2025-02-24, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade: det var inte så att du tyckte att du behövde nämna att feminister som hyllat Macron blev lurade för att du antog något om min inställning till feminism?
Nej. Min avsikt var och är att med 'nöjda feminister' belysa skillnaden mellan budskap:
Paret Macron: En medelålders kvinna förför en stilig ung man.

Verkligheten?: En medelålders transgender biologisk man och pederast våldtar ett barn som hen är lärare till.
Håller du med om att det är två dramatiskt olika presidentpar vi (i så fall) talar om här?
Citera
2025-02-24, 19:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur i hela friden kan du tro att det skulle vara deras skyldighet att bevisa att hon är kvinna, och hur i hela friden menar du att man skulle kunna presentera sådana bevis som skulle göra idioter som tror på sånt här nöjda och erkänna sig motbevisade?
Varför inte följande?
- Ett DNA-test genomfört och presenterat av oberoende part som båda parter godkänner.

- Fotografier från Brigitte's barndom, semestrar, skolår, från hennes tid som 3ggr gravid och nybliven mamma med bebisar i famnen, osv...

- Intervjuer med alla de som måste han umgåtts med Brigitte som barn, tonåring, ung kvinna, som gift och moder, som lärare och första åren med Emmanuel, osv...

- Samma med Emmanuel.

- Fler förslag?
Problemet är som sagt att stora delar av både Brigittes och Emmanuels liv är svarta hål utan någonting som går titta på eller läsa om. Att de ytterst få fotografier som har hittats enligt datorprogram inte alls liknar Brigitte trots att hon påstår att det är hon i fotografiet, alternativt liknar Brigitte men då som en ung man.

Dvs, det är just dessa svarta hål som undersökande journalister har ställts inför som utgör en stor del av de misstankar som har uppstått. Att de beskriver det som att 'gå in i en vägg'. Avseende både Emmanuel och Brigitte Macron. En 'vägg' som måste har krävt och som kräver en mycket stor apparat för att sätta upp och bibehålla över tid. Makt.

Vad är det som de båda vill dölja?

Förslag, någon?

Citat:
Var i hela friden har du fått den idén ifrån - alltså att definitionen skulle vara ”en osann teori”??
Bra, då ser vi fram emot att signaturen "SnakePlisssken" presenterar sin definition av ordet "konspirationsteoretiker" när han har använt det här i tråden.

Spännande.
Citera
2025-02-24, 19:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej. Min avsikt var och är att med 'nöjda feminister' belysa skillnaden mellan budskap:
Paret Macron: En medelålders kvinna förför en stilig ung man.

Verkligheten?: En medelålders transgender biologisk man och pederast våldtar ett barn som hen är lärare till.
Håller du med om att det är två dramatiskt olika presidentpar vi (i så fall) talar om här?

Nyckelord: dramatiskt?

Det biologiska könet på vare sig förföraren och den som blir förförd (eller våldtäktsman och våldtagen) har väl ingen väsentlig betydelse. Men om man antar att din tes är rätt (vilket jag som sagt är högst tveksam till): Macron kanske är lagd åt det bisexuella hållet. Det påstådda offret har ju uppenbarligen velat ha relationen, långt in i vuxen ålder, då han tog upp den igen efter hans föräldrar sänt iväg honom till annan stad för att bryta den.

Edit: vet inte riktigt vad du far efter med dina feminister, jag har inte sett många feminister som rasat om att diverse stjärnor hade groupies som åldersmässigt var barn (fast jag ska erkänna att jag inte letat speciellt heller). Inte så vanligt nu kanske men för ett par decennier sedan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2025-02-24 kl. 19:53.
Citera
2025-02-24, 19:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Något som paret Macron i så fall enkelt kan bevisa, både inför väljarna och inför domstol.

Här hittade ju signaturen 0ne förtjänstfullt aktuell lagtext, och om Emmanuel nu var 15 år när de inledde sin relation så har du rätt, då begicks det inget brott i lagens mening. Men det verkar som att Candace/Poussard och andra hävdar att han var endast 14 år när så skedde
Ja varför påstår de det?
Finns det några som helst bevis för att de inledde ett förhållande redan när Emmanuel var 14 (eller ens 15) - och finns det några som helst bevis för att det i sådant fall var ett sexuellt förhållande?

Citat:
och att det i så fall säger att det vid tiden enligt fransk lag var brottsligt och straffbart med upp till 5 års fängelse, ett brott som i fallet Brigitte i så fall fortfarande inte är preskriberat.
Stämmer verkligen det?

