Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-21, 07:56
  #13
Medlem
Muppetys avatar
Folk skiter i trafikreglerna. Strömmen man sparar på räckvidden är försumbar.

Lampan på min sparkcykel har en sensor så den tänder sig själv när det är mörkt.
Citera
2024-03-22, 11:49
  #14
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustang26
Så det går inte att fixa? Finns mängder med batterilampor..synd det inte är skott pengar på såna
Klart det går. Säger inte att det jag gör är bra, utan bara att jag tycker det är lite märkligt att stänga av lampor som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Folk skiter i trafikreglerna. Strömmen man sparar på räckvidden är försumbar.

Lampan på min sparkcykel har en sensor så den tänder sig själv när det är mörkt.
Så onödig grej. En mycket bättre och enklare grej är att lyset tänds automatiskt när man startar den.
Citera
2024-03-22, 12:08
  #15
Medlem
På min egna har jag tejpat över framlyset för att det blir svagare ljus. Det lyser så starkt annars att jag inte kan se hålen i asfalten.
Innan jag gjorde det hade jag lyset släckt när det var mörkt, såg bättre då, helt sjukt faktiskt.
Citera
2024-03-22, 21:27
  #16
Medlem
Enterprises avatar
Det är i allmänhet inte dom skarpaste knivarna i lådan som åker elsparkcykel till att börja med.
Citera
2024-03-25, 06:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Klart det går. Säger inte att det jag gör är bra, utan bara att jag tycker det är lite märkligt att stänga av lampor som finns.


Så onödig grej. En mycket bättre och enklare grej är att lyset tänds automatiskt när man startar den.
Du tycker det ör märkligt att dom stänger av lampor som finns men kör själv utan för där inte finns ljus på din cykel? Går väl o fixa?
Citera
2024-03-25, 08:56
  #18
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustang26
Du tycker det ör märkligt att dom stänger av lampor som finns men kör själv utan för där inte finns ljus på din cykel? Går väl o fixa?
Vilket av de tre orden "klart det går" var det som var oklart?
Citera
2024-03-26, 06:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilket av de tre orden "klart det går" var det som var oklart?
Inget av det men varför gör du inte det då? Eller det är oklart?
Citera
2024-03-26, 10:01
  #20
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustang26
Inget av det men varför gör du inte det då? Eller det är oklart?
Ren och skär lathet och glömska. Dagtid tänker jag aldrig på det och när det är mörkt är det rätt svårt att fixa om man inte har lampor.
Citera
2024-04-15, 23:05
  #21
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
I mitt fall beror det på vart jag är. Tyvärr har det gått så långt att jag stänger av ljuset för att ej bli sedd om någon vill råna en.

Idag är det elsparkar som används ofta vid brott, inga voi, så dem har stort värde. Dock har man ljus på om man kör på vägar där det är trafikfara såklart.
Citera
2024-04-16, 06:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det drar mer batteri så man kanske inte kommer fram till sitt mål om man har ljuset på.
Så det är viktigare Att komma längre än att tex bli påkörd o inte komma nån stans alls för man blivit påkörda? Smart resonemang. Förstår varför du kör el spark.
Citera
2024-04-16, 06:14
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ren och skär lathet och glömska. Dagtid tänker jag aldrig på det och när det är mörkt är det rätt svårt att fixa om man inte har lampor.
Ja men finns ju att köpa kosta inte många kronor,sånt glömmer man inte om man har nånting innanför pannbenet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback