2025-12-12, 17:07
Medlem
Får ju ge cred till Uf*ria, la beställningen igår på förmiddagen och fick hem den idag.
Ska testas under helgen. Detta är den nya vape varianten från dem.
Citera
2025-12-13, 06:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Hur ställer sig live resin i 'färdiga vapes' gentemot att köpa 'råvaran'. Kikar e.g. på Himood's 50% THC-A 2ml Live Resin destillat vapes. Likadan upplevelse eller faktisk skillnad i kvalité/rus?

Ganska inställd på att köpa live resin men vill ej kasta pengar i sjön.
Har endast erfarenhet av THC-A isolat + CBD.
Får du olika effekt av en grogg och en shot med lika mycket sprit?
Citera
2025-12-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Tycker Flashback det är mer värt att köpa THCA på hög % än gatuskiten?

Du kommer knappast få lika hög procent på gatuskiten ändå, thca må vara industrihampa som saknar terpener, men det ger bättre effekt och direkt i brevlådan. Lagligt tills du "råkar" värma upp det hehe
Citera
2025-12-13, 13:25
Medlem
Så hur blev det med THC-A fortsätter det vara lagligt ett tag till? Vad är det senaste om det ?
Det enda jag hittar är denna lista där den inte finns med https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/06/regeringen-narkotikaklassar-nya-substanser/
Citera
2025-12-13, 13:30
Medlem
la-places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Får du olika effekt av en grogg och en shot med lika mycket sprit?
Jättedålig jämförelse. Och du var till noll hjälp.
Citera
2025-12-13, 13:39
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Jag tror inte så mycket på dom där vejparna om jag ska vara ärlig. Vi har egna vapes för koncentrat vi köpte. En eller två lax, sedan räcker det att bara köpa badder. Det kan omöjligt fungera sämre om man säger så.
Citera
2025-12-13, 13:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRazz
Du kommer knappast få lika hög procent på gatuskiten ändå, thca må vara industrihampa som saknar terpener, men det ger bättre effekt och direkt i brevlådan. Lagligt tills du "råkar" värma upp det hehe
Det är väldigt mycket mer än enbart terpener som saknas. *Fniss*
Citera
2025-12-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRazz

Sluta vilseleda folk. Det är långt ifrån samma sak att röka THC-A och vanligt THC cannabis, det har nog alla märkt som rökt båda i mängder värdiga jämförelse.
Saknar bra mer än "terpener".

THC-A är smidigt då du kan köpa det lagligt men det är otroligt varierande kvalitet och ingen av sorterna ger samma rus som riktigt. THC-A ger mer en känsla av avkoppling och body high, men saknar mycket av det där cannabisrökare vill åt.

Samtidigt som du inte vet vad det är du får i dig heller. Bara för det är köpt lagligt på en hemsida inrikes så betyder det inte att det inte innehåller oönskade saker för lukt/rus/utseende.
Säljarna kan ju blanda vad som helst i det då dom tydligt markerat att "det inte är för rökning, bara souvenir".

Jag kan säga såhär, THC-A röker jag hellre än mycket av det som cirkulerar på gatorna. För på gatorna cirkulerar otroligt mycket fejk-röka där du har TUR om det är något naturligt som thca-a och inte spice.

Men kan du få tag i riktigt cannabis, exempelvis hemodlad, så är det att föredra alla dagar i veckan.
Och det är inte svårt att hitta äkta thc inrikes online heller bara man kikar lite.

Så, hellre THC-A än mycket av det från gatan men om får tag i Riktig cannabis, kör på det.
Har dock märkt att det ger en bra effekt när man blandar thc och thc-a, men då försvinner ju lite av poängen. Får du tag i riktigt thc så behöver man ju inte köpa thc-a för att blanda, är väl mer om du inte får tag på riktigt thc som thc-a är ett bra alternativ.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-12-13 kl. 15:21.
Citera
2025-12-13, 15:12
Medlem
Citat:

Han har varit till 0 hjälp i tråden sedan många sidor tillbaka och ger fel info allt som oftast.
Ignorera.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-12-13 kl. 15:22.
Citera
2025-12-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Sluta vilseleda folk. Det är långt ifrån samma sak att röka THC-A och vanligt THC cannabis, det har nog alla märkt som rökt båda i mängder värdiga jämförelse.
Saknar bra mer än "terpener".

THC-A är smidigt då du kan köpa det lagligt men det är otroligt varierande kvalitet och ingen av sorterna ger samma rus som riktigt. THC-A ger mer en känsla av avkoppling och body high, men saknar mycket av det där cannabisrökare vill åt.

Samtidigt som du inte vet vad det är du får i dig heller. Bara för det är köpt lagligt på en hemsida inrikes så betyder det inte att det inte innehåller oönskade saker för lukt/rus/utseende.
Säljarna kan ju blanda vad som helst i det då dom tydligt markerat att "det inte är för rökning, bara souvenir".

Jag kan säga såhär, THC-A röker jag hellre än mycket av det som cirkulerar på gatorna. För på gatorna cirkulerar otroligt mycket fejk-röka där du har TUR om det är något naturligt som thca-a och inte spice.

Men kan du få tag i riktigt cannabis, exempelvis hemodlad, så är det att föredra alla dagar i veckan.
Och det är inte svårt att hitta äkta thc inrikes online heller bara man kikar lite.

Så, hellre THC-A än mycket av det från gatan men om får tag i Riktig cannabis, kör på det.
Har dock märkt att det ger en bra effekt när man blandar thc och thc-a, men då försvinner ju lite av poängen. Får du tag i riktigt thc så behöver man ju inte köpa thc-a för att blanda, är väl mer om du inte får tag på riktigt thc som thc-a är ett bra alternativ.
This, thca rökat på internet är i många fall bättre än dåligt röka du kan hitta på gatan men bra kvalitet kommer skjuta ut denna hampan strösad med isolat 100%.
Citera
2025-12-13, 21:38
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
This, thca rökat på internet är i många fall bättre än dåligt röka du kan hitta på gatan men bra kvalitet kommer skjuta ut denna hampan strösad med isolat 100%.

Nej för man kan aldrig få samma sorts rus med blommor från industrihampa oavsett hur mycket isolat man än öser i. Trichomer är avgörande för att bedöma styrkan i växten och industrihampan har dom absolut sämsta, så nästan alla cannabinoiderna saknas ju.

Men koncentrat som badder och live resin funkar helt utmärkt, det tycker jag slår allt jag rökt som inte varit premium.
Citera
2025-12-14, 10:58
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nej för man kan aldrig få samma sorts rus med blommor från industrihampa oavsett hur mycket isolat man än öser i. Trichomer är avgörande för att bedöma styrkan i växten och industrihampan har dom absolut sämsta, så nästan alla cannabinoiderna saknas ju.

Men koncentrat som badder och live resin funkar helt utmärkt, det tycker jag slår allt jag rökt som inte varit premium.

Vart hittar man bäst badder och live resin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in