Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nyckelord: dramatiskt?
Det tycker inte du?
Citat:
Det biologiska könet på vare sig förföraren och den som blir förförd (eller våldtäktsman och våldtagen) har väl ingen väsentlig betydelse.
Allt annat lika, helt riktigt. Ett sexuellt övergrepp på ett barn är ett sexuellt övergrepp på ett barn, helt oavsett om förövaren har samma biologiska kön eller inte.
Citat:
Men om man antar att din tes är rätt (vilket jag som sagt är högst tveksam till): Macron kanske är lagd åt det bisexuella hållet.
Det har ingen betydelse om han är ett barn.
Citat:
Det påstådda offret har ju uppenbarligen velat ha relationen,
Det har ingen betydelse, om han är ett barn.
Citat:
långt in i vuxen ålder, då han tog upp den igen efter hans föräldrar sänt iväg honom till annan stad för att bryta den.
Källa på det?
Citat:
Edit: vet inte riktigt vad du far efter med dina feminister,
Enbart det faktum att det ingalunda vore kontroversiellt om det nu stämmer att en medelålders biologisk kvinna (Brigitte) förförde en 17-årig yngling (Emmanuel) för att senare gifta sig med honom.
Och att det givet feministers motstånd mot den franska traditionella patriarkala kulturen till och med var en tillgång (den stora ålderskillnaden), givet dessas stora antal och stora inflytande i fransk politik..
Citat:
jag har inte sett många feminister som rasat om att diverse stjärnor hade groupies som åldersmässigt var barn (fast jag ska erkänna att jag inte letat speciellt heller). Inte så vanligt nu kanske men för ett par decennier sedan.
Jag säger inte att enbart feminister i så fall skulle tvingas revidera sin uppfattning om paret Macron, endast att just dessas uppfattning skulle ställas på huvudet om nu Brigitte var/är en biologisk man och att Emmanuel var ett barn när han första gången 'förfördes' av samma 'Brigitte'.
Men man behöver ingalunda vara feminist för att (i så fall) tvingas revidera sin uppfattning.
Igen, det här handlar ytterst om demokrati, rättssamhälle och transparens.
Att (i så fall) hemlighålla det här och ljuga om det inför de franska väljarna, betyder att paret Macron (i så fall) var ytterst medvetna om att Emmanuel annars inte hade en chans i presidentvalen.
Vilket ger att det hela självklart måste utredas.