2024-03-16, 11:42
Medlem
Tidigare i tråden kan man läsa att grannar hört högljudda bråk och slagsmål under natten. Är det ingen utav dessa som valt att ringa till polisen direkt?

Allt man kan läsa hittills är att polisen var på plats på eftermiddagen (runt 14:00) och på SVT står det:

”Vi larmades om en avliden person och när vi kommer dit finns det tecken på att ett brott har skett. Mannen grips i anslutning till platsen i närtid efter att vi kommit på plats, säger Mats Öhman, presstalesperson vid polisen.”

Fruktansvärt isåfall om folk valt att blunda för det dom hört, och att dom eventuellt hade kunnat rädda ett liv genom ett enkelt samtal.
Citera
2024-03-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savaer
Tidigare i tråden kan man läsa att grannar hört högljudda bråk och slagsmål under natten. Är det ingen utav dessa som valt att ringa till polisen direkt?

Allt man kan läsa hittills är att polisen var på plats på eftermiddagen (runt 14:00) och på SVT står det:

”Vi larmades om en avliden person och när vi kommer dit finns det tecken på att ett brott har skett. Mannen grips i anslutning till platsen i närtid efter att vi kommit på plats, säger Mats Öhman, presstalesperson vid polisen.”

Fruktansvärt isåfall om folk valt att blunda för det dom hört, och att dom eventuellt hade kunnat rädda ett liv genom ett enkelt samtal.

Fast samtidigt om du har riktiga psykfall boendes som grannar så kanske du inte vill ha personen efter dig. Jag skulle ringa men finns ju stor risk att det alltid jävlas där och att det aldrig händer något när polisen varit på besök.

Styckmördare o annat patrask bryr sig knappast om att det är olagligt och du vill inte hamna på bestens radar. Detta är ett systemfel som måste åtgärdas.
Citera
2024-03-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vem är DS?

David Sjöbl0m som är ändå värre och verkar ha många liv på sitt samvete.
Citera
2024-03-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Fast samtidigt om du har riktiga psykfall boendes som grannar så kanske du inte vill ha personen efter dig. Jag skulle ringa men finns ju stor risk att det alltid jävlas där och att det aldrig händer något när polisen varit på besök.

Styckmördare o annat patrask bryr sig knappast om att det är olagligt och du vill inte hamna på bestens radar. Detta är ett systemfel som måste åtgärdas.

Jo absolut, förstår hur du menar.
Men i detta fall, som jag förstod det så var det inte deras lägenhet utan en förälders (var eventuellt där som kattvakt) sen kan man väl även ringa anonymt om man så vill.
Citera
2024-03-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon

Men jag förstår och jag håller med i det du säger. Många avstår pga rädsla och det är fruktansvärt hur många liv som hade kunnat räddats om det inte vore för det.
Citera
2024-03-16, 11:59
Medlem
Branden i november som VP nyligen åtalats för:

https://www.borlangetidning.se/2024-...ce=sharebutton
Citera
2024-03-16, 12:04
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizznizz
Branden i november som VP nyligen åtalats för:

https://www.borlangetidning.se/2024-...ce=sharebutton

Ja vad man se på Ig led hon av psykisk ohälsa och ett stormigt förhållande på det
Citera
2024-03-17, 00:28
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Grovt våldsbrott i Borlänge (2024-03-15)

Ny rubrik: 40-årig kvinna mördad i Borlänge (2024-03-15)

/Mod
Citera
2024-03-17, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Ja vad man se på Ig led hon av psykisk ohälsa och ett stormigt förhållande på det

Jag kände henne sedan hon var en välfungerande person med jobb och relativt ordnad vardag. Vi hördes sist för några dagar sedan. Allt gick utför runt 2019-2020 när hon blev uppsagd ifrån sitt arbete och hennes mamma gick bort, missbruk eskalerade och blev dagligen och hon blev tillsammans med män som behandlade henne illa och slog henne. Tragiskt.
Senast redigerad av Butterfeather 2024-03-17 kl. 08:01.
Citera
2024-03-17, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfeather
Jag kände henne sedan hon var en välfungerande person med jobb och relativt ordnad vardag. Vi hördes sist för några dagar sedan. Allt gick utför runt 2019-2020 när hon blev uppsagd ifrån sitt arbete och hennes mamma gick bort, missbruk eskalerade och blev dagligen och hon blev tillsammans med män som behandlade henne illa och slog henne. Tragiskt.

Var jobbade hon tidigare?
Citera
2024-03-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Var jobbade hon tidigare?

På psykavdelning.
Citera
2024-03-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfeather
På psykavdelning.

Träffades de där? Låter som han hör hemma där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in