2024-03-12, 21:35
Medlem
Hej!

Jag har träffat en tjej och jag vet att hon har legat ett antal gånger och inte är helt färsk när det kommer till sex. Däremot är jag en oskuld 20 åring som ska ha sex inom kort.

Jag har läst genom lite men hittar inte riktigt bra tips och frågan formuleras på ett sätt som inte svarar på frågan till 100%.

Jag vet att det inte finns en regelbok för sex men ändå lite tips till nybörjare kan vara väldigt nyttigt. Jag har också förstått att man inte ska ha höga förväntningar inför sexet.

Mina frågor är följande:

Hur gör man när man ska ha sex? Förspel är viktigt men sen då? Börjar man med en avsugning eller hugger man in direkt?

Bör man säga att det är första gången man har sex? Isåfall när?

Vilka signaler ska man leta efter? Tydligen så har jag lite dålig på att fånga signaler..

Hur bör man göra efter sex? Jag vet att man ska stanna en stund efteråt och mysa men finns det något mer?

Dessa var mina frågor men om man vill lägga till några tips och trix får ni gärna göra det.
Citera
2024-03-12, 21:46
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekollllon
Hej!

Jag har träffat en tjej och jag vet att hon har legat ett antal gånger och inte är helt färsk när det kommer till sex. Däremot är jag en oskuld 20 åring som ska ha sex inom kort.

Jag har läst genom lite men hittar inte riktigt bra tips och frågan formuleras på ett sätt som inte svarar på frågan till 100%.

Jag vet att det inte finns en regelbok för sex men ändå lite tips till nybörjare kan vara väldigt nyttigt. Jag har också förstått att man inte ska ha höga förväntningar inför sexet.

Mina frågor är följande:

Hur gör man när man ska ha sex? Förspel är viktigt men sen då? Börjar man med en avsugning eller hugger man in direkt?

Vilka signaler ska man leta efter? Tydligen så har jag lite dålig på att fånga signaler..

Hur bör man göra efter sex? Jag vet att man ska stanna en stund efteråt och mysa men finns det något mer?

Dessa var mina frågor men om man vill lägga till några tips och trix får ni gärna göra det.

Jag tycker absolut att du ska berätta för henne att det är första gången för dig.
Då förstår hon varför du är tafatt och osäker.

Be henne ta kommandot och/eller guida dig.
Dels lär du dig en massa, och framför allt så får du kunskap om vad just hon vill, vilket ökar chansen för ett aktivt sexliv med henne framöver.

Lycka till!
Citera
2024-03-12, 21:52
Medlem
Citat:
Hej!

Mina frågor är följande:

Var ärlig ifall du blir nervös, för om du är ärlig med det blir du mindre nervös. Nästan magi. Dessutom kommer det göra det extra spännande/roligt/ärorikt för henne.

Förspel är trevligt och hett men det behöver liksom inte vara en massiv process. Ligg nära intill varandra och tafsa och sen lär ni båda vara game.

Leta inte signaler. Kommunicera istället. Tjejer är ofta som bekvämast i sängen och brukar kunna säga rakt ut vad de vill och känner i det läget. Du kan ju säga till henne innan att hon gärna får vägleda och tipsa.

Ja, 99% av alla kvinnor kommer att vilja mysa efter sex. Du kommer med största sannolikhet känna "ta bort den här parasiten från mig" i fem minuter efter att ha kommit, men du får ta dig igenom det. Klappa och krama snällt, prata om lättsamma saker och sen efter typ en kvart borde hon ha varvat ner från gulleläget till att kunna titta på film eller dyl som en normal människa.
Citera
2024-03-12, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag tycker absolut att du ska berätta för henne att det är första gången för dig.
Då förstår hon varför du är tafatt och osäker.

Be henne ta kommandot och/eller guida dig.
Dels lär du dig en massa, och framför allt så får du kunskap om vad just hon vill, vilket ökar chansen för ett aktivt sexliv med henne framöver.

