Citat:
Ursprungligen postat av
Baalzamon
Vem bryr sig om A-kassan, sköter man sitt jobb behövs den inte
Folk behöver trygghet, de har lån på sina bostäder och annat. I byggbranschen försvann 30000 jobb i höstas och det har fortsatt. Fabrikerna som producerar byggmaterial har slagit ner takten till 50%. Transportörerna av material har inte jobb nog för att betala av lånen på lastbilarna, de som hyr ut verktyg, ställningar, kranar osv går sakta men säkert omkull osv.
Det kommer en stor smäll under 2024. Bortåt 1000 byggbolag skall gå i konkurs, januari, februari och mars har redan 500 kastat in handduken. Byggbranschen är bara början. Folk köper mindre eftersom det finns mindre spelrum pga inflation. Det drabbar i sin tur retail.
Det har ingen betydelse hur du sköter ditt jobb om du inte har något jobb att sköta. Jag har gjort misstaget att inte vara medlem. De företag jag arbetar för kämpar hårt för att överleva, Det har funkat i ca 100 år men varje dag är en kamp. Vi har skurit ner personalstyrkan från 50 till 20 man förra året. Om det fortsätter så här kommer jag att permitteras även om vi gått ner på minimal styrförmåga.