2024-03-21, 22:05
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du verkar dum i huvudet, arbetslös antar jag? Vad tycker du din poäng är om chefer på företag? Vad har det med A-kassa att göra, dumhuvud?
Du får väl kolla vad vi diskuterade om du vill veta.
Citera
2024-03-21, 22:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag vill ha tillbaka folkhemmet och de nationalistiska ledarna som prioriterade Sverige framför allt annat. Vill du skicka mer pengar till 3-världen, Afrika, Ukraina etc? Är du Bolsjevik kommunist? Vill du vara med i EU, NATO och vara globalist lakej? Så trött på er "Sväääääärjeevänner".

SD har och kommer alltid vara kontrollerad opposition. Om 50-100 år kommer Sverige utropa sig till det nya Somaliarabland och det är tack vare sådana som dig. Ni som ser upp till multikulturella USA, EU mm kan dra åt skogen!

Så du vill ha mer bidrag och A kassa? Låter som en sosse.
Citera
2024-03-21, 22:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du får väl kolla vad vi diskuterade om du vill veta.
Du saknar logik dumhuvud, ditt inlägg är nonsens. Jag sa att att företag är de som bygger välfärd, du sa "men dåliga chefer då?" En idiots fråga.
Citera
2024-03-22, 07:38
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja de luras alla.
Men SD skulle ju vara ett parti som inte har som de andra utan de skulle minsann visa att Åkesson kunde man lita på.
De fick ett förtroende av en massa människor som de sedan pissade på.

Inga av deras löfte har infrias inte ens plastpåse skatten har de tagit bort efter två förbannade år.
De lovade hjälpa den svenske arbetaren som var dem som drog in pengar till Sverige via skatten och var fick vi som röstade för Tack för det?!

De fortsatte med invandringen precis som sossarna gjort. De förstörde akassa och samtidigt som Sverige gick in i en lågkonjunktur och krig i Europa.
Sd svängde även i eu och Nato frågan för ni de vita svenskarna skulle ut i krig.
Nu riskerar ni mista hus och hem och står där sedan med en obefintlig akassa och sjukvård trots ni betalar världens högsta skatter!

Är de detta som SD gick på val med? Eller har Åkesson farit med en jävla ofantligt stor lögn hela tiden?
Höginkomsttagare de kommer kunna fortsätta sina glassig jobb och ta semester i Torekov och det kan även invandraren göra för de har annat stöd av regeringen och socialtjänsten
Dessa grupper drabbas inte men det gör ni vanliga medelsvensson!

Det behövs verkligen inget kaffe på morgonen för att vakna. Det räcker med läsa i denna tråden för man skall explodera och hjärtat slår dubbelslag. Sällan blivit så besviken på hur dumma svenskarna verkligen är. Men läsa i denna tråden så får man svart på vitt att ni finns.

Mitt i prick.

Folk är ta mig fan dumma i huvudet och får skylla sig själva. SD jävla skitparti…
Citera
2024-03-22, 11:44
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theflashmelker
Kan du inte räkna med att man ska läsa ditt inlägg tyvärr. Jag vill ha verklig fakta.
Följt med i nyheterna om sprängningar? Jo då det händer varje vecka nu, tack alla som röstat för massinvandring

Det är mest du som klagat över källor och vill du inte läsa mina inlägg så är det ju ingen som tvingar dig att göra det heller.
Jag ser ingen regel på fb som säger de kräver källhänvisningar?
Men om du kan hitta den regeln kan ju du vara så vänlig visa mig den?
Annars var vänlig ge fan i att läsa och skriva svar på mina inlägg.

Nu till frågan. Var säger du själv om den försämrade Akassan då?
Citera
2024-03-22, 11:48
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du vill ha mer bidrag och A kassa? Låter som en sosse.

Jag tycker hen låter som hen lever i verkligheten.
Då alla bidrag löner och pensioner är högre i alla de andra nordiska länderna kan jag tycka Sverige också borde kunna må upp till deras miniminivå?

Sverige vill ju alltid visa de är en humanitär stormakt så varför inte visa de bryr sig även om sina egna medborgare?

Vi har råd med det i landet om vi ser till så vi slutar ge bidragen till dem som inte är svenskar eller ens skall vara i landet överhuvudtaget.

Är jag sosse för dessa åsikterna så är jag glad för att kallas det då. Men jag är av dem åsikten att Sverige som tar så förbannat höga skatter skall se till så de egna medborgarna då också har ett bra socialt skyddsnät.

