2024-03-17, 13:58
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Varför är svenskar så segregerade som invandrargrupp utomlands?

Det är dom inte.

Trodde du var avstängd i vanlig ordning.

Men , vad är problemt att skötsamma svenskar håller ihop om dom bor utomlands.

Du fattar ju själv att det är, så att säga lite annorlunda med MENA folk i Sverige

Pucko
Citera
2024-03-17, 14:00
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Samtliga svar hittills är olika varianter av "MEN SVENSKAR GÅR INTE PÅ BIDRAG OCH BEGÅR INTE BROTT!!!"

Vilket är en coping mechanism. Ni skäms över ert folk och greppar efter halmstrån för att försvara deras heder. Men tråden handlar INTE om brottslighet eller bidragsberoende, utan om INTEGRATION, så håll er till ämnet, för helvete
Citera
2024-03-17, 14:00
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Nu säger du emot dig själv. Är det invandrarnas kultur du hatar, att de "går på bidrag" eller är det helt enkelt så att alla som inte är vita ska ut?

Du glömde att säga att jag är en incel?
Vad var det jag skrev och varför svara du inte på det istället?
Är det omöjligt för en invadringspositiv vänstertönt att följa en normal samtals struktur utan att genast behöva försvara sig med; -rasist!, -Incel! och så vidare eftersom den svenska invandringen inte går att försvara med argument?
När fick du själv knulla senast för övrigt?
Citera
2024-03-17, 14:01
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Samtliga svar hittills är olika varianter av "MEN SVENSKAR GÅR INTE PÅ BIDRAG OCH BEGÅR INTE BROTT!!!"

Vilket är en coping mechanism. Ni skäms över ert folk och greppar efter halmstrån för att försvara deras heder. Men tråden handlar INTE om brottslighet eller bidragsberoende, utan om INTEGRATION, så håll er till ämnet, för helvete
Integration behövs inte om man bidrar eller åt minstone sköter sig själv är det svårt att fatta?
Tror du vi kräver "integration" av våra tyska och holländska grannar här i Sverige?
Tror du att de går på socialbidrag och begår brott?
Senast redigerad av Kiddieoxo 2024-03-17 kl. 14:05.
Citera
2024-03-17, 14:02
Medlem
1. Svenskarna köper sina boenden och betalar sitt uppehälle.
Stör inte spanjorerna, hatar inte spanjorerna.
(ursvenskarna, hur "svensk-araberna gör är en annan fråga)

Citat:
?
Citera
2024-03-17, 14:05
Medlem
Duvlorts avatar
Vilka svenskar åsyftas när vi talar om spanska solkusten? De som spanska polisen varnar för runt Marbella? Los Suecos?
Citera
2024-03-17, 14:05
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
1. Svenskarna köper sina boenden och betalar sitt uppehälle.
Stör inte spanjorerna, hatar inte spanjorerna.
(ursvenskarna, hur "svensk-araberna gör är en annan fråga)

Men hur tröga är ni? Jag fattar att ni ryggdunkar er själva över att era pensionärer inte är gängkriminella, men det är inte ämnet! Frågan är varför svenskar är så oerhört isolationistiska.
Citera
2024-03-17, 14:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Men hur tröga är ni? Jag fattar att ni ryggdunkar er själva över att era pensionärer inte är gängkriminella, men det är inte ämnet! Frågan är varför svenskar är så oerhört isolationistiska.

Titta på Malin Mendel, hon bor och lever i Indien. Ser ut som en svensk med har en indisk livsstil.
Svenskar har nog lättare än många andra att anpassa sig till det nya landet, vi flyttar ju frivilligt.
Citera
2024-03-17, 14:10
Medlem
Många här som inte verkar förstå frågeställningen. Svenskar som invandrare är i regel ingen belastning på samhället, men det har heller inte TS påstått.

Svenskar är inte ett socialt folk, och därför tror jag inte heller vi i regel har något egentligt driv till att integreras rent socialt i ett nytt samhälle.
Citera
2024-03-17, 14:13
Medlem
Storstark68s avatar
De enda s.k svenskar som är avskydda utomlands är arabslödder som letar nya drogmarknader, även om Turkiet är ett undantag där de gärna tar emot kriminellt avträde från Sverige. Hoppas att betydligt fler araber och afrikaner flyr från vårt land för alltid. De kommer ändå inte stå ut här med svenskarnas totala förakt och avsky för dessa ruttna parasiter.
Citera
2024-03-17, 14:15
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Du har fortfarande inte bevisat att det är ett problem och det är därför din värdelösa tråd inte blev som du ville.
Citera
2024-03-17, 14:15
Medlem
Citat:

Ni?

Vilka utesluter brushor som umgås med svennar då? och kallar personen "försvenskad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in