Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Lyckades supa mig riktigt jävla snorfull igår och tyckte att det var en jättebra idé att fimpa ciggen på sin hand. Och knä. Och armbåge. Typ en miljon gånger. De flesta ärren är rätt lindriga, det har blivit blåsor som spruckit och sedan nu ser ut som vanliga sår. Men jag har ett stort jävla sår, 1cm i diameter, som är helt jävla vitt. Det betyder att hunen är bortbränd va? Kommer det aldrig att läka? Blir lite orolig, vad fan har jag gjort
Tack på förhand.
/R
Tvätta såren med klorhexidin eller alsolsprit nån gång om dagen så läker det nog bra.
Angående det där "vita" såret, så blev det så på mitt ben när jag skrapade det mot bryggstegen av stål när jag badade. Tror de övre hudlagren försvann, så att vävnaden syntes. Jag har iofs fortfarande sårskorpa där fortfarande så jag kan inte svara på huruvida du kommer få ett ärr eller inte. Men enligt min erfarenhet så bara man låter det vara och inte pillar bort skorpan hela tiden, så läker det fint. Kroppens celler byts ju ut regelbundet, så det kanske tar ett tag om du nu får något som syns.
Om jag är ute och cyklar får någon gärna rätta mig!