2025-12-14, 14:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
Vart hittar man bäst badder och live resin?
Jag har aldrig känt någon skillnad på ruset direkt så det spelar nog ingen roll. Jag brukar passa på när någon har rea. Min favorit just nu är Tropical från Swizzle, tycker den luktar bäst.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-12-14 kl. 14:37.
Citera
2025-12-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är som sagt negativt inställd till allt som inte är gjort på live resin. Men det kan ju absolut vara bra shit ändå.

Men snälla det är inte äkta live resin

Det är ”live resin terpener”

Innebär bara att terpenerna ska efterlikna det som är äkta live resin, utöver det är det fortfarande Thca isolat som har blandats med cbd
Citera
2025-12-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nej för man kan aldrig få samma sorts rus med blommor från industrihampa oavsett hur mycket isolat man än öser i. Trichomer är avgörande för att bedöma styrkan i växten och industrihampan har dom absolut sämsta, så nästan alla cannabinoiderna saknas ju.

Men koncentrat som badder och live resin funkar helt utmärkt, det tycker jag slår allt jag rökt som inte varit premium.
Det var exakt det jag menade, att bra röka kommer alltid vara bättre 🙂
Citera
2025-12-15, 00:11
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Vanlig standard är alltid bättre. Men jag skulle vilja ha tillgång till fler cannabinoider som isolat. Det skulle vara riktigt kul att laborera med. Typ 20 st olika.. 🤔
Citera
2025-12-16, 13:58
Medlem
Citat:

Säger inte emot, vill bara förstå hur ni resonerar.

Vanlig röka på gatan är av min erfarenhet alltid risigt på något sätt (vet vissa av er har kranar som levererar "deluxe" men den bedömningen lämnar vi på sidan av det här) och av labb-rapporter är gatugrönt 10-15% THC.

Använder man en bra terpenprofil och fullspectrum CBD-destillat som man blandar ihop i perfekt ratio med sitt dekarboxylerade THCA-isolat (numera ren THC). Blandar detta i godis eller vapar, hur skulle något grönt eller brunt kunna mäta sig med det? Vad saknar den organiskt rena mixen jag beskriver ovan jämfört med det ni kallar "den riktiga varan"?
Citera
2025-12-16, 14:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakariasson

Vanlig röka på gatan är av min erfarenhet alltid risigt på något sätt (vet vissa av er har kranar som levererar "deluxe" men den bedömningen lämnar vi på sidan av det här) och av labb-rapporter är gatugrönt 10-15% THC.

Använder man en bra terpenprofil och fullspectrum CBD-destillat som man blandar ihop i perfekt ratio med sitt dekarboxylerade THCA-isolat (numera ren THC). Blandar detta i godis eller vapar, hur skulle något grönt eller brunt kunna mäta sig med det? Vad saknar den organiskt rena mixen jag beskriver ovan jämfört med det ni kallar "den riktiga varan"?
Det är trots allt väldigt grundläggande kemi och enkla substanser vi pratar om här. Med råvaror som är helt lagliga att handla med så det är ju inga Breaking Bad-heists som måste utföras eller något.
Citera
2025-12-16, 14:05
Medlem
Citat:

Entourage effekt av äkta varan, asså samspelet mellan alla cannabinoider+ terpener inte vissa utvalda cannabinoider + någon terp mix, som att försöka måla en gris att leka runt med thca, Sen är gräset aldrigt så starkt även om det är Dunder, hasch däremot kan det bli riktigt starkt o fint
Citera
2025-12-16, 14:25
Medlem
Citat:
Det är trots allt väldigt grundläggande kemi och enkla substanser vi pratar om här. Med råvaror som är helt lagliga att handla med så det är ju inga Breaking Bad-heists som måste utföras eller något.

Och med det ville du säga vad? 😅

Citat:
Entourage effekt av äkta varan, asså samspelet mellan alla cannabinoider+ terpener inte vissa utvalda cannabinoider + någon terp mix, som att försöka måla en gris att leka runt med thca, Sen är gräset aldrigt så starkt även om det är Dunder, hasch däremot kan det bli riktigt starkt o fint

Jag tror det är placebo. "Äkta varan" och det jag beskrev ovan skulle teoretiskt kunna innehålla exakt samma bidragande komponenter. Enda skillnaden är att "äkta varan" har massa annan skit i sig som växtmaterial, besprutning osv som inte bidrar till någon form av bra känsla i högheten.
Citera
2025-12-16, 14:50
Medlem
Har terpener lika viktig roll om man äter thca isolat(konverterat i ugn till thc)
Alltid gillat ruset bäst då jag bakar och äter "vanlig" cannabis.. Dock inte testa baka med thca isolat.

Tanken var att köpa 100gram okej cbd buds sedan mixa 10 gram isolat med det och baka 100 st brownies.
Citera
2025-12-16, 14:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Och med det ville du säga vad? 😅
Att det vore mycket orimligt att skulle gälla andra kemiska principer för cannabis än för precis allt annat.
Citera
2025-12-16, 15:29
Medlem
Citat:
Att det vore mycket orimligt att skulle gälla andra kemiska principer för cannabis än för precis allt annat.

Hänger fortfarande inte med i vad du säger eller varför. Du höll med mig i att; blandar man alla komponenter perfetk så bör man kunna göra isolatet bättre än gatugräs/brunt?
Citera
2025-12-16, 16:17
Medlem
st33rs avatar
Saknar thc-a de "flummiga" effekterna hos riktigt hasch?

När jag röker ordentligt av traditionellt cannabis. Då kan jag få nån sorts effekt som är lite åt det hållet
Typ när man lyssnar på musik t ex. Att man kan blunda och få nån sorts automatiska fantasier. eller att man ibland känner sig jävligt flummig typ att färger och annat går långsamt . Lite grann

Jag tycker de flesta såna effekter saknas av thc-a. Däremot finns den där fysiska känslan, pirrigheten och välmåendet. Men råflummet saknas tycker jag

Kan det vara så att den typen av effekter egentligemn grundas i andra cannabioider än enbart thc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in