• 6
  • 7
2024-03-21, 18:29
Medlem
PerversPolitikers avatar
Inget ont som inte har något gott med sig.
Citera
2024-03-21, 18:32
Medlem
Mad monks avatar
Dom är inte rädda för gängen det är ett patetiskt försök att få sympati. De är förresten ett gäng själva eller rättare sagt en klan.
Citera
2024-03-25, 21:48
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vilken nationalitet har du?
Svensk sen 67 år tillbaka.
Citera
2024-12-07, 10:06
Medlem
Ördögs avatar
Nu uppmärksammar även SVT hur romerna flyr från gängvåldet i Svärje till tryggheten i finska Hyvinge.

Inblick: Finska romers väg till trygghet
https://www.svtplay.se/video/jp5VMpo...-till-trygghet
https://tv.apple.com/se/episode/fins...560rfpk88o62gs
Senast redigerad av Ördög 2024-12-07 kl. 10:10.
Citera
2024-12-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Misstänker snarare att blattarnas kriminalitet har överskuggat zigenarnas egen, då blattarna har större våldskapital och det innebär större risk för zigenarna. Då är det enklare att ta sig till lugnare marker som i Finland där det finns färre blattar och de kan invadera affärer och snatta.

Ja, zigenarna sysslar princip med samma sak som mena, fast på sin höjd använder de en kniv.
Zigenare tar också hårdare på dödsfall än araber eller ja zigenare sörjer väl främst medan araberna ska hämnas, så det gör väl med att de hellre kastar in handduken och flyttar, samt låter de andra få fortsätta att göra sin business själva och fortsätta mörda och hämnas varandra.
Citera
2024-12-07, 13:54
Medlem
-GGs avatar
Man inser då hur våldsamma och kriminella araber och negrer är - när en så kulturkriminell grupp som zigenare är rädda eller inte längre "lika säkert" kan utöva sin egen brottslighet, utan måste fly till Finland.

Men visst, Sverige har trots allt begränsat med brottsvinster och de med störst våldskapital kommer att ta flest andelar i den undre världen. Där har zigenare aldrig utmärkt sig genom våld.

Hela situationen är ju på sitt eget sätt helt absurd.

Vilket oändligt antal med skräpfolk som huserar här. En tävlan i antisocialt beteende, typ.
Citera
2024-12-07, 14:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Invandrarna tar Zigenarnas brott.
Lol, min första tanke också. Först staten, sedan gänget. Inte mycket plats att verka på sedan.
Citera
2025-05-12, 22:44
Medlem
Tragiskt att Romer måste fly Sverige bara för att Zoomailer och Menaiter sabbar vårat land!

Ner med Islam!
Citera
2025-05-17, 17:31
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
https://svenska.yle.fi/a/7-10053051

Tråkig utveckling, Finland föredras av zigenare framför Sverige.

Hur kan vi motverka denna utveckling att zigenare flyr Sverige?
Vad kan vi lära oss av Finland för att attrahera dessa invandrare att återvända till Sverige?

Jag gjorde själv ett kort referat av den finskspråkiga Yle-artikeln för en annan, nu papperskorgad tråd - den hade rubriken Har finska romer/zigenare mer problem än andra. Jag producerade texten den 24 januari 2024, innan Svenska Yle hann publicera sin egen version. Men jag har fortfarande kvar min egen text, och kan lägga in den här, som komplement.

Senast redigerad av Ördög 2025-05-17 kl. 17:39.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in