2024-08-26, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hittade denna artikel från 2011 när jag googlade honom:
"En av dem är trebarnspappan och hantverkaren Fredrick Broberg, 38. Han är dömd för en tortyrliknande misshandel av en kvinna som spikades upp på en vägg."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jalp-att-rymma

Vilken psykopat!
Hur många månader/år kan det ta till nästa tjej misshandlas/mördas av honom tro?

Nästa gång är han säkert mer noggrann i sitt utförande.
Såna personer brukar väl lära sig av sina misstag och bli bättre nästa gång till nästa offer, nästa gång är offret anmält av Missing People.
Man brukar vilja ha ett offer med lite jämna mellanrum, iaf om gärningsmannen är seriemördartypen.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-08-26 kl. 13:51.
Citera
2024-08-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfeather
GMs syster Linda som är förskolelärare i förhör. ”Jag har sagt att inte ens om Veronica brann skulle jag kissa på henne”. Hela familjen verkar störd.
Fin förskolelärare. Någon som ringt hennes jobb och kollegor och talat om vilket svin de jobbar med?
Citera
2024-08-26, 15:50
Medlem
Hur många syskon hat sviney, två av dem är ju lika sjuka som han själv? Antar även de har ett gäng med avkommor, de brukar vara bra på att föröka sig.. och så kan vi räkna med nya mördare om sisådär 20 år. Tvångsserilisering borde återupptas.
Citera
2024-08-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mebben
Nej., tyvärr. Finns inget intresse för en kvinna ihjälslagen av sin nuvarande eller fd. man. 50 sidor efter en random förortsskjutning, där både GM och BO är skyldiga till både det ena och det andra, ofta grovt våld och mord de själva. Men en tråd som denna, där en kvinna blir ihjälslagen av sin man. Inte särskilt stort intresse bland flashbackarna. Blir inte så många sidor, frågan är död på flashen. "Inte intressant" så fort det inte var en bla**e som dödade en svensk kvinna. Denna tråd är nu död och inget mer intressant kommer komma fram här, tyvärr.
Du fortsätter ljuga ser jag. Mordet på lotta hade en tråd på 1100 sidor, men den frågan svarade su aldrig på ser jag. Pajas. Men man har liksom fullt upp med tanke på all skit ni importerat, försvinner i bruset.
Senast redigerad av sweintoo 2024-08-26 kl. 15:56.
Citera
2024-08-26, 16:09
Medlem
2023-01-01s avatar
Fan vad sjukt ändå om jag vaknade en morgon och så hade min flört tagit livet av sig. Hoppas han får rejält med ersättning för detta, han kan väl knappast gå tillbaka till firman.
Citera
2024-09-28, 20:03
Medlem
Idioten blev frikänd från mordanklagelserna.....
Citera
2024-10-11, 23:15
Medlem
Ingen som sitter på FUP och vill ladda upp? Länken är död längre bak!
Citera
2024-11-04, 12:58
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Ganska rimligt ändå eller? Han var uppenbarligen oskyldig.

Eller så var bevisbördan så svag att det inte gick att utesluta att hon ”gjort” det själv?
Börjar kännas märkligt när just missbrukare avlider? Att fallen läggs ner?
Citera
2025-03-14, 11:31
Medlem
diseuses avatar
SvD (Man döms för sambos död – hovrätten ändrar dom):
Citat:
En 53-årig man som stod åtalad misstänkt för att ha mördat en kvinna i Borlänge döms nu av Svea hovrätt till fyra års fängelse för grov misshandel och grovt vållande till annans död.

I tingsrätten friades mannen helt.
Citera
2025-03-14, 12:04
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Fyfan så bra 👍
Citera
2025-03-14, 13:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Hur vet man att det inte var intaget av alkohol och sömntabletter som var dödsorsaken? Varje år avlider åtskilliga hundratals personer av läkemedels- och narkotikaförgiftningar, år 2022 var det exempelvis 860 dödsfall och hela 43 procent utgjordes av olycksfallsförgiftningar eller överdoser. Alkoholen och sömntabletterna i det aktuella fallet har väl intagits frivilligt och för egen hand?

"Rättsläkarens rapport visade att Ver*nica utsatts för åtstramande våld mot halsen. Det, tillsammans med alkohol och sömntabletter som man fann i Ver*nicas blod, tros ha varit dödsorsaken"

"Svea hovrätt anser att 54-åringen genom att misshandla Ver*nica och genom våldet mot hennes hals ”av oaktsamhet orsakat hennes död.” Hovrätten menar även, till skillnad mot tingsrätten, att det faktiskt är ställt utom allt rimligt tvivel att Ver*nica inte skulle ha avlidit den natten om det inte varit för våldet hon utsattes för"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ald-mot-halsen
Citera
2025-03-14, 13:47
Medlem
Fattar inte varför journalister fortfarande skriver fel på utom rimligt tvivel. Det ska inte vara med ett ALLT i den meningen:
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

"Svea hovrätt anser att 54-åringen genom att misshandla Ver*nica och genom våldet mot hennes hals ”av oaktsamhet orsakat hennes död.” Hovrätten menar även, till skillnad mot tingsrätten, att det faktiskt är ställt utom allt rimligt tvivel att Ver*nica inte skulle ha avlidit den natten om det inte varit för våldet hon utsattes för"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ald-mot-halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in