Citat:
Ursprungligen postat av
Ekollllon
Hej!
Jag har träffat en tjej och jag vet att hon har legat ett antal gånger och inte är helt färsk när det kommer till sex. Däremot är jag en oskuld 20 åring som ska ha sex inom kort.
Jag har läst genom lite men hittar inte riktigt bra tips och frågan formuleras på ett sätt som inte svarar på frågan till 100%.
Jag vet att det inte finns en regelbok för sex men ändå lite tips till nybörjare kan vara väldigt nyttigt. Jag har också förstått att man inte ska ha höga förväntningar inför sexet.
Mina frågor är följande:
Hur gör man när man ska ha sex? Förspel är viktigt men sen då? Börjar man med en avsugning eller hugger man in direkt?
Bör man säga att det är första gången man har sex? Isåfall när?
Vilka signaler ska man leta efter? Tydligen så har jag lite dålig på att fånga signaler..
Hur bör man göra efter sex? Jag vet att man ska stanna en stund efteråt och mysa men finns det något mer?
Dessa var mina frågor men om man vill lägga till några tips och trix får ni gärna göra det.
Var ärlig ifall du blir nervös, för om du är ärlig med det blir du mindre nervös. Nästan magi. Dessutom kommer det göra det extra spännande/roligt/ärorikt för henne.
Förspel är trevligt och hett men det behöver liksom inte vara en massiv process. Ligg nära intill varandra och tafsa och sen lär ni båda vara game.
Leta inte signaler. Kommunicera istället. Tjejer är ofta som bekvämast i sängen och brukar kunna säga rakt ut vad de vill och känner i det läget. Du kan ju säga till henne innan att hon gärna får vägleda och tipsa.
Ja, 99% av alla kvinnor kommer att vilja mysa efter sex. Du kommer med största sannolikhet känna "ta bort den här parasiten från mig" i fem minuter efter att ha kommit, men du får ta dig igenom det. Klappa och krama snällt, prata om lättsamma saker och sen efter typ en kvart borde hon ha varvat ner från gulleläget till att kunna titta på film eller dyl som en normal människa.