2026-04-07, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Det är en rent hypotetisk fråga som jag inte ser någon anledning att spekulera kring. Det intressanta är att han inte hade någon anledning att inför valet lämna den informationen om det nu är så. Det är du som tycker.
OM nu anklagelserna stämmer så är han gift med en 22 år äldre man som i hemlighet har bytt kön. Det här har ingen betydelse för vem han faktiskt är, menar du?

Citat:
Vilken ytterligare information tycker du att han skulle lämnat om sin släktingar?
Här handlar det om vem han faktiskt är.
Citera
2026-04-07, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att hon inte har så många foton på sig själv.
- Inga foton från uppväxten i hemmet (utom ett föregivet familjefoto), barnkalas, semestrar, lekplatser, osv?

- Inga foton från hennes skolgång (utom ett solo som föregiven konfirmand), klassfoton, semestrar, kompisar, osv?

- Inga foton från hennes tid i högre utbildning, semestrar, familjesammankomster, kompisar, klassfoton. osv?

- Inga foton från sitt giftemål med André-Louis Auzière (utom ett enda suddigt med okänt ursprung)?

- Inga foton från tre graviditeter?

- Inga foton från tre barns uppväxter i familjen?

- Inga foton från sitt 32 år långa äktenskap med André-Louis Auzière, inklusive familjesammankomster, semestrar, osv?

- Inga foton från yrkeslivet fram till sin tid som lärare i Amiens?

- Inga foton från individer som hon ska ha gått i skola med, lekt med, festat med, arbetat med, umgåtts med, osv, under alla dessa år?

Citat:
Att hon inte vet hur man gör för att skanna och lägga upp foton på t ex facebook, och inte heller vill fråga någon, t ex för att det vore pinsamt.
Trams.

- Hon har sedan åtminstone makens första presidentvalskampanj haft tillgång till officiell PR-stab som sköter allt sådant åt henne (med hennes kontroll).

- Ett antal mer eller mindre mainstream journalister och författare har under årets lopp förgäves försökt hitta/få tillgång till fysiska fotografier både från henne själv, men också skolor och andra arkiv samt bekanta enligt ovan, men mötts av en kompakt vägg = aktiv mörkläggning/omerta.

Citat:
Att hon har personlig integritet och inte vill lägga upp sådant personligt.
- Trots att hon säger sig ha lidit alla helvetes kval av de enligt henne falska anklagelserna inför en hel värld?

- Trots att hon via sin make, Frankrikes president, utsatte president Trump för utpressning, att Emmanuel Macron enligt sagde Trump face to face ska ha gett honom ett ultimatum om att han inte skulle gå med på ett fredsinitiativ i Ukraina om inte Trump såg till att Candace Owens slutade rapportera om Brigittes penis.

Och att Trump därpå personligen ringde upp Candace och utsatte henne för samma utpressning. Att tiotusentals fler unga kristna män skulle dö på den ukrainska stäppen om hon inte slutade med sin rapportering om Brigitte?

Är det vad du kallar, "integritet"?

Citat:
Att hon själv anser att hon inte är photogénique och att bilder på henne aldrig är bra.
Hon är den i särklass mest fotograferade presidentfrun inte bara i Frankrikes historia, i hela världens historia.

Citat:
Att hon är blyg, jante-lagen, inte vill förhäva sig...
Lol. Se ovan.

Citat:
Och det är bara de fem första alternativa och rimliga förklaringarna jag kommer på på en minut.
Se ovan. Hade du något mer?
Citera
2026-04-07, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, det är Du som blandar ihop saker och ting. Jag skriver att väljarna i en konstitutionell demokrati, här Frankrike, har konstitutionell rätt att veta vem de röstar på i landets presidentval.
Ljug inte!! Du hävdade att Poussard sökt med ljus och lykta efter efter släktens fotografier. Det var det jag svarade på. Det har ingenting med det du skriver ovan att göra. Du är en ohederlig debattör. Varför är du det?
Citera
2026-04-07, 19:31
Avslutad
Citat:
Macron har vunnit två presidentval och har varit president sedan 14 maj 2017. Jag vet inte exakt när anklagelserna nådde en nivå och omfattning som ledde till att Brigitte började lida alla helvetes kval men en rimlig gissning är när Natacha Rey och Amandine Roy publicerade sin video på YouTube, december 2021, givet att hon därpå stämde dessa för att ha spridit falska uppgifter om henne.

Det ger att hon har haft minst 4 år på sig att publicera uppgifter, inklusive fotografier, som visar att hon faktiskt är biologisk kvinna, född Brigitte Trogneux, gift Auiziére och biologisk mor till tre barn.

Men icke.

Varför?
Det vet jag inte men det har, återigen, inget med Poussards efterforskningar att göra. Tappar du medvetet fokus här onopono?
Citera
2026-04-07, 19:33
Avslutad
Citat:
OM nu anklagelserna stämmer så är han gift med en 22 år äldre man som i hemlighet har bytt kön. Det här har ingen betydelse för vem han faktiskt är, menar du?

