• 1
  • 2
2024-03-21, 13:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag satt i godan ro och gjorde min valkompass inför EU-valet och hamnade på SD

Men så fylldes jag med skräck och häpnad när jag öppnade Aftonbladets analys Har Aftonbladet rätt? Hur bör jag i så fall agera? Har valkompassen fel? Man får ju vara försiktig med att rösta islamistiskt i dessa intoleranta tider

Citat:
På SD låter det ofta som att jämställdhet är en ”svensk värdering”.

I själva verket har SD och islamister en hel del gemensamt.

att kvinnor ska stanna hemma är samma gamla ruttna ideal som alltid har funnits – och alltid varit till kvinnans nackdel. Oavsett om det förespråkas av en influencer, en sverigedemokrat eller en islamist..

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...forklara-saker
Senast redigerad av Lao Tzu 2024-03-21 kl. 13:24.
Citera
2024-03-21, 13:48
Bannlyst
Media bedriver just nu en gemensam kampanj där vi ska sluta äta kött och påminnas om hur hemska svenskar är och hur bra svartskallar är

Så att lyssna på partisk media och låta dom diktera vad man ska tycka och välja är inte så bra, låt magkänslan styra
Citera
2024-03-21, 14:08
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag satt i godan ro och gjorde min valkompass inför EU-valet och hamnade på SD

Men så fylldes jag med skräck och häpnad när jag öppnade Aftonbladets analys Har Aftonbladet rätt? Hur bör jag i så fall agera? Har valkompassen fel? Man får ju vara försiktig med att rösta islamistiskt i dessa intoleranta tider

Herregud. Kvinnor som i trygghet är hemma för att sköta barn är de lyckligaste kvinnorna som finns. Det gör männen mer produktiva, eftersom männen då finner nyvärde i sitt arbete. Det gynnar nationens ekonomi och i led familjens ekonomi.

Nej, bättre är at halvera värdet av arbete genom att tvinga kvinnor in i det, så att staten får uppgiften att uppfostra barnen.
Citera
2024-03-21, 14:35
Medlem
Det är rätt mycket som skiljer SD och muslimer åt också.
Citera
2024-03-21, 14:57
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Det är rätt mycket som skiljer SD och muslimer åt också.

Som vad? Att muslimer har moral kanske tillskillnad från sd men vad mer
Citera
2024-03-21, 15:04
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad

Utgången rubrik: Slutgiltigt bevisat i Aftonbladet - SD och islamister har en hel del gemensamt

/Moderator
Citera
2024-03-21, 15:27
Medlem
triptykens avatar
Samma grupp mer eller mindre. Konservativa som konservativa
Citera
2024-03-21, 15:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
att kvinnor ska stanna hemma är samma gamla ruttna ideal som alltid har funnits – och alltid varit till kvinnans nackdel. Oavsett om det förespråkas av en influencer, en sverigedemokrat eller en islamist..
Stackars Jonna har missförstått. Hon behöver inte stanna hemma om hon inte vill. Hon kan fortsätta skriva trams och sprida hat på Aftonbladet bäst hon vill.

Däremot är tydliga könsroller generellt bra för den breda massan och skapar ett välmående samhälle där folk trivs i sina naturliga roller. Majoriteten av kvinnor mår bäst i en roll där dom har hand om hem och familj, därför ska en sån roll uppmuntras.
Citera
2024-03-21, 15:53
Medlem
Gissar att msm idag fokuserar på hudkräm för att dränka "vi knullar Sveriges mamma, jag ska knulla 82-åriga fittans mamma!".

Aftonbladet, Jonna Sima, vänder sig mot att "göra sig behaglig och undergiven".
I 50 år har vi tvingats vara behagliga och undergivna mot kulturer som alla är mer kvinnofientliga än vår.
Och till följd av det har vi, svenska kvinnor, aldrig mått så dåligt som vi gör nu.

Det är okej med mig om SD vill avskaffa de öronmärkta "pappamånaderna" i föräldraförsäkringen, det där löser jag och min snubbe själva.
Citera
2024-03-21, 15:53
Medlem
Jonna Sima är nog en komiker eller ett konstprojekt.

Men de flesta på hennes sida använder ungefär samma argument. Är man inte extrem feminist så hatar man kvinnor och är därför likadan som islamisterna.

På samma sätt som att om man inte vill ha helt fri invandring med generösa bidrag från dag 1 så måste det bero på att man hatar invandrare och är därför likadan som nazisterna.

Med andra ord: De har inga argument och därför trollar och tramsar de i stället.
Citera
2024-03-21, 16:00
Medlem
SD vill ju att varje par ska själva bestämma sitt upplägg. Vill tjejen stanna hemma och ta hand om barnen medans killen arbetar så ska dom få göra det. Vill dom göra tvärtom tjejen jobbar medans killen är hemma så ska det funka lika bra.

Vänsterfemisterna tycker detta är fel och vill tvinga paret att dela på det.

Vad tycker du?
Citera
2024-03-21, 16:11
Medlem
Totalitära tankefoster är en Demokratisk otjänst oavsett hur det förpackas, politiskt, religiöst och socialt.

De närs av totalt tolkningsföreträde och intolerans.

Om vi var vakna under skolans historielektioner och förkovrat oss med litteraturstudier så borde historia
IRL om inte annat ha lärt oss att inte ta rygg på sminkade arvtagare av totalitärt tankegods, oavsett

Det är angeläget att var och en av oss tar vårat Demokratiska ansvar härvidlag.

Kunskap står att finna.
Sök den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här