2022-01-07, 22:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneif
För skojs skull klickade jag på länken. Fastnade i en Cloudflare + Captcha. Efter att ha identifierat ett antal bilder med bussar (två captchor) hamnade jag slutligen på 404 Not Found

Så uppenbarligen fungerade inte det.

Tycker det är ett stort problem att man inte kan ladda upp- eller direktlänka bilder som man kan göra på nästa alla andra forum. Att kunna länka bild, film och social media gör forat mer levande.

Flashback känns som en gammal dinosaurie i jämförelse med de nya CMS-drakarna. Varför inte köpa in xenoForo och någon frontend som xenPorta?

Det är dags för flashback att utvecklas, anpassas till tiden. Annars risker vi att bli en utdöende parentes i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Det stora problemet ligger i juridiken och inte det tekniska.
Flashback blir direkt juridiskt ansvariga för alla bilder som laddas upp.
Med tanke på ämnen som pedofili och nazism ser man väldigt tydligt att det finns risker att olagligt material laddas upp.
Och nej, det går inte att lägga ansvaret på någon annan än Flashback.

Ja, det handlar till största delen om det juridiska vilket också förklarats tidigare i tråden. Funktionen finns ju dessutom redan, men är inte aktiverad.
Citera
2022-01-12, 22:45
Medlem
Jag vet att det kan vara den mest korkade idén någonsin, men det hade varit skitkul om man kunde RITA enkla bilder till inläggen.

Typ 16 färger EGA-palett lågupplöst pixelgrafik med penna/linjer i olika tjocklek och text, i ett fast pixelformat typ 80x60 pixlar liggande. Det är om man vill göra nåt litet diagram, ritning, illustration osv. Typ "kulan gick in här på kroppen", eller "såhär gör du en knop". Det skulle också runda problemet med copyright, obsceniteter och storlekformat.

Då kan man ha tävlingar i vem som kan rita den fulaste hästen och andra lika viktiga ändamål.

Här finns ett online ritprogram där man kan se hur det skulle kunna funka. Det där är ju mer avancerat med layers och sånt, men om man ställer in den på 80x60 pixlar och väljer EGA standard palett så får man en känsla för det.

https://www.pixilart.com/

Här är ett exempel på vilken kvalitet jag menar:

https://www.pixilart.com/art/80x60-ega-standard-ad86368af23e7b5
Senast redigerad av aw 2022-01-12 kl. 23:29.
Citera
2022-10-29, 15:38
Medlem
Jag tycker att Flashback.org borde våga ta samma steg i utvecklingen av sin hemsida som Facebook gjorde när de valde att ha en funktion för bilduppladdning. Facebook är internationell gigant och för att ta användare ifrån dem till Flashback.org kan man ju också tillåta bilduppladdning här!

Bara att utöka möjligheterna på Flashback! Lycka till och jag hoppas på bilduppladdningar snart.
Citera
2022-10-29, 15:40
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag vet att det kan vara den mest korkade idén någonsin, men det hade varit skitkul om man kunde RITA enkla bilder till inläggen.

Typ 16 färger EGA-palett lågupplöst pixelgrafik med penna/linjer i olika tjocklek och text, i ett fast pixelformat typ 80x60 pixlar liggande. Det är om man vill göra nåt litet diagram, ritning, illustration osv. Typ "kulan gick in här på kroppen", eller "såhär gör du en knop". Det skulle också runda problemet med copyright, obsceniteter och storlekformat.

Då kan man ha tävlingar i vem som kan rita den fulaste hästen och andra lika viktiga ändamål.

Här finns ett online ritprogram där man kan se hur det skulle kunna funka. Det där är ju mer avancerat med layers och sånt, men om man ställer in den på 80x60 pixlar och väljer EGA standard palett så får man en känsla för det.

https://www.pixilart.com/

Här är ett exempel på vilken kvalitet jag menar:

https://www.pixilart.com/art/80x60-ega-standard-ad86368af23e7b5

Med en extra admin bara för att rensa snoppbilder och hakkors blir det nog succé.
Citera
2022-10-29, 17:14
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Jag tycker att Flashback.org borde våga ta samma steg i utvecklingen av sin hemsida som Facebook gjorde när de valde att ha en funktion för bilduppladdning. Facebook är internationell gigant och för att ta användare ifrån dem till Flashback.org kan man ju också tillåta bilduppladdning här!

Bara att utöka möjligheterna på Flashback! Lycka till och jag hoppas på bilduppladdningar snart.

Kommer troligtvis inte hända.

Enkla anledningen att flashback blir ansvarig för bilderna som laddas upp och med tanke på vad som skrivs om här tror jag inte det är något man vill vara med om.

Facebook är ju ansvariga för vad som ligger på deras servrar t.ex
Citera
2022-10-29, 17:16
Medlem
JagLurarDigs avatar
Det kommer man aldrig få göra med det helvete det skulle innebära att moderera forumet.
Citera
2022-10-30, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Med en extra admin bara för att rensa snoppbilder och hakkors blir det nog succé.
Jag tycker inte heller man ska kunna ladda upp bilder. Det är alldeles för riskabelt. Mitt förslag vara bara att kunna RITA FÖR HAND lågupplösta streckfigurer i webbläsaren. Det är nästan omöjligt att göra något förargelseväckande om man bara har lågupplöst pixelgrafik.

Att någon ritar en pixelsnopp är bara kul. Hakkors är inte olagligt per automatik i Sverige. Med det sagt, vill man göra det enkelt för sig kan man göra hakkors till ett regelbrott och varna när det i sällsynta fall händer. Man skulle ju även kunna stänga av ritfunktionen för användare som missköter sig.
Citera
2023-02-03, 15:17
Avslutad
Vore väl bra om man kunde ladda upp bilder, men först tycker jag att bank-ID får bli ett krav för inloggning så alla troll och andra skojare får stå för vad de laddar upp.
Citera
2023-02-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Vore väl bra om man kunde ladda upp bilder, men först tycker jag att bank-ID får bli ett krav för inloggning så alla troll och andra skojare får stå för vad de laddar upp.

Ehm, det är inte så det fungerar. Det är fortfarande flashback som är ansvariga för det materialet eftersom det finns på deras servrar.
Citera
2023-02-03, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Ehm, det är inte så det fungerar. Det är fortfarande flashback som är ansvariga för det materialet eftersom det finns på deras servrar.
jaha, men är det så för twitter också?
Citera
2023-02-04, 02:01
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq

Det är två dåliga idéer var för sig. Flashback är och ska förbli anonymt. Bilduppladdningssajter finns det massor av som man kan använda sig av och länka till. Men bilder direkt i forumet kommer inte att hända av flera skäl, bl.a: det är störande med bilder på ett diskussionsforum, det tar stor plats på servrar, det kräver större bandbredd och det skulle missbrukas för att misskreditera forumet.

admin5
Citera
2023-02-04, 02:14
Medlem
HLundborgs avatar
Flashback borde kanske ha en egen tjänst man laddar upp bilder på och länkar till, för att säkerställa att det finns kvar.

Alternativt skulle man kunna tillåta bilder inom vissa utvalda kategorier och ämnen, om man släppte det helt fritt skulle det sannolikt bli kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in