2024-10-20, 17:13
Medlem
Angående "vad kan man få för jobb som avskedad polis" som någon frågade så undrar jag vad han har för utbildning och vad han kan? Om någon vet?

När jag tänker efter så kan det faktiskt vara så att om det är ett mindre IT företag t ex att de inte kollar belastningsregistret eller begär utdrag från det. Någon som vet?

Vet hur som helst flera som fått jobb på lager och slarvat bort brevet som ska öppnas oöppet från polisen med utdrag från registret.

Innan de inkom med ett prickfritt register som de hade, hade de redan jobbat flera månader.
Citera
2024-10-20, 18:30
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Angående "vad kan man få för jobb som avskedad polis" som någon frågade så undrar jag vad han har för utbildning och vad han kan? Om någon vet?

När jag tänker efter så kan det faktiskt vara så att om det är ett mindre IT företag t ex att de inte kollar belastningsregistret eller begär utdrag från det. Någon som vet?

Vet hur som helst flera som fått jobb på lager och slarvat bort brevet som ska öppnas oöppet från polisen med utdrag från registret.

Innan de inkom med ett prickfritt register som de hade, hade de redan jobbat flera månader.
En erfaren polis som har blivit avskedad, är faktiskt ganska eftertraktade! Det låter som BS. Men många bevakningsföretag och säkerhetsföretag är på jakt efter poliser och försäkringsföretag. Men i detta fallet så tror jag att det blir tufft pga att det är dumpenrelaterat. Har Andre tur så kanske blivande företaget inte har koll på Dumpen! Jag undrar hur han mår!
Citera
2024-10-20, 23:44
Medlem
Oerongodiss avatar
Har han skyddad identitet numera? Har han bytt namn? I alla fall hittar jag inte denna gädda på Ratsit eller mrkoll...
19**o3o3-39*2 *=7
Ifall man googlar pnr så får man upp hans domslut (Malmö Tingsrätt)
Senast redigerad av Oerongodis 2024-10-20 kl. 23:49.
Citera
2024-11-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
alla poliser är som minst placerade i säkerhetsklass 3 så de måste genomgå registerkontroll och säkerhetsprövning, den kommer han aldrig klara eftersom när dom frågar om han tidigare är straffad så måste han förklara varför, ljuger han blir han motbevisad av en snabb googling så han är rökt

Jaha tack så mycket
Citera
2024-11-07, 21:09
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
En erfaren polis som har blivit avskedad, är faktiskt ganska eftertraktade! Det låter som BS. Men många bevakningsföretag och säkerhetsföretag är på jakt efter poliser och försäkringsföretag. Men i detta fallet så tror jag att det blir tufft pga att det är dumpenrelaterat. Har Andre tur så kanske blivande företaget inte har koll på Dumpen! Jag undrar hur han mår!

Mindre företag eller vad tänker du? De större säkerhetsföretagen lär ha svårt att visa HR varför de skall anställa en dömd person. Ska vara om han är tjenis med nån högre chef.
Citera
2024-11-08, 00:57
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Mindre företag eller vad tänker du? De större säkerhetsföretagen lär ha svårt att visa HR varför de skall anställa en dömd person. Ska vara om han är tjenis med nån högre chef.

@ndré kan ju sitta inne med komprometterande info om någon person med inflytande och få jobb (eller i alla fall försörjning) den vägen. Detta var väl antagligen inte första gången han använde polisens bevakningsresurser för egen vinning. Han lär ha haft tillgång till diverse tvångsmedel under en längre tid.

Om någon internutredare på polisen har ryggrad att utreda detta low-life grundligare så kan denne @ndré få sitta inne ett tag. Det är ju rimligt att anta att det finns mer som han har gjort. Det bästa är naturligtvis om han får sona för de övergrepp mot yngre som han kan tänkas ha gjort sig skyldig till men i andra hand bör han sättas dit för formella fel och andra överträdelser i tjänsten, bara han hålls borta från allmänheten så länge som möjligt.
Senast redigerad av Oerongodis 2024-11-08 kl. 01:02.
Citera
2024-11-08, 01:52
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Polisen visar sin sanna sida igen. Vad fan anställer de för patrask till folk. Synd att den dumme jävlen inte kan straffas p.g.a pedofil mekkat Sveriges lagstiftning. Hoppas hen förlorar allt annat i livet.
Senast redigerad av KarmageddonN0W 2024-11-08 kl. 01:52. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in