• 5
  • 6
2024-04-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, jag sger ju det. Du har haft helt rtt hela tiden och vetenskapen vet inte ett skit.

s varfr lutar du p den d?
Citera
2024-04-02, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
s varfr lutar du p den d?
Det gr jag inte lngre. Du har ftt mig att se ljuset.
Citera
2024-04-02, 16:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
ja det har jag fattat, men d r ju inte CO2 lngre utan en annan molekyl dr co2 ingr. D r ju hela den vetenskapen inte korrekt d det inte r co2 som r problemet utan en mix dr co2 r inkl i. s jgg har rtt co2 i sig sjlv r tyngre men inte i molekylen dr co2 ingr i.
Luft bestr inte av en sammanhllen molekyl utan en blandning av gaser (dessa gaser r frmst olika molekyler men ven ngra enskilda atomer), nmligen:
Nitrogen -- N2 -- 78.084%
Oxygen -- O2 -- 20.9476%
Argon -- Ar -- 0.934%
Carbon Dioxide -- CO2 -- 0.04%
Neon -- Ne -- 0.001818%
Methane -- CH4 -- 0.0002%
Helium -- He -- 0.000524%
Krypton -- Kr -- 0.000114%
Hydrogen -- H2 -- 0.00005%
Xenon -- Xe -- 0.0000087%
Ozone -- O3 -- 0.000007%
Nitrogen Dioxide -- NO2 -- 0.000002%
Iodine -- I2 -- 0.000001%
Carbon Monoxide -- CO -- trace
Ammonia -- NH3 -- trace

Dessutom tillkommer betyande mngder av vattennga, allts molekylen H2O.

Vilken vetenskap r inte korrekt?

Tror du br lsa detta:

How can CO2 trap so much heat if it only makes up 0.04% of the atmosphere? Arent the molecules spaced too far apart?
Before humans began burning fossil fuels, naturally occurring greenhouse gases helped to make Earths climate habitable. Without them, the planets average temperature would be below freezing. So we know that even very low, natural levels of carbon dioxide and other greenhouse gases can make a huge difference in Earths climate.

Today, CO2 levels are higher than they have been in at least 3 million years. And although they still account for only 0.04% of the atmosphere, that still adds up to billions upon billions of tons of heat-trapping gas. For example, in 2019 alone, humans dumped 36.44 billion tonnes of CO2 into the atmosphere, where it will linger for hundreds of years. So there are plenty of CO2 molecules to provide a heat-trapping blanket across the entire atmosphere.

In addition, trace amounts of a substance can have a large impact on a system, explains Smerdon. Borrowing an analogy from Penn State meteorology professor David Titley, Smerdon said that If someone my size drinks two beers, my blood alcohol content will be about 0.04 percent. That is right when the human body starts to feel the effects of alcohol. Commercial drivers with a blood alcohol content of 0.04% can be convicted for driving under the influence.

Similarly, it doesnt take that much cyanide to poison a person, adds Smerdon. It has to do with how that specific substance interacts with the larger system and what it does to influence that system.

In the case of greenhouse gases, the planets temperature is a balance between how much energy comes in versus how much energy goes out. Ultimately, any increase in the amount of heat-trapping means that the Earths surface gets hotter. (For a more advanced discussion of the thermodynamics involved, check out this NASA page.)
https://news.climate.columbia.edu/20...lobal-warming/
Citera
2024-04-02, 17:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
sen har du rtt att det r 2 kol och en syre.

som du mrker erkner jag nr jag har fel, detta medfr att jag r den vuxne irumet
Nej, CO2 betyder koldioxid: en molekyl med 1 kolatom och 2 syreatomer.
Om du inte kan hlla sdan basic fakta i huvudet r det svrt att ha annat n en Samhall-diskussion.
Citera
2024-04-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Luft bestr inte av en sammanhllen molekyl utan en blandning av gaser (dessa gaser r frmst olika molekyler men ven ngra enskilda atomer), nmligen:
Nitrogen -- N2 -- 78.084%
Oxygen -- O2 -- 20.9476%
Argon -- Ar -- 0.934%
Carbon Dioxide -- CO2 -- 0.04%
Neon -- Ne -- 0.001818%
Methane -- CH4 -- 0.0002%
Helium -- He -- 0.000524%
Krypton -- Kr -- 0.000114%
Hydrogen -- H2 -- 0.00005%
Xenon -- Xe -- 0.0000087%
Ozone -- O3 -- 0.000007%
Nitrogen Dioxide -- NO2 -- 0.000002%
Iodine -- I2 -- 0.000001%
Carbon Monoxide -- CO -- trace
Ammonia -- NH3 -- trace

Dessutom tillkommer betyande mngder av vattennga, allts molekylen H2O.

