2024-05-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Känns att Sonja tänker på detta som ett seriöst försök att hitta en relation och hon har en stark personlighet som är intressant att följa. Inte som Bingo-Julia som helt uppenbart bara ville bli känd och första bacheloretten Frida minns jag inget om så hon var nog för intetsägande.

Jag tror också att Sonja är uppriktigt intresserad av att hitta en livspartner. Hittills har hon i alla fall inte verkat vara ute efter att boosta någon influencer-karriär med en massa betalda samarbeten (åtminstone inte på Instagram), men de kanske är förhindrade av kontrakt att göra det innan hela säsongen är sänd?

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Samtidigt säger ju Sonja att hon inte vill ha för mycket djup. Hon hade ju den diskussionen med Joar och något även Emil kunde känna igen sig vid. Att Sonja uppfattade de som för ”korrekta” (tror det var ordet) samt lite tråkiga. Så tror inte Sonja vill ha en alltför djup person

Trots den något konstlade ytan gillar jag hennes personlighet: Hon verkar genuin, vettig, rolig, positiv och har ”skinn på näsan”. Av vad jag har kunnat luska reda på om hennes bakgrund (ffa barndom och tonår) har hon tusen skäl att avsky både sin mor och okända män (särskilt i grupp), så hur hon kan vara så sprudlande som hon är och varför hon utsätter sig för att vara med i Bachelorette är en gåta. Där menar jag att hon kanske söker någon ”djup” person att bearbeta/dela med sig av sina erfarenheter till. Om det sedan räcker att den personen är en god lyssnare eller behöver ha egna, liknande erfarenheter är svårt att säga. Den som får henne behöver nog räkna med att hantera ett ganska tungt bagage. Reaktionen på Oscars tounge-rape hade varit adekvat från vemsomhelst, men det var extra olyckligt att det drabbade just Sonja. Så jävla svinigt gjort av honom. Att han sedan dessutom inte bara lägger sig platt, pudlar och förbehållslöst ber om ursäkt utan gör det med tillägget ”om du tog illa upp”, antyder att han egentligen tycker att det var hennes reaktion som gjorde att det inte var ok.
Citera
2024-05-18, 23:12
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Jag tror också att Sonja är uppriktigt intresserad av att hitta en livspartner. Hittills har hon i alla fall inte verkat vara ute efter att boosta någon influencer-karriär med en massa betalda samarbeten (åtminstone inte på Instagram), men de kanske är förhindrade av kontrakt att göra det innan hela säsongen är sänd?

Trots den något konstlade ytan gillar jag hennes personlighet: Hon verkar genuin, vettig, rolig, positiv och har ”skinn på näsan”. Av vad jag har kunnat luska reda på om hennes bakgrund (ffa barndom och tonår) har hon tusen skäl att avsky både sin mor och okända män (särskilt i grupp), så hur hon kan vara så sprudlande som hon är och varför hon utsätter sig för att vara med i Bachelorette är en gåta. Där menar jag att hon kanske söker någon ”djup” person att bearbeta/dela med sig av sina erfarenheter till. Om det sedan räcker att den personen är en god lyssnare eller behöver ha egna, liknande erfarenheter är svårt att säga. Den som får henne behöver nog räkna med att hantera ett ganska tungt bagage. Reaktionen på Oscars tounge-rape hade varit adekvat från vemsomhelst, men det var extra olyckligt att det drabbade just Sonja. Så jävla svinigt gjort av honom. Att han sedan dessutom inte bara lägger sig platt, pudlar och förbehållslöst ber om ursäkt utan gör det med tillägget ”om du tog illa upp”, antyder att han egentligen tycker att det var hennes reaktion som gjorde att det inte var ok.

Vad har mamman gjort?
Citera
2024-05-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad har mamman gjort?

