2024-03-20, 15:01
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Allt som han påstår i artikeln stämmer ju, så vad är problemet? Är problemet att Israel dödade hans kusinbarn…?

Eftersom han talar sanning om flera händelser, så verkar han otroligt trovärdig jämfört med många andra journalister. Höj hans lön.

Jag såg inte att jag över huvudtaget gjorde några påståenden i inlägget du citerar och därefter kommer med motargument mot.

Den retoriska motsvarigheten till en självmordsväst?

Sanning med modifikation i så fall, eller möjligen sanning såvitt han känner.
Citera
2024-03-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag såg inte att jag över huvudtaget gjorde några påståenden i inlägget du citerar och därefter kommer med motargument mot.

Den retoriska motsvarigheten till en självmordsväst?

Sanning med modifikation i så fall, eller möjligen sanning såvitt han känner.
Du frågade vad för propaganda han hade spridit, hittade sedan själv en artikel och verkade nöjd med den. Man kan tolka det som att du hittade propagandan.

Men där var ingen propaganda, utan endast sanningar som uppdagats efter att IDF har hävdat att det är ”Hamaspropaganda”. De har alltså bevisat att det är dom som är lögnarna.

Nej, jag tänker inte sitta och hänvisa till källor som styrker att det Sami Abu Salem säger är sant. Den som vill ta reda på det kan göra det på X.
Citera
2024-03-20, 17:00
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Du frågade vad för propaganda han hade spridit, hittade sedan själv en artikel och verkade nöjd med den. Man kan tolka det som att du hittade propagandan.

En rimligare tolkning är att du har en begåvningsvariation.

Citat:
Nej, jag tänker inte sitta och hänvisa till källor som styrker att det Sami Abu Salem säger är sant. Den som vill ta reda på det kan göra det på X.

Vilket skulle bevisas.
Citera
2024-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
En rimligare tolkning är att du har en begåvningsvariation.

Vilket skulle bevisas.
Jag kan inte hjälpa dig förstå det jag skriver. Det är väldigt lätt för en normalbegåvad människa att läsa samt förstå det jag skriver.

”Vår man i Gaza” sprider inte propaganda, utan talar endast sanning. Så som svar på TS: Ja, man kan lita på ”vår man i Gaza”. Förstår du nu?
Citera
2024-03-21, 06:09
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Lita inte på någon, så slipper du bli besviken.
Citera
2024-03-21, 08:31
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Jag kan inte hjälpa dig förstå det jag skriver. Det är väldigt lätt för en normalbegåvad människa att läsa samt förstå det jag skriver.

”Vår man i Gaza” sprider inte propaganda, utan talar endast sanning. Så som svar på TS: Ja, man kan lita på ”vår man i Gaza”. Förstår du nu?

Det är stort innehållslöst. Men lita du på.
Citera
2025-08-27, 20:19
Medlem
Elvis avatar
Jobbar för WAFA

https://bulletin.nu/bulletin-avsloja...ropagandaorgan
Citera
2025-08-30, 20:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Ja kan man lita på media, de skriver att 1200 och ibland mer än 1200 israeler och från andra nationer som dog 7 oktober. Det är sedan länge känt att det är mer än 1100, exakt 1139 st. Inte ens avrundat enligt avrundningsregler. Varför har de så dålig källgranskning i Sverige, andra länder är bra mycket bättre.
Citera
2025-08-30, 20:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Det skulle ju också kunna förklaras av att Israel är en demokrati medan Gaza är en diktatur. I en diktatur så kan kritik mot regimen i varierande grad orsaka obehag för kritikern - därför är det ju förståligt att man inte hittar värsta kritikerna så lätt. Det kan rent av vara så att regimen styr vem journalisterna får prata med.

Detta torde vara känt för redaktionen och borde ta höjd för sånt när de väger samman bilden. Notera att det ju är det redigerade materialet som lyssnaren får höra.
Ja ja, Ryssland är också en demokrati på pappret.
Citera
2025-08-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja ja, Ryssland är också en demokrati på pappret.

Ja, ja. Men till skillnad så verkar inte yttrandefriheten vara så begränsad i Israel. Det är det som det handlade om. Du lär inte hitta så många kritiker om det är belagt med straff att framföra kritik jämfört med länder där det går bra att vädra en avvikande uppfattning utan risk för påföljder.

Mot bakgrund av det kan man inte hävda att folk håller med bara för att man inte hittar någon som är modig nog att säga emot (när det är farligt att säga emot).
Citera
2025-08-31, 16:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Ja, ja. Men till skillnad så verkar inte yttrandefriheten vara så begränsad i Israel. Det är det som det handlade om. Du lär inte hitta så många kritiker om det är belagt med straff att framföra kritik jämfört med länder där det går bra att vädra en avvikande uppfattning utan risk för påföljder.

Mot bakgrund av det kan man inte hävda att folk håller med bara för att man inte hittar någon som är modig nog att säga emot (när det är farligt att säga emot).
Man kanske inte blir fängslad men definitivt av med sitt jobb.
Citera
2025-09-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man kanske inte blir fängslad men definitivt av med sitt jobb.

Källa på det? Hur vanligt är det att folk i Israel riskerar sina jobb för att de kritiserar regeringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in