2026-01-24, 13:07
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Calle Halvarsson är inget mysterium. Han är extremt stark, men ojämn. Ändå har han i åratal behandlats som självklar ledare.

Varje säsong samma mönster. Calle letar form i månader. Sen får han till ett lopp. 10 km klassiskt i Oberhof. Alla tolkar det som ett genombrott. Det är det inte. Det är ett undantag.

Det loppet används sedan som ursäkt för allt annat. Upplägget funkar. Formen finns där. Man slipper ställa krav på jämnhet och tävlingsmoral varje helg. Och när landslagets största namn tillåts leva på toppar så blir det kultur. Favoritskap undviks. Underdog blir standard.

I Norge funkar det inte så. Där ska du leverera hela tiden. Misslyckas du är det ett problem, inte en del av planen.

Calle är inte hela problemet. Men han är symbolen för varför svenska herrar alltid kliver in i mästerskap utan att kunna hantera favoritskap.

Calle är skidsportens svar på Tjuren Ferdinand. Dags att sätta honom på en kärra hem till korkeken!

Slaskpressen kallar loppet i Oberhof för "succé". En sjätteplats i ett klart decimerat startfält. Det är så patetisk Calles situation är.
Citera
2026-01-24, 13:17
  #458
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Slaskpressen kallar loppet i Oberhof för "succé". En sjätteplats i ett klart decimerat startfält. Det är så patetisk Calles situation är.

Det är ju så klart inte Calles fel att de tar ut honom till OS utan landslagsledningen.

Det värsta är ju heller inte att Calle tar en annan åkares plats, utan Calles inflytande på en, vid det här laget, förlorad generation av skidåkare som ärvt ned Calles oförmåga att hantera förväntningar ... illa, mycket illa.
Citera
2026-01-24, 20:21
  #459
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Det är ju så klart inte Calles fel att de tar ut honom till OS utan landslagsledningen.

Det värsta är ju heller inte att Calle tar en annan åkares plats, utan Calles inflytande på en, vid det här laget, förlorad generation av skidåkare som ärvt ned Calles oförmåga att hantera förväntningar ... illa, mycket illa.
Problemet är att han är för dum i huvudet för att sikta in sig på en ny karriär. Praktikplats på posten eller rentav ett heltidsknäck på Samhall🤔
Citera
2026-01-25, 02:38
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Calle Halvarsson är inget mysterium. Han är extremt stark, men ojämn. Ändå har han i åratal behandlats som självklar ledare.

Varje säsong samma mönster. Calle letar form i månader. Sen får han till ett lopp. 10 km klassiskt i Oberhof. Alla tolkar det som ett genombrott. Det är det inte. Det är ett undantag.

Det loppet används sedan som ursäkt för allt annat. Upplägget funkar. Formen finns där. Man slipper ställa krav på jämnhet och tävlingsmoral varje helg. Och när landslagets största namn tillåts leva på toppar så blir det kultur. Favoritskap undviks. Underdog blir standard.

I Norge funkar det inte så. Där ska du leverera hela tiden. Misslyckas du är det ett problem, inte en del av planen.

Calle är inte hela problemet. Men han är symbolen för varför svenska herrar alltid kliver in i mästerskap utan att kunna hantera favoritskap.

Calle är skidsportens svar på Tjuren Ferdinand. Dags att sätta honom på en kärra hem till korkeken!

Calle är svag. Både vad avser självbild men även intelligens.
När det gäller att läsa lopp och anpassa sig är förmågan obefintlig.
Att han togs ut till Milano är ett skämt.
Även om han tar Osguld har han vatit värdelös i ca 98% av de lopp han ställt upp i.
Grabben behöver stöd och hjälp så hsn kan befrias från denna plåga. Både med ett avslut och planering för civil karriär sam dagliga psykologsessioner
Citera
2026-01-25, 16:11
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Calle är svag. Både vad avser självbild men även intelligens.
När det gäller att läsa lopp och anpassa sig är förmågan obefintlig.
Att han togs ut till Milano är ett skämt.
Även om han tar Osguld har han vatit värdelös i ca 98% av de lopp han ställt upp i.
Grabben behöver stöd och hjälp så hsn kan befrias från denna plåga. Både med ett avslut och planering för civil karriär sam dagliga psykologsessioner
Calle fortsätter att imponera, visar fin OS form 🤦🤭😉
Citera
2026-01-25, 16:20
  #462
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Vilka möjligheter finns att ta ifrån clown hans OS-plats?
Citera
2026-01-25, 16:53
  #463
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Vilka möjligheter finns att ta ifrån clown hans OS-plats?
Det är häpnadsväckande att man ger den pajasen möjlighet att representera Sverige i OS. Det är dags för nya friska tag nu, då måste man skära bort det infekterade bihanget.
Citera
2026-01-25, 17:17
  #464
Medlem
Leo har slagit honom i fem lopp av sex, men det är det sjätte som fäller avgörandet.

Calles högstanivå.
Citera
2026-01-25, 19:23
  #465
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Leo har slagit honom i fem lopp av sex, men det är det sjätte som fäller avgörandet.

Calles högstanivå.
Sjuk tur att vallateamet lyckades med skidorna när han gjorde sitt lyckolopp. Tvivlar på att Leos insats idag var speciellt mycket sämre.

Frågan är om clownen kommer få åka några lopp alls på OS. Bäst för alla att hålla honom isolerad på annan ort
Citera
2026-01-25, 19:30
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Sjuk tur att vallateamet lyckades med skidorna när han gjorde sitt lyckolopp. Tvivlar på att Leos insats idag var speciellt mycket sämre.

Frågan är om clownen kommer få åka några lopp alls på OS. Bäst för alla att hålla honom isolerad på annan ort

Leo gick i mål 1:29 efter Kläbo och Calle 6:16 efter Kläbo. Om Calle hade Vallaproblem måste väl Leo också haft det. Innebär det då tex att Leo åkt i mål som 1:a utan Vallaproblem? (Alltså 1:29 snabbare) Om man då drar bort över 1.30 från Calles tid hade han ändå bara åkt i mål som 45:a istället för 56:a.

Halfvarsson = pinsammaste uttagningen någonsin.
Citera
2026-01-25, 20:01
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Calle är svag. Både vad avser självbild men även intelligens.
När det gäller att läsa lopp och anpassa sig är förmågan obefintlig.
Att han togs ut till Milano är ett skämt.
Även om han tar Osguld har han vatit värdelös i ca 98% av de lopp han ställt upp i.
Grabben behöver stöd och hjälp så hsn kan befrias från denna plåga. Både med ett avslut och planering för civil karriär sam dagliga psykologsessioner
Calle levererar OS formen är på topp 👍🤭🤦
Citera
2026-01-25, 23:20
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 358nm
Calle levererar OS formen är på topp 👍🤭🤦

Nej det gör han inte. Tyvärr går OS på hög höjd så vi kan ju gissa vad detta resulterar i. 6:16 efter är inte ens nationell b-klass. Jag tycker uppriktigt synd om Calle. Uppenbarligen så saknas ett socialt skyddsnät runt honom och vettiga rådgivare som kan guida honom över till ett stabilt civilt liv efter idrottskarriären. Jag hoppas verkligen han får hjälp och stöd för idag var det uppenbart att han inte mådde bra och då menar jag inte fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in