Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 14:41
  #1
Medlem
Jag bor nära en urskog i Östergötland och tog idag en promenix i skogen. Skogen luktar unket och dovt varför få människor går där.

Jag såg nåt vitt i en buske i skogen och tog upp det, det visade sig vara en ask Fortalgesic 50mg, asken är väldigt sliten och blek och ser ut att ha legat där sen tidigt 10 tal. Substansen uppges vara Pentazocinhydroklorid.

Är detta något att spara på? Det är 8 tabletter kvar i kartan i asken. Googlade och fick upp att det är en avregistrerad opioid.
Citera
2024-03-15, 14:50
  #2
Medlem
WhatsYourNames avatar
Ta en och rapportera.
Citera
2024-03-15, 15:08
  #3
Medlem
Vilket är sista förbrukningsdatum?
Citera
2024-03-15, 17:31
  #4
Medlem
Citat:
It shares many of the side effects of other opioids like constipation, nausea, itching, drowsiness and respiratory depression, but unlike most other opioids it fairly frequently causes hallucinations, nightmares and delusions.


https://en.wikipedia.org/wiki/Pentazocine
Citera
2024-03-15, 22:56
  #5
Medlem
Tog alla 8 och kan nu säga att den här substansen ger desorientering, sinnesförvirring och eufori i en salig mix. Jämförbart med röd flugsvamp om någon testat det. Bruden tyckte jag betedde mig mycket märkligt under ruset, jag verkade förvirrad och helt borta. Tänk dig att du tagit dissociativa och är traddad samtidigt.

Någon frågade om utgångsdatum och som svar på det så står det på anvisningarna att dom gick ut 1998 och förskrevs år 1993.

Allt som allt så var Pentazocin en nyskapande upplevelse, även om medicinen själv inte är så ny. Fasen att man inte har fler av dessa..
__________________
Senast redigerad av DenStyrandeEliten 2024-03-15 kl. 22:58.
Citera
2024-03-17, 22:25
  #6
Medlem
Jadu du "får saker kastade efter dig" som är ren skit uppenbarligen. Nej fyfasen det där är ju nästintill skräp.

Mig kasta de 45 stycken Xanor efter och sa "jag tänker inte ta din jädra skit mer"!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback