2024-03-20, 11:12
Medlem
uzws avatar
Som rubriken lyder, vilka märken är kvalitet på riktigt men samtidigt ej tacky? Anses Hackett, Polo Ralph Lauren och Levis tillhöra dessa märken exempelvis? Vilka märken tror man är kvalitetsmärken, men egentligen är skit? Vilka märken överskattas respektive underskattas?
Citera
2024-03-20, 12:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzw
Som rubriken lyder, vilka märken är kvalitet på riktigt ...
Finns nog grader också inom märken, tex t-shirt med jättestor krokodil på magen, kallingar från Hugo Boss, eller en cykel av märket Bentley.
Citera
2024-03-20, 12:10
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder, vilka märken är kvalitet på riktigt men samtidigt ej tacky? Anses Hackett, Polo Ralph Lauren och Levis tillhöra dessa märken exempelvis? Vilka märken tror man är kvalitetsmärken, men egentligen är skit? Vilka märken överskattas respektive underskattas?

Alla dessa märken är samma kinaskit. Man betalar för loggan på bröstet. Visst en RL håller tvätten bättre än H&M men det är ändå ingen kvalitet.

Kläder är svårare men tar man tex skor så är Loake kvalitet. Parfymmärken på skor är inte kvalitet. Nike är inte heller kvalitet.

Men köper man en ytterrock bör man köpa tex en Götrich istället för Boss.
Citera
2024-03-20, 12:38
Medlem
Citat:

Jag har några skjortor från hacket som jag gillar. Bryr mig inte speciellt vad andra tycker, det är ju ingen som vet märket på skjortan, men jag gillar tyget och jag får alltid komplimanger när jag har nån av dem på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in