Med dåvarande lagstiftning skulle hon kanske ha kunnat fällas för våldtäkt om han inte gett samtycke (the total absence of consent of the victim) - men om samtycke fanns så skulle det inte rört sig om våldtäkt. Det kunde eventuellt ha pressats fram ett åtal om ett mildare övergrepp eftersom hon var hans lärare (atteinte sexuelle sur mineur) men där verkar preskriptionstiden ha varit 10 år.

https://www.village-justice.com/articles/comment-calculer-delai-prescription-des-infractions-sexuelles-sur-mineur,49514.html#:~:text=le%20dél ai%20de%20prescription%20pour,sur%20mineur%20de%20 15%20ans.
https://www.politico.eu/article/france-moves-toward-setting-15-as-age-of-consent-what-took-it-so-long/
https://edition.cnn.com/2018/03/05/europe/france-age-of-consent-law-intl/index.html
Citera
2025-02-24, 20:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför inte följande?[indent]- Ett DNA-test genomfört och presenterat av oberoende part som båda parter godkänner.
Inte mig emot men sannolikt skulle de anse det extremt förnedrande, precis som krav på att visa upp foton från sin barndom och annat ur sitt privatliv. Varför ge vika för mobbare liksom?

Citat:
Bra, då ser vi fram emot att signaturen "SnakePlisssken" presenterar sin definition av ordet "konspirationsteoretiker" när han har använt det här i tråden.
Ordet vi diskuterade var "konspirationsteori" inte "konspirationsteoretiker" - och du påstod att det betydde "en osann teori", definitionen är dock helt enkelt:
"en hypotes eller teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration"

Varför du lagt till att den måste vara "osann" vet nog bara du själv.
Citera
2025-02-24, 20:16
Medlem
Citat:
Varför inte följande?
- Ett DNA-test genomfört och presenterat av oberoende part som båda parter godkänner.

- Fotografier från Brigitte's barndom, semestrar, skolår, från hennes tid som 3ggr gravid och nybliven mamma med bebisar i famnen, osv...

- Intervjuer med alla de som måste han umgåtts med Brigitte som barn, tonåring, ung kvinna, som gift och moder, som lärare och första åren med Emmanuel, osv...

- Samma med Emmanuel.

- Fler förslag?
Problemet är som sagt att stora delar av både Brigittes och Emmanuels liv är svarta hål utan någonting som går titta på eller läsa om. Att de ytterst få fotografier som har hittats enligt datorprogram inte alls liknar Brigitte trots att hon påstår att det är hon i fotografiet, alternativt liknar Brigitte men då som en ung man.

Dvs, det är just dessa svarta hål som undersökande journalister har ställts inför som utgör en stor del av de misstankar som har uppstått. Att de beskriver det som att 'gå in i en vägg'. Avseende både Emmanuel och Brigitte Macron. En 'vägg' som måste har krävt och som kräver en mycket stor apparat för att sätta upp och bibehålla över tid. Makt.

Vad är det som de båda vill dölja?

Förslag, någon?

Spännande.

Alla var väl inte så intresserade av att dokumentera allt de gör med fotografier. De är ju också tillräckligt gamla för att inte ha växt upp med mobiltelefoner. Och kanske är "tråkiga" som personer som inte drar uppmärksamhet till sig i övrigt för att noterats och fotograferats av andra. Säkert finns förstås fotografier bland familj och vänner och de kanske helt enkelt inte vill dela med sig för suspekta syften?

Foton jag sett på Brigitte som barn som presenterats som "bevis" hade hon kort hår. Vilket var/är vanligt, speciellt på den tiden, även för vuxna kända kvinnor.
Citera
2025-02-24, 21:29
Avstängd
Citat:
Nyckelord: dramatiskt?
Det tycker inte du?

Citat:
Det biologiska könet på vare sig förföraren och den som blir förförd (eller våldtäktsman och våldtagen) har väl ingen väsentlig betydelse.
Allt annat lika, helt riktigt. Ett sexuellt övergrepp på ett barn är ett sexuellt övergrepp på ett barn, helt oavsett om förövaren har samma biologiska kön eller inte.

Citat:
Men om man antar att din tes är rätt (vilket jag som sagt är högst tveksam till): Macron kanske är lagd åt det bisexuella hållet.
Det har ingen betydelse om han är ett barn.

