2024-03-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja de luras alla.
Men SD skulle ju vara ett parti som inte har som de andra utan de skulle minsann visa att Åkesson kunde man lita på.
De fick ett förtroende av en massa människor som de sedan pissade på.

Inga av deras löfte har infrias inte ens plastpåse skatten har de tagit bort efter två förbannade år.
De lovade hjälpa den svenske arbetaren som var dem som drog in pengar till Sverige via skatten och var fick vi som röstade för Tack för det?!

De fortsatte med invandringen precis som sossarna gjort. De förstörde akassa och samtidigt som Sverige gick in i en lågkonjunktur och krig i Europa.
Sd svängde även i eu och Nato frågan för ni de vita svenskarna skulle ut i krig.
Nu riskerar ni mista hus och hem och står där sedan med en obefintlig akassa och sjukvård trots ni betalar världens högsta skatter!

Är de detta som SD gick på val med? Eller har Åkesson farit med en jävla ofantligt stor lögn hela tiden?
Höginkomsttagare de kommer kunna fortsätta sina glassig jobb och ta semester i Torekov och det kan även invandraren göra för de har annat stöd av regeringen och socialtjänsten
Dessa grupper drabbas inte men det gör ni vanliga medelsvensson!

Det behövs verkligen inget kaffe på morgonen för att vakna. Det räcker med läsa i denna tråden för man skall explodera och hjärtat slår dubbelslag. Sällan blivit så besviken på hur dumma svenskarna verkligen är. Men läsa i denna tråden så får man svart på vitt att ni finns.

Jag har tidigare år skrivit inlägg efter inlägg att SD är ett högerparti och att de alltid, särskilt i EU röstat för högerns förslag i alla lägen, Vänstern har haft rätt om SD.Läs på fakta om ett parti innan ni röstar på det, jag är inte förvånad, nästa grej för dom är att rösta ja till Euro och sedan se till att Sverige blir kontantfritt, Åkesson skiter i folk, skulle han få riktig makt kan han bli en Trump eller en Putin, den här typen av narcissister skiter i andra människor och Åkesson är lika stor Narcissist som de flesta högeridioter.

Trots allt gör S Sverige bättre om de skulle få styra ifred utan att högern kör över dem i budgeten så som dom gjorde förra mandatperioden.
Citera
2024-03-21, 12:31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Du kan inte gå på A-kassa i sex år. Den tar slut efter 300 Dagar. Sen blir det Aktivitetsstöd från Försäkringskassan. Det nya förslaget från Borgarna gör så att den som går på Aktivitetsstöd får se det sänkt med 5% varje 100 Dagar. Till slut kan dessa inte leva OCH betala Hyran samtidigt. De måste alltså vända sig till respektive Kommuns Socialkontor. Detta anser jag vara HELT vansinnigt givet ett välfärdsland som Sverige! "Utlandssvenskar" (vilken Jävla term) har roffat åt sig åtskilliga Miljarder kr genom åren. MER än väl för att trygga enskild Svensk sin bostad och ersättning UTAN att behöva blanda in Socialtjänsten i varje Kommun!

Detta skrev SD i november 2022:
""
Sverigedemokraterna har under många år påtalat att vi avser vara det sociala samvetet som sätter svenska löntagare först, vid händelse av att vi utgör underlag för en högerregering. Vår gemensamma välfärd ska vara pålitlig, och vi tror att detta är ett bra första steg på den vägen. Det skriver Oscar Sjöstedt (SD), ekonomisk-politisk talesperson och Magnus Persson (SD), arbetsmarknadspolitisk talesperson.
""
Citera
2024-03-21, 12:33
Bannlyst
Citat:
Vänsterpartiet var i alla fall den som sade nej till Nato. De såg också till att rösta igenom de rödas pensions höjningar som vi fick i januari och förra hösten.
Regeringen hade då inte tänkt göra det men efter massiv kritik så kom regeringen och de ut med ett eget pensions paket. Som dock var sämre och som aldrig fick mandat heller.

Varför sa VPK nej till NATO. Kanske för deras kamrater borta i Moskva ville det... Så vara navia.
Citera
2024-03-21, 12:35
Medlem
Om SD går med på detta så kommer medlemsantalet att halveras. 11% är också ok. och sen 6 % och sen 3 %.
Citera
2024-03-21, 16:00
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Varför sa VPK nej till NATO. Kanske för deras kamrater borta i Moskva ville det... Så vara navia.