Vilken vetenskap r inte korrekt?

Tror du br lsa detta:

How can CO2 trap so much heat if it only makes up 0.04% of the atmosphere? Arent the molecules spaced too far apart?
Before humans began burning fossil fuels, naturally occurring greenhouse gases helped to make Earths climate habitable. Without them, the planets average temperature would be below freezing. So we know that even very low, natural levels of carbon dioxide and other greenhouse gases can make a huge difference in Earths climate.

Today, CO2 levels are higher than they have been in at least 3 million years. And although they still account for only 0.04% of the atmosphere, that still adds up to billions upon billions of tons of heat-trapping gas. For example, in 2019 alone, humans dumped 36.44 billion tonnes of CO2 into the atmosphere, where it will linger for hundreds of years. So there are plenty of CO2 molecules to provide a heat-trapping blanket across the entire atmosphere.

In addition, trace amounts of a substance can have a large impact on a system, explains Smerdon. Borrowing an analogy from Penn State meteorology professor David Titley, Smerdon said that If someone my size drinks two beers, my blood alcohol content will be about 0.04 percent. That is right when the human body starts to feel the effects of alcohol. Commercial drivers with a blood alcohol content of 0.04% can be convicted for driving under the influence.

Similarly, it doesnt take that much cyanide to poison a person, adds Smerdon. It has to do with how that specific substance interacts with the larger system and what it does to influence that system.

In the case of greenhouse gases, the planets temperature is a balance between how much energy comes in versus how much energy goes out. Ultimately, any increase in the amount of heat-trapping means that the Earths surface gets hotter. (For a more advanced discussion of the thermodynamics involved, check out this NASA page.)
https://news.climate.columbia.edu/20...lobal-warming/

Det var vll inte det jag undrade eller?
Citera
2024-04-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, CO2 betyder koldioxid: en molekyl med 1 kolatom och 2 syreatomer.
Om du inte kan hlla sdan basic fakta i huvudet r det svrt att ha annat n en Samhall-diskussion.

det har jag aldrig mot sagt s.
Citera
2024-04-03, 09:33
Medlem
Citat:
Det var vll inte det jag undrade eller?

Ganska undligt att nr man stller en frga s fr man mkt omsig och kringsig svar, men inget om frgan i sitt ursprung, kan detta bero p att dom dom som svara inte heller kan ngot i sak?
Citera
2024-04-04, 03:55
Medlem
Citat:
Har funderat lite p hur/var CO2 fungerar. Den allmnna vetskapen om gasen r att den r tyngre n luft, och att vi slpper ut fr mkt av den s det pverkar klimatet. Det r hr jag r helt borttappad. Om nu CO2 lagras frn marken och uppt till atmosfren, hur kan vra bilar starta? och hur kan vi tnda en eld? och den stora frga r hur kan vi andas?
Inget av det gr ihop men nd r det ingen som i frgar stter dessa underligheter?

Om salt r tyngre n vatten, hur kan d havet vara salt? Varfr sjunker inte allt saltet till botten?

Mysterium?!?!?!
Citera
2024-04-04, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om salt r tyngre n vatten, hur kan d havet vara salt? Varfr sjunker inte allt saltet till botten?

Mysterium?!?!?!

vx upp fjant
Citera
2024-12-25, 04:22
Medlem
CGB-Spenders avatar
Det enklaste sttet att frklara varfr inte luften skiktar sig och CO2 hamnar nrmast marken r turbulens. det blser, mnniskor rr sig, bilar ker runt osv. luften blandas hela tiden runt och drfr skiktar den sig inte.
Citera
2025-01-03, 19:34
Medlem
Sven helsing gillar att elda fr krkorna ser jag.....

Du fr frst att du inte frstr dig p dylika folk och f, fr vrigt s r du helt rtt ute och utifrn ser det ut som du diskuterar med en plattjordare
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in