Citat:
Det påstådda offret har ju uppenbarligen velat ha relationen,
Det har ingen betydelse, om han är ett barn.

Citat:
långt in i vuxen ålder, då han tog upp den igen efter hans föräldrar sänt iväg honom till annan stad för att bryta den.
Källa på det?

Citat:
Edit: vet inte riktigt vad du far efter med dina feminister,
Enbart det faktum att det ingalunda vore kontroversiellt om det nu stämmer att en medelålders biologisk kvinna (Brigitte) förförde en 17-årig yngling (Emmanuel) för att senare gifta sig med honom.

Och att det givet feministers motstånd mot den franska traditionella patriarkala kulturen till och med var en tillgång (den stora ålderskillnaden), givet dessas stora antal och stora inflytande i fransk politik..

Citat:
jag har inte sett många feminister som rasat om att diverse stjärnor hade groupies som åldersmässigt var barn (fast jag ska erkänna att jag inte letat speciellt heller). Inte så vanligt nu kanske men för ett par decennier sedan.
Jag säger inte att enbart feminister i så fall skulle tvingas revidera sin uppfattning om paret Macron, endast att just dessas uppfattning skulle ställas på huvudet om nu Brigitte var/är en biologisk man och att Emmanuel var ett barn när han första gången 'förfördes' av samma 'Brigitte'.

Men man behöver ingalunda vara feminist för att (i så fall) tvingas revidera sin uppfattning.

Igen, det här handlar ytterst om demokrati, rättssamhälle och transparens.

Att (i så fall) hemlighålla det här och ljuga om det inför de franska väljarna, betyder att paret Macron (i så fall) var ytterst medvetna om att Emmanuel annars inte hade en chans i presidentvalen.

Vilket ger att det hela självklart måste utredas.
Citera
2025-02-24, 21:36
Medlem
Ja han är inte vacker som kvinna direkt..

Brigitte ser man lätt att det är en man så jag förstår inte varför Macron förnekar det. Det är trots allt på modet med transor nu för tiden.

Ljuga för alla och sen bli påkommen är aldrig bra.
Citera
2025-02-24, 21:43
Avstängd
Snackar vi pre-op eller post-op här? Vad tror ni?
Citera
2025-02-24, 21:57
Medlem
Citat:
Det tycker inte du?

Allt annat lika, helt riktigt. Ett sexuellt övergrepp på ett barn är ett sexuellt övergrepp på ett barn, helt oavsett om förövaren har samma biologiska kön eller inte.

Det har ingen betydelse om han är ett barn.

Det har ingen betydelse, om han är ett barn.

Källa på det?

Enbart det faktum att det ingalunda vore kontroversiellt om det nu stämmer att en medelålders biologisk kvinna (Brigitte) förförde en 17-årig yngling (Emmanuel) för att senare gifta sig med honom.

Och att det givet feministers motstånd mot den franska traditionella patriarkala kulturen till och med var en tillgång (den stora ålderskillnaden), givet dessas stora antal och stora inflytande i fransk politik..

Jag säger inte att enbart feminister i så fall skulle tvingas revidera sin uppfattning om paret Macron, endast att just dessas uppfattning skulle ställas på huvudet om nu Brigitte var/är en biologisk man och att Emmanuel var ett barn när han första gången 'förfördes' av samma 'Brigitte'.

Men man behöver ingalunda vara feminist för att (i så fall) tvingas revidera sin uppfattning.

Igen, det här handlar ytterst om demokrati, rättssamhälle och transparens.

Att (i så fall) hemlighålla det här och ljuga om det inför de franska väljarna, betyder att paret Macron (i så fall) var ytterst medvetna om att Emmanuel annars inte hade en chans i presidentvalen.

Vilket ger att det hela självklart måste utredas.

Att hans föräldrar sände iväg honom till annan stad och annan skola är väl vad som framkommit i flera media baserat på det de själva berättat.

Dramatiskt: för att du ställer påståendena med med olika premisser. Och detta med feministerna, jag vet inte att de direkt "hyllat" honom (fast jag har inte specifikt letat efter deras åsikter). Detta att de "hyllat" honom är väl kanske någon enstaka feminist som intervjuats om något annat och svarat på lite olika frågor om sin uppfattning om andra företeelser, exmpelvis Emmanuel Macron, och då kanske nämnt det i förbifarten: att det är trevligt att se att han håller fast vid sin fru även fast hon är äldre. Vilket väl kanske är ovanligt bland män med makt och/ eller materiellt välstånd. Generellt sett dock är det väl kvinnor som tar initiativet till skilsmässa.