Ja så kan man ju också tro det var om man är lite lagd åt det paranoida hållet.
Annars kan man ju se det som att vänstern och alla vi andra svenskar som ville ha ett nej helt enkelt inte vill ha något med jänkarna eller ryssarna att göra.
200 år av fred har ju visat sig fungera ganska bra hittills. Men lik förbannat skulle dårarna i Sverige hjärntvättade åt att börja se ryssar i varje buske.
Samtidigt som hela Mellanöstern vandrat in i landet och nästlat sig in i systemen och i myndigheterna.
Citera
2024-03-21, 16:07
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har tidigare år skrivit inlägg efter inlägg att SD är ett högerparti och att de alltid, särskilt i EU röstat för högerns förslag i alla lägen, Vänstern har haft rätt om SD.Läs på fakta om ett parti innan ni röstar på det, jag är inte förvånad, nästa grej för dom är att rösta ja till Euro och sedan se till att Sverige blir kontantfritt, Åkesson skiter i folk, skulle han få riktig makt kan han bli en Trump eller en Putin, den här typen av narcissister skiter i andra människor och Åkesson är lika stor Narcissist som de flesta högeridioter.

Trots allt gör S Sverige bättre om de skulle få styra ifred utan att högern kör över dem i budgeten så som dom gjorde förra mandatperioden.

Tack för du gav mig lite hopp om mänskligheten och om medlemmarna på fb. Att det i alla fall finns en med en hjärna här inne utöver mig.
Svenskar utan högskoleutbildning och utan minst 5 års yrkeserfarenhet skulle inte få lov att rösta. Eller komplettera med ett IQ test. Då kanske vi hade fått in lite fler röster där folk med hjärna valt partier.

SD är ena förbannade svikare men likväl för varje vecka som går så är det ändå folk på fb och ute i Sverige som säger att regeringen gör ett bra arbete. Men när man frågar dem på vilket sätt SD gjort det bra så stammar de alltid fram något om brottsligheten (som ej stämmer) eller blir det att de fick köpa diesel 4 kr billigare.
samtidigt som de glömmer bort att partiet de röstade på lovade stoppa invandring men likväl så flödade dem in förra året.
Citera
2024-03-21, 17:27
Medlem
Citat:
Hade du följt med i nyheterna så hade du inte behövt fokusera så mycket på dina källor.
Ja jag har gått på universitetet och jag räknar nog inte ett inlägg på fb som en magisteruppsats.
Kan du inte räkna med att man ska läsa ditt inlägg tyvärr. Jag vill ha verklig fakta.
Följt med i nyheterna om sprängningar? Jo då det händer varje vecka nu, tack alla som röstat för massinvandring
Citera
2024-03-21, 18:02
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De enda som ger välfärd i Sverige är företagen. Långvarig A-kassa är att snylta på arbetare.
Företag med dåliga chefer då eller?
Citera
2024-03-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
De människor som har belånat sig måste stå sitt kast. Thats it.

Vidare, vi kan inte ha det som vi hade det tidigare, alltså att belåningen driver fram utvecklingen. Detta var dömt till att misslyckas. Räntan behöver vara hög så att den osunda verklighet som rått, försvinner.

Jag håller med dig. Framförallt har Riksbanken inte kylt av marknaden under högkonjukturen med ränteökningar för att kunna ta till det enda verktyg att stimulera affärer som finns vid lågkonjuktur - sänka räntan.

Folks osunda belåning har jag hela tiden ansett sinnessjuk, men om man ser det från ett annat håll måste människor ha tak över huvudet. Det har endast funnits ett sätt... låna över taknocken.
Sen har naturligtvis invandringen varit en stor orsak till prisökningar inom bostadssektorn. Om man pytsar in i ena änden kommer priserna gå upp exponentiellt i andra änden.

Jag har inga lån, men jag orkar inte döma någon. Det hela är våra politikers fel. Man brukar säga att Riksbanken är fristående, men det är egentligen Riksbanksfullmäktige som styr Riksbanken och med samma politiska fördelning som i Riksdagen. Det betyder socialdemokratisk majoritet under de åtta år då priserna ökade mest, och 8 år med borgerlig majoritet därförinnan. De kan inte smita ifrån moraliskt ansvar över hur Stefan Yngves skötte Riksbankens penningpolitik - Helt värdelöst.
Citera
2024-03-21, 20:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Företag med dåliga chefer då eller?
Du har inga chefer om du är arbetslös.
Citera
2024-03-21, 21:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har inga chefer om du är arbetslös.
Diskussionen gällde folk med jobb dessvärre men försök igen.
Citera
2024-03-21, 21:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Diskussionen gällde folk med jobb dessvärre men försök igen.
Du verkar dum i huvudet, arbetslös antar jag? Vad tycker du din poäng är om chefer på företag? Vad har det med A-kassa att göra, dumhuvud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in