Allmän försummelse som bidragit till en otrygg uppväxt.
Att bli ensamstående mamma till tre barn med (minst) två frånvarande fäder vid 23 underlättar inte tillvaron, så det är i viss mån förståeligt att Sonjas mamma inte haft så mycket tid med barnen. Hon tvingades bl.a. ha tre jobb för att försörja dem och det kanske hon inte kan lastas för. Men att vara ute (eller hemma) och supa och dra med okända karlar till deras gemensamma hem eller bara komma hem onykter så att dottern får ta hand om dig samtidigt som det inte finns mat eller rena kläder hemma, det är mer svårsmält.
Hon och Sonja verkar dock ha mycket god kontakt numera och Sonja uttrycker stor beundran för sin mor, men få hade nog höjt på ögonbrynen om det hade varit tvärtom.
Citera
2024-05-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är hon skön annars? Hon kallar allting för en ”vibe” och använder hennes händer som om hon dirigerar orkester när hon talar. Hon försöker för mycket, hon försöker vara så ”seriös” och djup men det blir bara platt och genomskinligt. Sen så kollar hon läskigt stirrande med sin blick när någon pratar med henne. På detta vill hon hela tiden förtydliga för tittarna att hon är ”social” och älskar att vara med människor. Okej? Vem gillar inte det? Hon är en översittare som tror/vill att männen är dagisbarn.
Ja exakt. Lite som ett utvecklingssamtal, med frågor som hon inte är ett piss intresserad att få svar på.
Citera
2024-05-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vilken bra reklam Alexander gjorde för sig själv då, tror killen på riktigt att han är en bättre och mer speciell person för att han är tät? Jättesexigt med en tom person som behöver marknadsföra sig själv med prylar och antyda att han kan ge Sonja ett liv med resor och upplevelser, har han och Dubai samma reklambyrå eller.
Han var åtminstone extra tydlig med sin tomhet.
Citera
2024-05-19, 13:07
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Av vad jag snappade upp på deras dejt så verkar han inte ha delad vårdnad. Lät som att Tayloor sa nånting om det också när dom två bråkade, att Daniel skulle vara en dålig förälder för att han inte är närvarande i sitt barns liv.

Tror han är rätt nyseparerad från barnets mamma och han har bilder tillsammans med barnet på sina sociala medier. Varför skulle man försvinna från ett barn man träffat varje dag fram till för typ ett år sen när dom separerade? Jag tror han är närvarande i barnets liv.

Jag lägger inte mycket vikt i saker som Tayloor sagt. Han kritiserade säkert beslutet att åka till Mexico i X antal veckor för att dejta i tv när man har barn hemma. Personer utan barn är alltid dom bästa föräldrarna!
Citera
2024-05-19, 15:07
Medlem
fonders avatar
Är det inte märkligt att Sonja inte följer sin mor på Instagram? Vad kan det bero på?
Citera
2024-05-19, 20:43
Avslutad
Sonja är speciell. När killarna är seriösa vill hon att de ska vara roliga och när de är roliga så vill hon att de ska visa seriositet och ett ”djup”.
Citera
2024-05-19, 22:04
Avslutad
Måste vara bland den sämsta säsongen av Bachelorette/Bachelor? Majoriteten av killarna är ju rena bottenskrapet, hälften har hoppat av självmant.
Citera
2024-05-19, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Måste vara bland den sämsta säsongen av Bachelorette/Bachelor? Majoriteten av killarna är ju rena bottenskrapet, hälften har hoppat av självmant.

Hälften var väl en överdrift. En stor överdrift.
Citera
2024-05-20, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hälften var väl en överdrift. En stor överdrift.
Jag får det till 4. Sandor, Henrik, Alfred, Joel. Tayloor räknas inte för han skulle ändå skickas ut.
Citera
2024-05-20, 00:34
Avslutad
Helt hysteriskt hur William ser ut att vilja mörda när någon säger att något har gått bra på deras dejt och sen ser ut som ett barn i en godisbutik så fort de säger att något har gått dåligt eller någon inte har fått en ros.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in