Jag samlade ihop lite guld som jag ärvt, samt diverse smycken med ädelstenar i och skickade det till Svenska Guld i Nacka som REK för tre månader sedan. Jag läste dock recensioner för sent där folk skrev att de inte sett skymten av några pengar, och att de blivit blockade från sociala medier och dylikt. Jag skrev till dem om min oro och de svarade snabbt att de inte vet varför de har så många fiender, och att jag självklart skulle få mina pengar snart.
Månaderna har gått och inga pengar har synts till. De har även slutat svara på mail och på sociala medier. Känns helt hopplöst!! Och kollar man de positiva recensionerna är de skrivna av folk som jobbar där, haha. Fler som råkat ut för dem??
Jag samlade ihop lite guld som jag ärvt, samt diverse smycken med ädelstenar i och skickade det till Svenska Guld i Nacka som REK för tre månader sedan. Jag läste dock recensioner för sent där folk skrev att de inte sett skymten av några pengar, och att de blivit blockade från sociala medier och dylikt. Jag skrev till dem om min oro och de svarade snabbt att de inte vet varför de har så många fiender, och att jag självklart skulle få mina pengar snart.
Månaderna har gått och inga pengar har synts till. De har även slutat svara på mail och på sociala medier. Känns helt hopplöst!! Och kollar man de positiva recensionerna är de skrivna av folk som jobbar där, haha. Fler som råkat ut för dem??
Kan ju vara bra att läsa recensionerna innan man skickar guld till dem. Är ju massvis med recensioner som säger att de ej fått pengar och inte får kontakt.
Ja, riktigt dumt att inte läsa recensionerna först men på den tiden jag skickade in smyckena var det inte lika många dåliga recensioner..!
Såg nu att det väller in positiva recensioner men kollar man deras sociala medier så hänger ju namnen ihop med folk som de följer eller som följer dem! Hahaha, så uppenbart...
Artikeln från SVT Nyheter uppdaterad.
Skatteverket har begärt Svenska Guld i konkurs.
Citat:
Enligt nya uppgifter har Skatteverket den 12 maj yrkat att företaget ska försättas i konkurs. Ärendet behandlas för närvarande av Stockholms tingsrätt.
1 fall har lagts ned av åklagare efter rättelse av Svenska Guld. Ett fall är nu aktivt hos Stockholmstingsrätt. Har endast begärt ut dagboken där, för att se var de ligger just nu. Så alltså ett har de lyckats klara sig i från och i det andra ligger de och väntar lite svar osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!