inte äta.. är ungen inte retard och bär blöja är det inga konstigheter.

Men ja antingen är min unge högt intellektuell alternativt bara normalbegåvad som klarar av att äta själv.
Citera
2024-03-21, 22:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Tror du barn åt pannkakor och McDonalds när vi levde på savannen? Jävla bortskämda ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in