Citat:
Ursprungligen postat av
Charlie-White
Vet inte om tråden ligger rätt, flytta gärna!
Var på barnkalas idag och vi stannade kvar efter kalaset och åt mat tillsammans med två andra familjer.
Kyckling och ris, både klubbor och små filéer. Ena familjen gav sin treåriga son en kycklingklubba han satt och åt på själv. En person i en av dom andra familjerna blev helt rosenrasande och klämde ur sig -
"Men för i helvete, du kan ju inte ge en kycklingklubba till ett litet barn!!! Kan ju få ett ben i halsen eller vad som helst"
Blev ett mildare krig runt bordet och jag undrar nu vad ni tycker? Överreagera den personen? Eller är det rentav ansvarslöst att ge en treåring en kycklingklubba?
För det första kan jag tycka att OM man känner att man måste lägga sig i och ha en åsikt kan man lägga fram det på ett lugnt och bra sätt, oavsett vad det gäller. Hur svårt kan det vara att vara vuxen och kunna prata och argumentera, diskutera osv utan att brusa upp.
Sen kan jag också förstå hur personen som utrycker oro tänker.
Men jag tror och hoppas att föräldrar känner sitt barn bäst själva och kan ta egna beslut och ta ansvar för dom.
Hur en 3 åring bör klara av att äta kycklingklubba har jag dock inte koll på då jag inte har några barn.