Men jag kan tillägga att jag har inte speciellt läst eller lyssnat på intervjuer med specifikt feminister, på sin höjd har jag väl läst en del böcker av författare som brukar anses som feminister.
Jag kan också lyssna på en hel del musik och se filmer utan att intressera mig nämnvärt för artisternas uppfattning om ditten och datten i övrigt (såvitt de inte aktivt förespråkar något rabiat).
Citera
2025-02-24, 23:09
Avstängd
Citat:
Att hans föräldrar sände iväg honom till annan stad och annan skola är väl vad som framkommit i flera media baserat på det de själva berättat.
Men det berodde väl i så fall inte på att han (i så fall) som barn inleddes i en sexuell relation med sin lärare/-inna?

Citat:
Dramatiskt: för att du ställer påståendena med med olika premisser. Och detta med feministerna, jag vet inte att de direkt "hyllat" honom (fast jag har inte specifikt letat efter deras åsikter). Detta att de "hyllat" honom är väl kanske någon enstaka feminist som intervjuats om något annat och svarat på lite olika frågor om sin uppfattning om andra företeelser, exmpelvis Emmanuel Macron, och då kanske nämnt det i förbifarten: att det är trevligt att se att han håller fast vid sin fru även fast hon är äldre. Vilket väl kanske är ovanligt bland män med makt och/ eller materiellt välstånd. Generellt sett dock är det väl kvinnor som tar initiativet till skilsmässa.
Det normala i traditionellt patriarkala samhällen som det katolska Frankrike är att medelålders män gifter sig med mycket unga kvinnor. Det jag säger är att Brigitte vände upp och ner på den ekvationen i och med att hon (i så fall) som medelålders kvinna blev tillsammans och senare gifte sig med en mycket ung och framgångsrik man = sådant gillar bl.a. feminister, samt att många andra fransmän helt uppenbart inte hade några problem med det = Emmanuel Macron valdes till fransk president 2 gånger.

Men OM det nu förhåller sig så att 'Brigitte' istället föddes som en biologisk man och som utsatte sin blivande make, Emmanuel, för återkommande sexuella övergrepp när denne som barn deltog i hannes dramaklasser, så ställer det den tidigare s.a.s. 'könsmakt-ekvationen' på huvudet där både feminister och andra väljare förmodligen och på goda grunder kommer att känna sig grundlurade.
- Feminister

- Traditionalister

- Konservativa

- Homofober (ja, de har också en röst i demokratier)

- Alla som avskyr sexuella övergrepp på barn

- Vem som helst som inte gillar att bli ljugen för eller förd bakom ljuset

- Alla vi som inser vilka makter som måste vara aktiva i bakgrunden för att en sådan bluff i så fall inte ska avslöjas under så lång tid och under så prominenta omständigheter.
Du ser inte det?

Citat:
Men jag kan tillägga att jag har inte speciellt läst eller lyssnat på intervjuer med specifikt feminister, på sin höjd har jag väl läst en del böcker av författare som brukar anses som feminister.
Jag kan också lyssna på en hel del musik och se filmer utan att intressera mig nämnvärt för artisternas uppfattning om ditten och datten i övrigt (såvitt de inte aktivt förespråkar något rabiat).
Se ovan.

Med det sagt, det finns idag en globalistisk elitstyrd teknokratisk transhumanistisk agenda där 'trans-gender'-personer både ideologiskt bildligt- och faktiskt bokstavligt talat utgör förtrupperna till de kommande 'trans-human'-personerna och det teknokratiska samhället.

Dvs, jag har inga problem med vare sig 'trans-gender'-personer eller transhumanister. Jag är varken homofob eller luddit.

Det jag däremot har problem med är oligarker och deras köpta medlöpares kapning av samhällets demokratiska institutioner i syfte att i mer eller mindre lönndom driva igenom politik som gynnar endast ett försvinnande litet fåtal och det på den stora folkmajoritetens bekostnad.

Så, OM nu Candace och Poussard har rätt i det de säger så utgör Paret Macron förmodligen i så fall två exempel på sagda agenda.

Exempel som i så fall måste 'statueras' om vi fortfarande vill leva i demokratier med lika lagar för alla och full transparens i det politiska livet.

Lite så.
Citera
2025-02-24, 23:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Snackar vi pre-op eller post-op här? Vad tror ni?
Vet ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in