Citat:
Ursprungligen postat av
Frans-Jaeger
En uppdatering. Igår tog jag ett nytt test och vid det laget bara rökt Ufo*** i ca 2 veckor och inte rökt något alls mer än en vecka innan dess, var neg på prov innan jag bara började röka Ufo. Förra testet var svagt negativt, detta var i princip positivt. Teststickan har två linjer. Den översta kommer alltid snabbt och syns tydligt. Finns bara den synlig är testet positivt.
Kommer det undre strecket så är det negativt, även om det är svagt. Förra testet (efter ca en vecka med bara ufo) fanns en svag linje här, mycket svagare än exempelbilden men den gick att urskilja. Tydligen skall detta ses som negativt.
Nu var det undre strecket nästan helt borta. Hade jag tittat lite snabbt hade jag inte sett det alls, men jag tycker mig kunna ana en hint av streck, dock mkt svagare än förra testet och knappt sebart.
Kanske stoppar jag testet för långt ner i guldvattnet, eller så det det något med Ufo** vapes som gör att dom balanserar på gränsen till att visa positivt på pisstets. Eller är testen jag köpt dåliga. Fan vet.
Men klart är iaf att med HiM*** så är jag klart starkt positiv på THC och med Ufo** verkar det vara på gränsen och kanske är det dagsformen som avgör. Det är iaf inte alls samma klara positiva streck på testen som efter HiM*** vapes.
Testet är antingen positivt eller negativt och det finns inget svagt eller starkt, negativt eller positivt. Ser du en antydan eller bara en svag skugga som ett andra strreck så är du negativ. Lika starkt negativ som om båda strecken varit skarpa, tjocka och mörka. För att vara positiv så får det inte finnas minsta antydan eller skugga till ett andra streck utan enbart ett enda streck, bara.
Ojämnheten i teststrecket, dvs det andra strecket som ska komma fram om man är negativ men inte om man är positiv har flera orsaker. Detta beror främst på att det handlar om så små mängder narkotika för att de ämnen som färgar strecket ska reagera. Samtidigt finns det ett antal ämnen som kan störa resultatet och det krävs lika små mängder av dessa ämnen, för att resultatet ska påverkas och då till största del bromsas eller till och med blockas så att teststrecket blir svagt eller inte kommer fram alls. Andra orsaker som kan påverka är koncentrationen på urinet, värmen och mängden i koppen. Doppas stickan för djupt, hålls nere för länge, hålls stilla i fel lutning eller lutas fram och tillbakakan streckets styrka också påverkas.
Självklart så blir strecket svagare om man är positiv om man späder ut urinet med vatten jämfört med att låta bli det, men det gäller bara på samma sticka med samma prov då fältet som innehåller bindningen med färgämne, som reagerar med de olika substanserna är olika känsliga. Olika substanser reagerar även olika med bindningen på teststrecket och THC t ex, är speciellt känt för att visa ett svagt teststreck hela tiden. I batchar med stickor så är stickorna ungefär likvärdiga varandra, men inte till 100% och sen är alla batchar helt olika också.
Så det är alltså totalt omöjligt att säga att någon är si eller så full med substanser i kroppen enbart utifrån styrkan på strecken på teststickorna, även om personalen på mottagningarna ofta försöker hävda det. Slå dem på käften nästa gång de beskyller dig för något sådant!