2024-04-02, 14:55
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
p vilket stt r det svammel? det stmmer ju det jag sger om du tar en co2 molekyl och stter drn tillsammans med andra molekyler "vilka det nu skulle vara" s blir ju co2 molekylen endel av en annan molekyl och drmed frsvinner som ett eget mne
Att man blandar tv olika gaser betyder inte att det sker kemiska reaktioner mellan dem.
Citera
2024-04-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag lovar att jag kommer att erknna att jag har fel nr jag har det.

Vi har hela tiden pratat om vtgas. P vilket stt r enskilda vteatomer relevanta d?

Det tror jag inte du kommer att gra fr du blandar och ger lite d och d. du har svrt att mta mina arg.
Citera
2024-04-02, 14:57
Citat:
har inte pratat om vtgas hela tiden. Pratatom co2 och inget annat, det r ni som blandar in andra element i diss. har bara tagit H som exp och inget annat
Det hr var konversationen:

Citat:
Citat:
Hur menar du att vtgas beter sig annorlunda?
vtgasen r mkt lttare n syre, d H r den minsta atom i universum. och den better sig inte p samma stt som en co2 atom (som r en blandning av 2 kol och en syre atom = koldioxid. vte r bara en H och den binder sig bara med visa typer av atomer t.ex syre
Citera
2024-04-02, 14:57
Medlem
Citat:
Att man blandar tv olika gaser betyder inte att det sker kemiska reaktioner mellan dem.

Det har jag hellre aldrig sagt, flera olika typer av gaser kan samanfras utan att det hndr ngot
Citera
2024-04-02, 14:58
Citat:
Det har jag hellre aldrig sagt, flera olika typer av gaser kan samanfras utan att det hndr ngot
D r det relativt oklart vad du menar med

Citat:
Citat:
Du antar att koldioxid lgger sig p marken under luften, nr sanningen r att det blandas upp med vriga gaser i luften.

ja det har jag fattat, men d r ju inte CO2 lngre utan en annan molekyl dr co2 ingr. D r ju hela den vetenskapen inte korrekt d det inte r co2 som r problemet utan en mix dr co2 r inkl i. s jgg har rtt co2 i sig sjlv r tyngre men inte i molekylen dr co2 ingr i.
Citera
2024-04-02, 14:59
Medlem
Citat:
Det hr var konversationen:

Ja det var tack vare att du brjade prata om andra saker som inte har med co2 att gra. Hll dig till trden s blir det bra
Citera
2024-04-02, 15:01
Citat:
Ja det var tack vare att du brjade prata om andra saker som inte har med co2 att gra. Hll dig till trden s blir det bra
Jag medger att jag hade fel nr jag trodde att jag hade de pedagogiska skills som krvs fr att f dig att frst. Det finns nog ett komvux nra dig om du verkligen vill lra dig.
Citera
2024-04-02, 15:06
Medlem
Citat:
Jag medger att jag hade fel nr jag trodde att jag hade de pedagogiska skills som krvs fr att f dig att frst. Det finns nog ett komvux nra dig om du verkligen vill lra dig.

nr det kommer till co2 sger vetenskapen x att den moleklen r tyngre n luft. s lngt kan vi nog vara veren, sen som du pstr/skriver s tas co2 molekylen upp av andra gaser/molekyler och bildar ett annat element. och detta medfr att b.la co2molekylen blir lttare n luft och p s stt d kan stiga upp i atmosfren. (dr den bryts ner efter ca 100 r) . Nu kommer vi fram till fakrumet att den blandade molekylen mellan co2 och den hemliga beundraren, vilka molekyler blir det d?
Citera
2024-04-02, 15:11
Citat:
nr det kommer till co2 sger vetenskapen x att den moleklen r tyngre n luft. s lngt kan vi nog vara veren, sen som du pstr/skriver s tas co2 molekylen upp av andra gaser/molekyler och bildar ett annat element. och detta medfr att b.la co2molekylen blir lttare n luft och p s stt d kan stiga upp i atmosfren. (dr den bryts ner efter ca 100 r) . Nu kommer vi fram till fakrumet att den blandade molekylen mellan co2 och den hemliga beundraren, vilka molekyler blir det d?
Du har helt rtt. Forskningen har helt fel.
Citera
2024-04-02, 15:12
Medlem
Citat:
Du har helt rtt. Forskningen har helt fel.

detta fr du fra via google:'
Gasen r tyngre n luft och kan samlas i snkta utrymmen och orsaka syrebrist. Fritt flytande vtska kondenseras fr att bilda extremt kall torris. Snderfaller ver 2000C .

Detta sger lite om vad som r vad , sen att blanda in andra element fr att f rtt blir ju inte heller rtt.
Citera
2024-04-02, 15:13
Citat:
Gasen r tyngre n luft och kan samlas i snkta utrymmen och orsaka syrebrist. Fritt flytande vtska kondenseras fr att bilda extremt kall torris. Snderfaller ver 2000C .
Ja, jag sger ju det. Du har haft helt rtt hela tiden och vetenskapen vet inte ett skit.
Citera
2024-04-02, 15:15
Medlem
Citat:

Detta sger lite om vad som r vad , sen att blanda in andra element fr att f rtt blir ju inte heller rtt.

och som jag sa tidigare s kan du inte axla mina arg fr det krvs en betydligt hgre skola n vad vi gtt skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in