• 1
  • 2
2006-08-11, 11:23
Medlem
Hej,jag r beroende av treo comp pga smrtor och ska ka till Thailand Phuket om ett par veckor,r det ngon som vet om man kan kpe dom dr receptfritt och vad de har fr namn ?
Citera
2006-08-11, 15:15
Medlem
Ciao

De verksamma mnen i Treo Comp r ju Acetylsalicylsyra 500 mg, koffein 50 mg, kodeinfosfathemihydrat 30 mg.

Just de mnena tror jag bara Treo Comp har och sljs bara i Sverige.

Men det finns skert liknande.
Citera
2006-08-11, 15:29
Medlem
Avva66s avatar
Samt Kodein. Kan du inte ta med dej tabletterna p resan d, eller har du inget recept?
Citera
2006-08-11, 16:17
Medlem
Tramadol r receptfritt i Thailand, liksom Valium och Xanor, s jag skulle tro att du ltt kan f tag i ngot motsvarande Treo Comp (men jag kan inte lova). G in p ett apotek och frga efter "codeine" bara, det kan hnda att du fr testa ngra olika apotek fr det verkar vara lite olika regler p olika stllen (tminstone i Krabi dr jag var). Men om du inte fr tag i kodein kan du ju alltid kpa Valium fr att dmpa abstinensen. Smrtlindrande kan du iaf helt klart f tag i (tramadol t ex, som sagt).

Och Treo Comp finns fr vrigt inte bara i Sverige, det finns sjlvklart ven i andra lnder (t ex Spanien) men d under annat namn.
Citera
2006-08-11, 18:00
Medlem
Ciao

r inte riktigt sker p det du sger, att de just har de
verksamma mnena som finns i Treo Comp.

Det brukar vara ngot som saknas, exempelvis koffein.
Citera
2006-08-11, 20:22
Medlem
Avva66s avatar
I det hr fallat r det vl kodeinet som beroendet grundar sej p, s allt med kodein borde funka. Eller?
Citera
2006-08-12, 11:32
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
I det hr fallat r det vl kodeinet som beroendet grundar sej p, s allt med kodein borde funka. Eller?

Ja det r ju det som du blir beroende av. Kodein r en opiat.
S r du inte super svag fr kaffe, s ja
Citera
2006-08-12, 12:23
Medlem
smrtpatients avatar
Sen r det nog inte direkt ngra problem att f tag p koffein i indien
Citera
2006-08-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Tramadol r receptfritt i Thailand, liksom Valium och Xanor
Nja det stmmer inte riktigt, dessa preparat r receptbelagda men man kan kpa det nd p vissa apotek utan recept. P de flesta turiststllen kan man f tag p de mesta utan recept men det kan bli problem om polisen kommer p en med piller i fickan.
Citera
2006-08-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Sen r det nog inte direkt ngra problem att f tag p koffein i indien

Visst r det s fr vissa, men om man man har ett Treo Comp beroende som har strkt sig ver flera r s kan jag sga att det inte blir samma "effekt"

Svarade bara p frgan.
Citera
2006-08-12, 15:17
Medlem
Kowalskis avatar
Nr jag var nere i Bangkok fr nt r sen var det inga problem att f tag p grejer, finns mnga apotek, inte alla sljer. Bara g p nsta.
Min erfarenhet r att dem med lappar "no diet pills" p drren inte grna sljer annat roligt heller.

Jag flyger ofta med tramadol i bagaget, aldrig vart ngra problem. Det r ju 'medicin'
Citera
2006-08-12, 15:49
Medlem
smrtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Kraft
Visst r det s fr vissa, men om man man har ett Treo Comp beroende som har strkt sig ver flera r s kan jag sga att det inte blir samma "effekt"

Svarade bara p frgan.

Jo okej, men bara att langa en kopp kaffe till liksom. Men du har rtt du svarade faktiskt p frgan. Men det var ganska ovesntligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in