Citat:
Känns att Sonja tänker på detta som ett seriöst försök att hitta en relation och hon har en stark personlighet som är intressant att följa. Inte som Bingo-Julia som helt uppenbart bara ville bli känd och första bacheloretten Frida minns jag inget om så hon var nog för intetsägande.
Jag tror också att Sonja är uppriktigt intresserad av att hitta en livspartner. Hittills har hon i alla fall inte verkat vara ute efter att boosta någon influencer-karriär med en massa betalda samarbeten (åtminstone inte på Instagram), men de kanske är förhindrade av kontrakt att göra det innan hela säsongen är sänd?
Citat:
Samtidigt säger ju Sonja att hon inte vill ha för mycket djup. Hon hade ju den diskussionen med Joar och något även Emil kunde känna igen sig vid. Att Sonja uppfattade de som för ”korrekta” (tror det var ordet) samt lite tråkiga. Så tror inte Sonja vill ha en alltför djup person
Trots den något konstlade ytan gillar jag hennes personlighet: Hon verkar genuin, vettig, rolig, positiv och har ”skinn på näsan”. Av vad jag har kunnat luska reda på om hennes bakgrund (ffa barndom och tonår) har hon tusen skäl att avsky både sin mor och okända män (särskilt i grupp), så hur hon kan vara så sprudlande som hon är och varför hon utsätter sig för att vara med i Bachelorette är en gåta. Där menar jag att hon kanske söker någon ”djup” person att bearbeta/dela med sig av sina erfarenheter till. Om det sedan räcker att den personen är en god lyssnare eller behöver ha egna, liknande erfarenheter är svårt att säga. Den som får henne behöver nog räkna med att hantera ett ganska tungt bagage. Reaktionen på Oscars tounge-rape hade varit adekvat från vemsomhelst, men det var extra olyckligt att det drabbade just Sonja. Så jävla svinigt gjort av honom. Att han sedan dessutom inte bara lägger sig platt, pudlar och förbehållslöst ber om ursäkt utan gör det med tillägget ”om du tog illa upp”, antyder att han egentligen tycker att det var hennes reaktion som gjorde att det inte var ok.