Jag vet att borgarna inte tycker det utan för del så ser de gärna miljoner negrer i landet som konkurrerar ut svenskarna så alla slåss om små smulorna medans Wallenbergarna vandrar till banken med ännu större fickor.
Citera
2024-03-22, 12:36
Medlem
Citat:
Det är mest du som klagat över källor och vill du inte läsa mina inlägg så är det ju ingen som tvingar dig att göra det heller.
Jag ser ingen regel på fb som säger de kräver källhänvisningar?
Men om du kan hitta den regeln kan ju du vara så vänlig visa mig den?
Annars var vänlig ge fan i att läsa och skriva svar på mina inlägg.

Nu till frågan. Var säger du själv om den försämrade Akassan då?
Nä absolut inte. Men räkna med att man ser typ på dina inlägg som toalettvatten.
Mja Sverige är i fritt fall vilken man sa för 20 år sedan men kallade åtgärder som att kräva svenska för att få Svenskt medborgarskap som "rasistiskt". Ja då kan hela jävla landet bara dra åt helvete.
Så om akassan, inte så intressant den går man bara ändå 1 år.
Citera
2024-03-22, 16:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Inte för det rör tråden men ja jag röstar hellre på vänstern än jag gör det på det nuvarande SD.

Det där ska jag komma ihåg, och använda mot dig i varje debatt.

Du föredrar ett högskatte, klimatgalet, islamvänligt, invandringsgalet och feministiskt parti framför SD.
Citera
2024-03-22, 17:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
SD:s motsvarigheter i Norge och Danmark tappade många röster efter att de satt i regeringsställning. De var nybörjare och framstod som klåpare och förlorade folkets förtroende. Nu är de bara en bråkdel så stora av vad de en gång var.

SD är också ett nybörjarparti i fråga om regeringsmakt. De får nu öva en mandatperiod och har utan att officiellt vara ansvariga för vad regeringen gör. Att de saknar ministerposter och kanske kan öka deras chanser att få stöd nästa period, och för Jimmy att bli statsminister nästa gång högerblocket är störst - förutom för att Sd har ljugit eller överdrivit i sina vallöften, och väljarna kan vara besvikna. T.ex. hur mycket diesel- och bensinpriset skulle sjunka.

Ett skäl att Sd inte har några ministerposter är förstås också att regeringspartierna hade lovat sina väljare att inte låta Sverigedemokraterna få plats i regeringen, men att ändå förhandla med dem. Istället har Sd fått extra mycket makt. Sd fick med många av sina vallöften och sakfrågor i Tidöavtalet, och att Sverigedemokraterna får nio tjänstemän i regeringens samordningskansli, i debatten beskrivna som Sverigedemokraternas förhandlingsstyrka, kontrollfunktion eller beredningskansli.
Jag är inte särkillt imponerad av politiker som vägrar regeringsansvar. Väljarna borde inte heller vara det tycker jag.
Citera
2024-03-22, 17:31
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det där ska jag komma ihåg, och använda mot dig i varje debatt.

Du föredrar ett högskatte, klimatgalet, islamvänligt, invandringsgalet och feministiskt parti framför SD.

Vad är det som säger att det inte kommer bli så med Tidöpartierna?

Låga Skatter till förmån för de redan välbesuttna fattar jag, men sen resten?
Vad har de att komma med? Varken L eller M vill minska invandringen då det ger
sina "Uppdragsgivare" mer pengar via folkets skatter! SD är redan ett Borgerligt Parti
som ger blanka Fan i Svenskar eller ett funktionellt välfärds-samhälle.
Citera
2024-03-22, 17:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Vad är det som säger att det inte kommer bli så med Tidöpartierna?

Låga Skatter till förmån för de redan välbesuttna fattar jag, men sen resten?
Vad har de att komma med? Varken L eller M vill minska invandringen då det ger
sina "Uppdragsgivare" mer pengar via folkets skatter! SD är redan ett Borgerligt Parti
som ger blanka Fan i Svenskar eller ett funktionellt välfärds-samhälle.

Shit, du har ingen koll alls. Du är en sosse som låtsas vara gammal missnöjd SD-väljare. Jag orkar inte debattera med en så okunnig som du.
Citera
2024-03-22, 17:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tycker hen låter som hen lever i verkligheten.
Då alla bidrag löner och pensioner är högre i alla de andra nordiska länderna kan jag tycka Sverige också borde kunna må upp till deras miniminivå?

Sverige vill ju alltid visa de är en humanitär stormakt så varför inte visa de bryr sig även om sina egna medborgare?

Idiot, det är ju på grund av Sveriges höga bidrag som vi lockat till oss så många bidragsparasiter från när och fjärran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in