Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Ska förtydliga för dig:
Smaken = Terpenen = Strain.

Gå in på leafly och sök på strainen och eftersom du är dum i huvudet ska jag länka dig blue dream som exempel:
https://www.leafly.com/strains/blue-dream
Verkar som Leafly inte hunnit röka Pusher Street OG än. Den kanske är för lokal.
Citera
2025-06-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Ska förtydliga för dig:
Smaken = Terpenen = Strain.

Gå in på leafly och sök på strainen och eftersom du är dum i huvudet ska jag länka dig blue dream som exempel:
https://www.leafly.com/strains/blue-dream
Sökte Pusher Street OG på Leafly finns inget där. Men absolut allt som känns som en strain är väl en strain numera?"
Citera
2025-06-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Sökte Pusher Street OG på Leafly finns inget där. Men absolut allt som känns som en strain är väl en strain numera?"

Med risk för att låta lite negativ så är nog tyvärr inte leafly någon databas som på något vis går att använda för att skapa sig en uppfattning om hur ett CBD hasch blandat med THCA isolat skulle ge för effekt.

För att lefly skall vara relevant måste gräset odlats enligt amerikas standard på strainen i samtliga hänseenden, den skall dessutom odlats på korrekt vis osv.

Så lägg din tid på något vettigare är min åsikt :P

EDIT: Fokusen bör ligga på % halten (även där finns det nog inga garantier på svenska marknaden att det stämmer)

Den andra fokusen bör ligga på hur pass färskt det som THCA isolatet blandats med är, är materialet man blandat med redan uttorkat/uttjänat så blir effekten densamma som att röka rent isolat.
Senast redigerad av kutis123 2025-06-27 kl. 13:32.
Citera
2025-06-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Med risk för att låta lite negativ så är nog tyvärr inte leafly någon databas som på något vis går att använda för att skapa sig en uppfattning om hur ett CBD hasch blandat med THCA isolat skulle ge för effekt.

För att lefly skall vara relevant måste gräset odlats enligt amerikas standard på strainen i samtliga hänseenden, den skall dessutom odlats på korrekt vis osv.

Så lägg din tid på något vettigare är min åsikt :P

EDIT: Fokusen bör ligga på % halten (även där finns det nog inga garantier på svenska marknaden att det stämmer)

Den andra fokusen bör ligga på hur pass färskt det som THCA isolatet blandats med är, är materialet man blandat med redan uttorkat/uttjänat så blir effekten densamma som att röka rent isolat.
Visst. Leafly är inte perfekt för hemmablandningar som CBD + THCA men när ‘Pusher Street OG’ kan vara precis vad som helst, är det ändå en hyfsad start för att skilja fakta från fiktion.
Citera
2025-06-28, 14:01
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladnissen69
Hur vet du att KI är häktade osv? Vart får du information ifrån? Jag vill också hålla mig uppdaterad 😁

Utöver media så finns det tråd på Flashback & flera på Reddit.
(FB) Luleå: Tullen gjorde tillslag mot Kiosk Igloo - två häktade för narkotikabrott (2025-06-17)
Citera
2025-06-28, 14:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Diskussioner om (utebliven) leverans osv. får ni ta i (FB) Nätshoppar för lagliga cannabinoider.

/Moderator
Citera
2025-06-28, 20:07
Medlem
Citat:
h*Imood är grönare än gräset själva. Postnord som strulade och inte dom. Rekommenderar alla att köpa därifrån

Hur var grejerna då? Och var det buds eller brunt?
Citera
2025-06-28, 20:54
Medlem
hare nån testat baka på detta? funderar på göra kladdkaka i små muffinsformar om mitt brev kommer fram. men är osäker på hur väl thc-a klarar sig 20 min på 160c i ugnen.
Citera
2025-06-28, 21:27
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Det är ett namn på en haschprodukt som ska vara av "dry sift"-typ.

Cannabisstrains är en helt annan sak.
Citera
2025-06-28, 21:28
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Jag fick min leverans idag och måste säga att jag är riktigt nöjd. Lite gummiaktig konsistens men stark och slog på rejält

Min var som en stenhård plastbit och smakade... jättekonstigt.

Var en av dom på discorden som snackade om det.
Citera
2025-06-28, 22:12
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Min femma hamnade i en separat burk långt ner i en låda. Det där är sådant man bjuder bort när polarna dyker upp oinbjudna. - Vill du röka 50%?

Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Min var som en stenhård plastbit och smakade... jättekonstigt.

Var en av dom på discorden som snackade om det.
Citera
2025-06-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Min femma hamnade i en separat burk långt ner i en låda. Det där är sådant man bjuder bort när polarna dyker upp oinbjudna. - Vill du röka 50%?
Jag tyckte den va bra också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in