2026-01-25, 23:32
  #469
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Nej det gör han inte. Tyvärr går OS på hög höjd så vi kan ju gissa vad detta resulterar i. 6:16 efter är inte ens nationell b-klass. Jag tycker uppriktigt synd om Calle. Uppenbarligen så saknas ett socialt skyddsnät runt honom och vettiga rådgivare som kan guida honom över till ett stabilt civilt liv efter idrottskarriären. Jag hoppas verkligen han får hjälp och stöd för idag var det uppenbart att han inte mådde bra och då menar jag inte fysiskt.
Nja...
Längdåkning på 900m höjd (Val di Fiemme / Lago di Tesero)
Skidskytte på 1650m höjd (Antholz)
Citera
2026-01-26, 02:49
  #470
Medlem
Tavastehuss avatar
Såg vinterstudion förra helgen där alla inbjudna var rörande överens om att Calle förtjänat sin OS-plats. Varför denna milsvida skillnad mellan å ena sidan folket och SVT å den andra? Ligger sanningen nånstans i mitten?
Citera
2026-01-26, 08:38
  #471
Medlem
Snälla Calle! Visa lite heder och lämna tillbaka OS-biljetten. Innerst inne inser du att du inte har där att göra.
Citera
2026-01-26, 12:25
  #472
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Snälla Calle! Visa lite heder och lämna tillbaka OS-biljetten. Innerst inne inser du att du inte har där att göra.

Nja. Om det går dåligt under OS beror det på att Calle är nedtränad inför SM i mars.
Citera
2026-01-26, 13:41
  #473
Medlem
Nu har Calle fått den dåliga formen ur kroppen. Han behöver lopp bara för att få ut skiten så att säga. Likt folk går på toaletten och tömmer sin röv och känner sig bättre efteråt så behöver Halfvarsson göra liknande med sin form.
Citera
2026-01-26, 14:01
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Såg vinterstudion förra helgen där alla inbjudna var rörande överens om att Calle förtjänat sin OS-plats. Varför denna milsvida skillnad mellan å ena sidan folket och SVT å den andra? Ligger sanningen nånstans i mitten?

Negativa åsikter är inte ok i tv särskilt inte svt oavsett prestation. Gäller det damer är det ännu större no no.
Blomqvist samt Mr.fingerprints är löjligt positivs trots att de innerst inne vet att Calle underpresterat i åratal.

Således kokar det ner till det egna arvidet som sannolikt för Blomman och Fredriksson är relstivt högt mätt i tid och ansträngning.

Att Calle suger riktigt ordentligt går ej att förmedla om du vill vara kvar vid köttgrytan.
Citera
2026-01-26, 14:06
  #475
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Calle Halvarsson är inget mysterium. Han är extremt stark, men ojämn. Ändå har han i åratal behandlats som självklar ledare.

Varje säsong samma mönster. Calle letar form i månader. Sen får han till ett lopp. 10 km klassiskt i Oberhof. Alla tolkar det som ett genombrott. Det är det inte. Det är ett undantag.

Det loppet används sedan som ursäkt för allt annat. Upplägget funkar. Formen finns där. Man slipper ställa krav på jämnhet och tävlingsmoral varje helg. Och när landslagets största namn tillåts leva på toppar så blir det kultur. Favoritskap undviks. Underdog blir standard.

I Norge funkar det inte så. Där ska du leverera hela tiden. Misslyckas du är det ett problem, inte en del av planen.

Calle är inte hela problemet. Men han är symbolen för varför svenska herrar alltid kliver in i mästerskap utan att kunna hantera favoritskap.

Calle är skidsportens svar på Tjuren Ferdinand. Dags att sätta honom på en kärra hem till korkeken!

Blir lite ledsen å hans vägnar när det blir superdåliga placeringar, även om han nog gav upp i helgen när det väl inte höll till någon bättre placering.

Uppskattar att du ser att han har kvalitéer trots allt, gillar inte de som sågar honom rakt av. Men det är ingen jag skulle spela oddset på
Citera
2026-01-26, 14:11
  #476
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimfokus
Blir lite ledsen å hans vägnar när det blir superdåliga placeringar, även om han nog gav upp i helgen när det väl inte höll till någon bättre placering.

Uppskattar att du ser att han har kvalitéer trots allt, gillar inte de som sågar honom rakt av. Men det är ingen jag skulle spela oddset på

Om jag skötte mitt jobb på samma sätt som Calle sköter sig jobb (att åka längdskidor) hade jag fått sparken för länge sedan.

Så jag har lite svårt att tycka synd om honom.
Citera
2026-01-26, 14:12
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Snälla Calle! Visa lite heder och lämna tillbaka OS-biljetten. Innerst inne inser du att du inte har där att göra.
Om man har dålig självbild så hoppas man in i det sista 🤦🤦🤦
Citera
2026-01-26, 14:13
  #478
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om jag skötte mitt jobb på samma sätt som Calle sköter sig jobb (att åka längdskidor) hade jag fått sparken för länge sedan.

Så jag har lite svårt att tycka synd om honom.

Visst, men det är ju inget lagbrott att vara ojämn, men ja det är väl inte riktigt vad man förväntar sig av en landslagsåkare, det håller jag med om.
Citera
2026-01-26, 14:57
  #479
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimfokus
Visst, men det är ju inget lagbrott att vara ojämn, men ja det är väl inte riktigt vad man förväntar sig av en landslagsåkare, det håller jag med om.
Hans ojämnhet beror på att han är rakt igenom oprofessionell.
Citera
2026-01-28, 22:19
  #480
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Jag läste den här artikeln om John Guidetti. Jag tror Calles negativa inflytande på landslaget är ganska likt det Guidetti haft på AIK.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/n1wGXd/john-guidetti-om-mikkjal-thomassen-det-var-stelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in