• 1
  • 2
2024-03-15, 09:07
Medlem
Hej

Visste ej var jag skulle placera ämnet.

Nu förundras delar av den intellektuella eliten av att alkoholkonsumtionen minskar i Sverige.

Inte ens en reflektion om att folkutbytet kan vara en stor förklaring…

Ytterligare ett ”bevis ” på att våra skattefinansierade medborgare i stor utsträckning är samhällsfientliga/ nya tidens vänster.

Vad tänker ni?

Önskar er alla en fin dag
2024-03-15, 09:09
Medlem
Är det nån ny aktuell rapport du hänvisar till eller är detta nån teori du klämt ur dig medan du ilskeduschade?
2024-03-15, 09:13
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Är det nån ny aktuell rapport du hänvisar till eller är detta nån teori du klämt ur dig medan du ilskeduschade?

togs upp på tv4 ganska nyligen.
2024-03-15, 09:15
Det har ju tillkommit fler muslimer i landet som inte dricker, men unga dricker också mindre än tidigare generationer. Jag upplever att folk generellt är mer pålästa idag också om att alkohol är farligt. Det är inte direkt morotsjuice det handlar om.
2024-03-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
togs upp på tv4 ganska nyligen.
Sa de någon teori där? Jag fattar inte hur jag ska förhålla mig.

Exempelvis minns jag en artikel för några veckor sedan om hur unga är mer intresserade av fitness och träning än tidigare generationer. Vill minnas att det var nån passus om att de då höll sig borta från alkohol av den anledning. Och oroa er inte, det var två vita ariska ungdomar som intervjuades.
2024-03-15, 09:17
Bannlyst
Jag tänker att det är hårda tider!

Elpriser åt helvete, hög styrränta, den opåkallade våldtäkten av rektum sker fortsatt vid pumpen osv

Alkohol kan man vara utan och skippa om det måste prioriteras
2024-03-15, 09:22
Medlem
Man har kanske gått över till knark i stället?
2024-03-15, 09:24
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Sa de någon teori där? Jag fattar inte hur jag ska förhålla mig.

Exempelvis minns jag en artikel för några veckor sedan om hur unga är mer intresserade av fitness och träning än tidigare generationer. Vill minnas att det var nån passus om att de då höll sig borta från alkohol av den anledning. Och oroa er inte, det var två vita ariska ungdomar som intervjuades.

Vad jag minns så sa de att de beror på ekonomi, kanske var någon ytterligare faktor men inget jag la på minnet.
2024-03-15, 09:32
Medlem
Kanske importen från Tyskland och hembränning som ökat ??
2024-03-15, 09:35
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Man har kanske gått över till knark i stället?
precis det folk har gjort, men ingen vet hur mycket som går åt, vet folk som röker dagligen men inte tycker det är problematiskt, men dricker du två öl på kvällen är man ansedd som alkis, sen är 30% av befolkningen blattar som inte dricker, och unga i åldern 15-25 är det runt 55% blattar
2024-03-15, 09:48
Medlem
Alkoholkonsumtionen minskar men narkotikamissbruket ökar istället.
2024-03-15, 09:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsanalys
Vad tänker ni?
Alkoholkonsumtionen har gått upp och ned över tid, och det har hänt så mycket med samhället sista 10-15 åren och speciellt så för unga så det är svårt att säga vad något egentligen beror på.

Men bostadsbristen i sig själv kan ju vara en delförklaring. De flesta festar som hårdast mellan 18 och 25 eller däromkring. Detta sker samtidigt som man flyttar hemifrån. Men om denna flytt skjuts upp 1-2 år är det ju fullt möjligt att det kommer påverka hur mycket man dricker.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in