2024-04-10, 15:44
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag kan hlla med om att det r skmskudde ver mnga av killarna, som mentalt ligger p tonringars niv i utvecklingen.
Anton Myhrvald r 34 r och beter sig som en 14-ring.
Han mste fastnat i utvecklingen, som skejtare?
Lever han p detta f ?
Sen r det skmskudde ven ver de andra 30-ringarna som beter sig som komplexfyllda tonringar t ex William, Mathias och Emil.
Ovanp det har vi ngra spnniga, oskra araber kvar, ocks med tonrspojksmssigt alfabehov.

Jag kan tnka mig att det inte r s roligt att dras med dessa upprknade.

Men vad fan, sen har vi Joar, t ex.
Vad gr han ens dr?
Han ska ju ha en Peace-and-love-festivalen tjej.
En flummig tjej som sysslar med yoga, kristaller, alternativmedicin och tantra.

Inte sjutton tror jag att influencer Sonja som arbetar som sljare r riktigt hans stuk?

Han ser hippie ut och brukar vl umgs med skogstroll (ger mig fan p att han springer p rejv som 32-ring ocks och det kan jag ju iofs hlla med om, att det r medellderskomplexigt).
Hursom har han definitivt en mycket bttre mnniskosyn n sjlvupptagne bgen Edvin.
Edvin r en sn som ska stta sig p alla andra. "Jag r bg! Jag r mycket bttre n alla andra! Jag har rtt att stta mig p alla andra och gra vad jag vill, fr jag r bg."

Sen har vi ngra till mogna killar frutom Joar.
Okej, om hon tillrtravisar killarna i smbarnsgnget, men hon behver inte ge sig p guldklimparna som beter sig mer moget n bde henne sjlv och bg-divan.

Jag tycker hon gjorde rtt som tillrttavisade Joar. Man mste kunna gra det i ett frhllande, rtta varandra, om man ska leva med en person, man kan inte bara mjka med. S det r viktigt att hitta en partner som klarar av att kompromissa och frndras och att man sjlv r likadan.

Det r aldrig rtt att trycka ner andra fr att sjlv framst som bttre, som Joar gjorde.

Jag gillar Sonja, att hon kan det, sga ifrn.
Citera
2024-04-10, 18:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tycker hon gjorde rtt som tillrttavisade Joar. Man mste kunna gra det i ett frhllande, rtta varandra, om man ska leva med en person, man kan inte bara mjka med. S det r viktigt att hitta en partner som klarar av att kompromissa och frndras och att man sjlv r likadan.

Det r aldrig rtt att trycka ner andra fr att sjlv framst som bttre, som Joar gjorde.

Tycker jag inte. Jag fr intryck av att hon nstan r lite korkad, som hakar upp sig p skitsaker, samtidigt som hon inte reflekterar ver att det r totalt osexigt att ha killar som krmar sig som dragqueens.
Och ovanp det reagerar hon inte ver hur de frnedras i TV av en slemmig bg som antastar dem.

Det finns mnga homosexuella som tar avstnd frn bgar som krmar sig med snt hr spektakel.

Men narrativet hos Tv 4 kommer vara att s fort killarna sger flasklock om detta, s kommer de versas av moralism om hur frdomsfulla de r.

Nu har jag inte sett det andra avsnittet eller Killarna avsljar allt fr den hr veckan n, s jag vet ju inte hur det utvecklar sig.

Edit: Och nd tillhr jag de i trden som var positivt instlld till Sonja, och tnkte att hon har skinn p nsan och kanske r skarp.
Men jag brjar tvivla lite nu.
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-10 kl. 18:40.
Citera
2024-04-10, 19:19
Medlem
Eftersnacken r ju nstan roligast att se nr alla "locker room talk" kommer fram, programledaren blir triggad och ska stta dit dom.
Senast redigerad av korvstofft 2024-04-10 kl. 19:37.
Citera
2024-04-10, 19:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Man undrar ju vad Joel tnkte nr han stack dit.

Var trans-showen kanske fr mycket fr cowboyen?

Egen tv-tid, samt att en stockholmsk yoga-tantra-tjej ska f upp gonen fr honom?
Det rder nd en del brudtorka fr folk i hans lder (samt yngre) idag.

Han har ju gjort reklam fr sig infr sommarens skogsrejv.
Det blir nog napp i sommar.

Men Sonja r vl inte hans kopp te?

Jag har ocks undrat hur han tnkt.
Men han kan ha varit headhuntad av Tv 4 ocks? De gr ju igenom dejtingsajterna vad jag frstr.
Citera
2024-04-10, 20:16
Medlem
dialektikers avatar
Trodde du menade Joar. Men du syftade p Joel, cowboyen.
Hursom, s har jag undrat hur Joar tnkt, d han har skt sig till Bachelorette.
Citera
2024-04-11, 01:55
Medlem
fonders avatar
S bra att tnten Mathias fick ka hem och s bra att intetsgande Joel ville detsamma.

Emil, hur stel kan en mnniska vara?

Sonja, mer PK kan en kvinna vl inte vara. Frst drag-queen, sedan flrt med Edvin och nu blev hon helt kr i att Emil hade nagellack.

S ondigt att de slngde in en influencer, gr programmet bara oserist.

Patrick verkar vara en lugn ung man, dessutom r han ngra r ldre n henne s hoppas att hon vljer honom.
Citera
2024-04-11, 08:52
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
S bra att tnten Mathias fick ka hem och s bra att intetsgande Joel ville detsamma.

Emil, hur stel kan en mnniska vara?

Sonja, mer PK kan en kvinna vl inte vara. Frst drag-queen, sedan flrt med Edvin och nu blev hon helt kr i att Emil hade nagellack.

S ondigt att de slngde in en influencer, gr programmet bara oserist.

Patrick verkar vara en lugn ung man, dessutom r han ngra r ldre n henne s hoppas att hon vljer honom.

Jag hller med om Sonja, hon r vldigt PK men om hon inte varit det s hade hon inte passat in i tv4:s modell fr deltagare och inte ftt vara med. Speciellt nu med fjolltnten som programledare.

Men jag tycker det r bra att hon biter ifrn ibland mot tntkillar som beter sig dligt p ett personligt plan. Men allt gr ut p att vara s PK som mjligt fr att fostra en ny generation in i det tnket.
Citera
2024-04-11, 10:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Fr inte deltagaren vlja etnicitet och religion? Och isf varfr r det blandade raser? Det ser jttekonstigt ut nr det r svenskar dr samtidigt som muslimer och andra grupper.
Visst finns det tjejer med daddy issues som gillar olika typer av kreatur men majoriteten r ju helt vanliga tjejer med frisk uppfostran som inte rr smuts.
S min bild r att 99.99% r antingen eller, ingen i verkligheten skulle ha sdan blandad uppstllning. Knns mer som propagandafrsk att ptvinga befolkningen men det hller aldrig mer. Existerar inga sdana lyckade par det krvs kraftig assimilation d och absolut ingen muslim
Man kan vara helt sker p att de noga valt ut en Bachelorette som kan tnka sig en afrikan eller arab som sitt slutval. Allt annat vore ju hemsk rasism!

Sen brjar jag undra om man inte gtt ett steg lngre i r. Att man ven valt ut killar som sagt sig vara bi/ha erfarenhet av bgeri/trans och liknande.

Sen kr man den stora tvisten: Man avsljar ytterligare en bachelorette i form av Edvin. Ytterligaren !0 nya killar kommer in, och alla tvingas de vlja mellan att ta emot en ros av Sonja eller av Edvin. Hjrntvtt/normalisering deluxe 🤮
Citera
2024-04-11, 10:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

Men snlla nn. Det var ju ett SKMT, som typ en roast. Googla roast s fr du se p betydligt elakare saker som sgs om andra. Det r en genre inom stand-upen.

Och vem "tillrttavisar" en anna vuxen mnniska?
Citera
2024-04-11, 10:55
Medlem
Den dr Edvin sg jag p nyhetsmorgon. Hade p sig ett halsband med en symbol som var vldigt lik pedofilsymbolen som visar att man gillar sm pojkar...
Citera
2024-04-11, 11:40
Medlem
1c9r5s avatar
Allts Emil.
Nej.
Blir fan rdd av hans gon och humr. Ser psyko ut.
Citera
2024-04-11, 11:44
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men snlla nn. Det var ju ett SKMT, som typ en roast. Googla roast s fr du se p betydligt elakare saker som sgs om andra. Det r en genre inom stand-upen.

Och vem "tillrttavisar" en anna vuxen mnniska?

Klart man speglar andra i en relation. Kalla det fr tillrttavisning om du vill, det r vl s du upplever det d... Edit: Och nu sg jag att jag sjlv skrivit det ordet men inte med samma vrdeladdning som du har med det ordet, har jag...

Bakom skmt finns ofta ett allvar. Hur som helst s speglar det hur han r/var och tnker/tnkte, annars hade han inte lagt upp det s.

Bra att vi har andra mnniskor som kan visa oss vra tillkortakommanden, det tycker nog de flesta.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-11 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in