2024-03-21, 00:29
Avstängd
Grontarskonts avatar
SD har lurat alla vita knegare!

De lovar en massa men håller inget!

A-kassan bara en av flera saker och jag hoppas ett fler ser deras svek mot den sk arbetarklassen!
Citera
2024-03-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Sluta skyll all skit på sd, detta är inte detas fel!

Det är inte mer än rätt att a-kassan sänks. Det ställs ju inte ett krav på de arbetslösa längre. Jo de behöver väl söka några jobb per månad, det är allt.

Men de som verkligen borde gå på a-kassa är ju alla som jobbar på arbetsförmedlingen de gör ju inte ett jävla skit. Fatta var pengar vi kunde tjäna in på att ge alla på arbetsförmedlingen sparken och så får de leva på den rejält bantade a-kassan istället. Det hade blivit ett rejält klirr i kassan.

Syftet med a-kassan är inte samma som ekonomiskt bistånd. Syftet med a-kassan har alltid varit att folk som blir arbetslösa inte ska behöva stressas till att tacka ja till något låglönejobb. Dvs a-kassan är ett sätt att hålla uppe lönerna för oss vanligt folk. Det är därför kräkliberaler vill försämra a-kassan. Och SD hjälper dem göra det trots att majoriteten av deras väljare är f.d sossar som tror på en stark välfärd. Det går inte att komma runt det faktum att de sviker sina väljare. De har satt sig i knät på liberala partier som vill hjälpa en liten klick rika att enklare kunna trampa på vanligt folks ryggar
Senast redigerad av Doosing 2024-03-21 kl. 00:31.
Citera
2024-03-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
SD lurade som vanligt Conny, Ronny och Johnny inför valet. Om Uffe rörde a-kassan skulle Jimmie gå i opposition minsann - a-kassan ansågs helig och ett rött skynke. Nu med facit på hand vet vi att det var något Jimmie fick kompromissa bort, kanske som en konsekvens för att få bygga fler fängelser man hoppas kunna fylla.

Om man lägger vänster höger åt sidan: Är du nöjd med detta? trumfar partiets invandringspolitik (där man fått gehör) din sänkta a-kassa eller är du besviken på att SD lurat dig?

(Om det finns en tråd om detta, klistra gärna in mod!)
Gå och häng dig själv din jävla LO-bög! Såna som dig skulle behöva ett kok stryk
Citera
2024-03-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
SD har lurat alla vita knegare!

De lovar en massa men håller inget!

A-kassan bara en av flera saker och jag hoppas ett fler ser deras svek mot den sk arbetarklassen!

Alla partier luras, hur kan man vara förvånad över det?
Citera
2024-03-21, 02:20
Medlem
PUBG2018s avatar
SD är kontrollerad opposition. Kappvändare på vartenda politiska fråga. Invandringen, Svenskheten, NATO, EU. Herregud hur blåsta vi har varit. Värre än hjärntvättade koreaner och amerikaner!
Citera
2024-03-21, 02:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
SD är kontrollerad opposition. Kappvändare på vartenda politiska fråga. Invandringen, Svenskheten, NATO, EU. Herregud hur blåsta vi har varit. Värre än hjärntvättade koreaner och amerikaner!

Vill du ha mer A kassa åt folket? Är du sosse eller?
Citera
2024-03-21, 03:44
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vill du ha mer A kassa åt folket? Är du sosse eller?

Jag vill ha tillbaka folkhemmet och de nationalistiska ledarna som prioriterade Sverige framför allt annat. Vill du skicka mer pengar till 3-världen, Afrika, Ukraina etc? Är du Bolsjevik kommunist? Vill du vara med i EU, NATO och vara globalist lakej? Så trött på er "Sväääääärjeevänner".

SD har och kommer alltid vara kontrollerad opposition. Om 50-100 år kommer Sverige utropa sig till det nya Somaliarabland och det är tack vare sådana som dig. Ni som ser upp till multikulturella USA, EU mm kan dra åt skogen!
Citera
2024-03-21, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Vem bryr sig om A-kassan, sköter man sitt jobb behövs den inte
Säg det till all sjukvårdspersonal och byggare som har fått gå ifrån jobbet den senaste tiden.
Citera
2024-03-21, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det är väl i huvudsak män som är långtidsarbetslösa som drabbas hårdast av det här!?

Det är fler män än kvinnor som arbetar i Sverige i alla fall.
Sjukpensionärer och pensionärer gynnas av SD.
Citera
2024-03-21, 05:30
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Man röstar i mot manshatar blocket, för det är så mycket värre.

Jag röstade alltid vänster förut, men kommer kommer troligast att rösta på SD i resten
av mitt liv.
Feministernas mobbing hat och irrationella tänkande är så destruktivt, orättvist och ondskefullt.
Jag är glad att SD finns som ett alternativ.
För SD vill ärna det fria ordet, tror du? Sent skall syndaren vakna. Finns ingen feministisk mobbning… du får gärna tre exempel på irrationellt tänkande. Det kan du inte va?
Citera
2024-03-21, 05:33
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Gå och häng dig själv din jävla LO-bög! Såna som dig skulle behöva ett kok stryk

”Det skulle vara riktigt dålig politik, att slå undan tryggheten för människor som kommer varslas och sannolikt bli av med sina jobb. Det kan vi inte gå med på.”

Så sa din Jimmie pojkspoling.
Citera
2024-03-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Vem bryr sig om A-kassan, sköter man sitt jobb behövs den inte

Folk behöver trygghet, de har lån på sina bostäder och annat. I byggbranschen försvann 30000 jobb i höstas och det har fortsatt. Fabrikerna som producerar byggmaterial har slagit ner takten till 50%. Transportörerna av material har inte jobb nog för att betala av lånen på lastbilarna, de som hyr ut verktyg, ställningar, kranar osv går sakta men säkert omkull osv.

Det kommer en stor smäll under 2024. Bortåt 1000 byggbolag skall gå i konkurs, januari, februari och mars har redan 500 kastat in handduken. Byggbranschen är bara början. Folk köper mindre eftersom det finns mindre spelrum pga inflation. Det drabbar i sin tur retail.

Det har ingen betydelse hur du sköter ditt jobb om du inte har något jobb att sköta. Jag har gjort misstaget att inte vara medlem. De företag jag arbetar för kämpar hårt för att överleva, Det har funkat i ca 100 år men varje dag är en kamp. Vi har skurit ner personalstyrkan från 50 till 20 man förra året. Om det fortsätter så här kommer jag att permitteras även om vi gått ner på minimal styrförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in