Hej,
Så jag tror att bilder i foruminlägg skulle gör allt så mycket bättre. Det är helt sjukt egentligen hur bildfientliga Flashbacks ägare är! Tänk bara på Facebooks bilder och filmer och hur stora dom är. Ni kan börja med att tillåta 1 bild per användare och månad och sen utöka mer och mer. Ni kan t.om. endast tillåta bilder uppladdade utanför Flashback forum t.om.. Fast bara det blir en möjlighet att ha bilder till inläggen så blir det bättre för hela Sverige tror jag.
Senast redigerad av Shadowk102 2024-03-14 kl. 02:11.
Anledning: Stavfel.
Hej,
Så jag tror att bilder i foruminlägg skulle gör allt så mycket bättre. Det är helt sjukt egentligen hur bildfientliga Flashbacks ägare är! Tänk bara på Facebooks bilder och filmer och hur stora dom är. Ni kan börja med att tillåta 1 bild per användare och månad och sen utöka mer och mer. Ni kan t.om. endast tillåta bilder uppladdade utanför Flashback forum t.om.. Fast bara det blir en möjlighet att ha bilder till inläggen så blir det bättre för hela Sverige tror jag.
Vill du ha bilder så häng på tiktok o facebook då.
Jag tycker det är skönt att det bara är text här.
Hej,
Nej, det skulle göra allt mycket sämre och kommer inte att inträffa.
Bilduppladdningssajter finns det massor av som man kan använda sig av och länka till. Men bilder direkt i forumet kommer inte att hända av flera skäl, bl.a: det är störande med bilder på ett diskussionsforum, det tar stor plats på servrar, det kräver större bandbredd och det skulle missbrukas för att misskreditera forumet.
Nej, Fy tusan! Så där ser ju resten av sociala medier ut. Folk kan inte hantera sådant på ett vettigt sätt och man hade bara laddat upp det värsta, hemskaste och mest uppseendeväckande man kan tänka sig.
Det skulle ta ca 3 minuter innan någon fientligt sinnad individ eller organisation hade börjat tanka upp barnporr, bilder på skyddsobjekt, lemlästade krigsoffer och fan och hans moster och det blir nog svårt att köra vidare forumet då.
Det är detta som är så fantastiskt med Flashback, simplicitet! Fy fan vad jobbigt det är med forum som tillåter användare att posta bilder, sällan till någon nytta heller då det inte för debatten framåt.
Av samma anledning gäller "gilla" knappen, lika tragisk utveckling och återigen är även där Flashback ett av de bättre forumen av just den anledningen.
Dessa funktioner har snarare en bakåtsträvande effekt när själva syftet är just diskussion.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2024-03-14 kl. 08:54.
Nej, nej, NEJ ! Det sista FB behöver är ett ständigt flöde av giffar, skämtbilder och liknande ā la twitter (dessutom tar sådant en massa plats på servrarna).