Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Märkligt hem, stort och opersonligt, man tror att när som helst ska den där lille killen ur The Shining köra igenom bilderna i sin trampbil. Det finns en massa inredningsmagasin med namn såsom "Gård &Torp", "Gods & Gårdar", "Lantliv", "Leva & Bo" och "Land" som kunnat vara inspiration men det där ser mer ut som du köpt ett halvmodernt församlingshem. Du behöver nåt på golven (slipa den, lägga ut mattor), vrida soffan så man inte möts av dess rygg eller sida utan att den blir mer inbjudande för umgänge (nu är den väl varken vriden åt kaminen eller teven utan bara skevt), byta belysningen (takbelysning är för dammsugning, sprid den), få upp nåt personligt på väggarna. Vilken stil är det du önskar?
Haha the shining, jag förstår vad du menar! "Mellanrummet" som är typ en bred fönsterrik korridor från v-rummet till matsalen har jag inte ens försökt möblera än, så det ser väl lite tomt ut. Tyvärr just lite för smalt för ett lagom stort biljardbord.
Well, gården har byggts i etapper och gissar att den här vardagsrumsdelen börjar ha 100 år på nacken nu iaf. Byggnaderna har använts till lite olika verksamheter och boenden genom åren så det bidrar väl till den lite fragmenterade känslan, och gör det svårmöblerat förstås :P
Takbelysningen är nästan det enda jag är riktigt nöjd med, de dimbara ljuskronorna är här för att stanna! Men lite fler ljuskällor här och där hade säkert lyft rummet.
Jag vill nog göra mig av med soffa, tvbänk, fåtöljer, de flesta möbler egentligen för som sagt är de bara gammalt rat som ställts in i väntan på något bättre. Det som hindrat mig är att jag helt enkelt inte vet vilka möbler jag ska köpa för jag inte fått till ens en grundtanke på hur jag kan placera nya möbler i rummet för att få det sjysst.