Lycka till!

Be henne ta kommandot och guida dig?!

Utan tvekan är man inte riktigt klok.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-03-12 kl. 21:54.
Citera
2024-03-12, 22:01
Medlem
OneTaps avatar
människan har knullat sig fram i tusentals år. de e inga konstigheter =) men den sämsta älskaren e en nervös sådan. rekommenderar o köpa botemedel på en viss butik med grön skylt :P själv hade ja black out fylla när ja förlora oskulden :P fy fan de va tider de =)
Senast redigerad av OneTap 2024-03-12 kl. 22:05.
Citera
2024-03-12, 22:11
Medlem
Citat:
Hej!

Mina frågor är följande:

komihåg att båda ska njuta, hur du löser tidig utlösning får du lösa själv, men om du är smart berätta att du är oskuld då förlåts det mesta
Citera
2024-03-12, 22:14
Medlem
Varför gör du det komplicerat, det är bara trycka in den när du är hård och köra om hon är våt, inte svårare än så...
Citera
2024-03-12, 22:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

En bra grej att tänka på att det faktiskt är du som bestämmer det. Tjejen vill nog att du gör det du är sugen på att göra. Försöker du göra "rätt" kommer det bara bli styligt.
Är det din första gången så rekommenderar jag att du smeker henne med fingrarna tills hon är riktigt våt, och att du tydligt visar att du vill knulla. Sedan knullar ni. Det är inte säkert att någon av er ens kommer, om det är första gången ni ligger med varandra. Men det tror jag är underförstått, och någon man mest kan garva åt, och så tar man igen det nästa gång.

När jag blev av med oskulden så slaknade jag för att jag blev nervös. Skämdes dock inte, utan tänkte att det kan ju inte bli rätt från början.
Citera
2024-03-12, 22:20
Medlem
flugornass avatar
1: Starkt av dig att ta upp frågan.
2: Så tror jag nog att det ger sig när förspelet kommer igång.
3: Efter sex håller man tyst, men håller om varandra, äh det är individuellt du lär dig snart, lycka till.
Senast redigerad av flugornas 2024-03-12 kl. 22:26.
Citera
2024-03-12, 22:27
Medlem
Ska jag säga det på plats eller när vi skriver med varandra??
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Var ärlig ifall du blir nervös, för om du är ärlig med det blir du mindre nervös. Nästan magi. Dessutom kommer det göra det extra spännande/roligt/ärorikt för henne.

Förspel är trevligt och hett men det behöver liksom inte vara en massiv process. Ligg nära intill varandra och tafsa och sen lär ni båda vara game.

Leta inte signaler. Kommunicera istället. Tjejer är ofta som bekvämast i sängen och brukar kunna säga rakt ut vad de vill och känner i det läget. Du kan ju säga till henne innan att hon gärna får vägleda och tipsa.

Ja, 99% av alla kvinnor kommer att vilja mysa efter sex. Du kommer med största sannolikhet känna "ta bort den här parasiten från mig" i fem minuter efter att ha kommit, men du får ta dig igenom det. Klappa och krama snällt, prata om lättsamma saker och sen efter typ en kvart borde hon ha varvat ner från gulleläget till att kunna titta på film eller dyl som en normal människa.
Citera
2024-03-12, 22:28
Medlem
Tack för tipsen! Vad tycker om folk som säger att man ska onanera innan sexet för att inte komma snabbt? Har de rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
1: Starkt av dig att ta upp frågan.
2: Så tror jag nog att det ger sig när förspelet kommer igång.
3: Efter sex håller man tyst, men håller om varandra, äh det är individuellt du lär dig snart, lycka till.
Citera
2024-03-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ska jag säga det på plats eller när vi skriver med varandra??

Det kan du göra på plats. Säg att du är "lite oerfaren" så lär hon fatta resten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in