Här handlar det om vem han faktiskt är.
Förstår inte vad du skriver.
Citera
2026-04-07, 20:08
Avstängd
Citat:
Ljug inte!! Du hävdade att Poussard sökt med ljus och lykta efter efter släktens fotografier. Det var det jag svarade på. Det har ingenting med det du skriver ovan att göra. Du är en ohederlig debattör. Varför är du det?
Jisses...du skrev:
du förefaller tycka att BM hade någon form av konstitutionell skyldighet att tillhandahålla fotografier till någon helt okänd fransman,
Var har jag skrivit det?

Citera och förklara.
Citera
2026-04-07, 20:19
Avstängd
Citat:
Det vet jag inte men det har, återigen, inget med Poussards efterforskningar att göra. Tappar du medvetet fokus här onopono?
Igen, det är inte bara Poussard som har försökt få tag i fotografier från Brigitte Trogneux's/Auziéres/Macrons första 30+ är i livet. Det finns även ett antal mainstream-journalister som utan framgång har försökt det.

Trots att Brigitte med sådana fotografier i så fall kan visa att anklagelserna är falska. Anklagelser som hon menar har lett till ett stort lidande för henne.

Det finns ingen annan rimlig förklaring till det än att hon inte har några fotografier som kan be-/visa att anklagelserna är sanna, samt att hon har beordrat alla sina släktingar, vänner och bekanta samt institutioner att lägga locket på.
Citera
2026-04-07, 20:20
Avslutad
Citat:
Jisses...du skrev:
du förefaller tycka att BM hade någon form av konstitutionell skyldighet att tillhandahålla fotografier till någon helt okänd fransman,
Var har jag skrivit det?

Citera och förklara.
Du slingrar dig märker jag. Funkar inte. Du ljuger. Pinsamt.
Citera
2026-04-07, 20:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
- Inga foton från uppväxten i hemmet (utom ett föregivet familjefoto), barnkalas, semestrar, lekplatser, osv?

- Inga foton från hennes skolgång (utom ett solo som föregiven konfirmand), klassfoton, semestrar, kompisar, osv?

- Inga foton från hennes tid i högre utbildning, semestrar, familjesammankomster, kompisar, klassfoton. osv?

- Inga foton från sitt giftemål med André-Louis Auzière (utom ett enda suddigt med okänt ursprung)?

- Inga foton från sitt 32 år långa äktenskap med André-Louis Auzière, inklusive familjesammankomster, semestrar, osv?

- Inga foton från individer som hon ska ha gått i skola med, lekt med, festat med, arbetat med, umgåtts med, osv, under alla dessa år?

Trams.

- Hon har sedan åtminstone makens första presidentvalskampanj haft tillgång till officiell PR-stab som sköter allt sådant åt henne (med hennes kontroll).

- Ett antal mer eller mindre mainstream journalister och författare har under årets lopp förgäves försökt hitta/få tillgång till fysiska fotografier både från henne själv, men också skolor och andra arkiv samt bekanta enligt ovan, men mötts av en kompakt vägg = aktiv mörkläggning/omerta.

- Trots att hon säger sig ha lidit alla helvetes kval av de enligt henne falska anklagelserna inför en hel värld?

- Trots att hon via sin make, Frankrikes president, utsatte president Trump för utpressning, att Emmanuel Macron enligt sagde Trump face to face ska ha gett honom ett ultimatum om att han inte skulle gå med på ett fredsinitiativ i Ukraina om inte Trump såg till att Candace Owens slutade rapportera om Brigittes penis.

Och att Trump därpå personligen ringde upp Candace och utsatte henne för samma utpressning. Att tiotusentals fler unga kristna män skulle dö på den ukrainska stäppen om hon inte slutade med sin rapportering om Brigitte?

Är det vad du kallar, "integritet"?

Hon är den i särklass mest fotograferade presidentfrun inte bara i Frankrikes historia, i hela världens historia.

Lol. Se ovan.

Se ovan. Hade du något mer?
Dvs hon är inte som du.

För du skulle naturligtvis genast lägga ut ALLT om din bättre hälft blev vald till något, utan några filter öht.

Madame Macron är inte som du - Gud ske lov.
Citera
2026-04-07, 21:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ja det verkar som sagt normalt för den tiden enligt chatGPT (5-40 bilder i snitt från barndomen men många hade inga alls).

Citat:
Intressant påstående. Du menar alltså att Brigitte skulle vara mer fotograferad än t.ex Jackie Kennedy och Michelle Obama?
Då vill jag väldigt gärna se en källa för det minst sagt märkliga påståendet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-04-07 kl. 21:32.
Citera
2026-04-07, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det verkar som sagt normalt för den tiden enligt chatGPT (5-40 bilder i snitt från barndomen men många hade inga alls).

Intressant påstående. Du menar alltså att Brigitte skulle vara mer fotograferad än t.ex Jackie Kennedy och Michelle Obama?
Då vill jag väldigt gärna se en källa för det minst sagt märkliga påståendet.
Kom ihåg att onopono aldrig ljuger i tråden. Det måste vara sant.
Citera
2026-04-08, 00:59
Avstängd
Citat:
Kom ihåg att onopono aldrig ljuger i tråden. Det måste vara sant.
Jag har aldrig ljugit i forumet, helt korrekt. Däremot så har jag haft fel ett fåtal gånger, men då omedelbart erkänt det när jag upptäckte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in